Första sidan | Forum start | Logga in | Bli medlem |

Fjärrstyrd mediaspelare

Detta forum är för dej som söker konsult eller kan erbjuda konsulttjänster inom UNIX { Linux, FreeBSD och etc } och Open Source sektorn.

Fjärrstyrd mediaspelare

Inläggav Mnemonik 18 mars 2009, 16:21

Hej !
Jag söker någon som kan bygga en specifik funktion åt mig. Jag har ett par butiker och vill sätta upp en skärm som visar de senaste produkterna i skyltfönstret. Har i stort sett funktionen klar för mig i windows förutom att jag kan inte ordningsbestämma autostart där samt att det kräver en massa datorkraft som jag inte behöver.

Är själv helt novis på Linux till den grad att jag förstår att det är vad jag egentligen behöver. Jag har dessutom förstått att det inte är några större problem att fjärrstyra en Linuxmaskin så det löser sig självt.

Funktionen skall alltså vara att när datorn slås på händer följande.
1. Automatisk uppkoppling av mobilt bredband (finns ett befintligt script i c+ som ordnar detta i windows)
samt kontinuerlig koll av uppkoppling samt återuppkoppling vid problem.
2. Start av webläsare i helskärm samt laddning av förutbestämd webadress alt. lokal fil (.swf, videofiler, jpeg etc)

Det ska även vara möjligt att expandera det som visas till flera bildskärmar.

Har ingen jättebudget men kom med förslag på hur lång tid det tar och vilket timpriset är så får vi se om det funkar.
Mnemonik

Re: Fjärrstyrd mediaspelare

Inläggav dunz0r 27 maj 2009, 14:41

Det här låter som något jag kan snickra ihop ganska fort. Jag är ganska billig i drift, så det är inget problem.
dunz0r

Återgå till Konsultuppdrag