Första sidan | Forum start | Logga in | Bli medlem |

UEx - Editor för linux

Kommer nya kärna? Intressant artikel att läsa om Linux eller Öppen källkod? Nyheter kring detta.

UEx - Editor för linux

Inläggav klein 17 oktober 2009, 09:00

That's right, markera dina kalendrar. Väntan slutar om bara några veckor!

Som vi har sagt tidigare, är UEx inte bara en (Windows) port till Linux, utan snarare en omformning av UltraEdit för Linux. Målet med UEx är att leverera den klassiska funktioner och bekvämligheter - som i Windows-versionen av UltraEdit - till Linux och Mac gemenskap samtidigt som vi är trogna förväntningen att ge en infödd Linux och Mac datorupplevelse. Vi tog detta mål mycket allvarligt.

Till exempel anser Primary Selection stöd, det är att kopiera och klistra in via mitten musknappen. En av många standard funktioner som Linux-användare måste ha, så UEx stöder det. Detsamma gäller om andra egenskaper och funktioner som är unika för UEx exempel CTRL + mus-dra för att aktivera redigering kolumn läge.

Även om det finns uppenbara synliga detaljer, finns det också "under huven" funktioner som måste stödjas för att säkerställa att UEx levererar de infödda Linux-erfarenhet som användare förväntar sig, såsom filrättigheter, grupp / ägande hantering, umask support, symbolisk länk support, etc.

Vi är där! Väntan är över! Vår release datum är nu planerad till den 23 oktober 2009. Vi kommer att släppa en slutlig beta refresh senare denna vecka och RC1 efter att de sista stegen i vår QA-process.

Vår Linux support personal är igång, vi har full-time, in-house dedikerad Linux-tekniker och support / QA personal som efterfrågats av användare och göra dessa uppmaningar verklighet idag.

Sök efter en särskild IDM Highlights senare denna månad för att meddela den officiella utgåvan av UEx, hämtar och köpoptioner, och en mycket spännande utveckling färdplan tillkännagivande.

Tack för ert stöd till IDM och våra ansträngningar att bli din multiplattform problemlösare.

-Ian och team

http://www.ultraedit.com/company/blog/products/uex_the_wait_is_almost_over.html
klein

Re: UEx - Editor för linux

Inläggav klein 12 november 2009, 08:37

Testat lite UEx under Ubuntu, det jag saknar är FTP möjligheter som finns i Windows verisionen.

Även om Ultra Edit är en bra editor, så just ftp möjligheterna det som är pricket över I.
klein

Inläggav erik_persson 6 december 2009, 01:49

klein skrev:Testat lite UEx under Ubuntu, det jag saknar är FTP möjligheter som finns i Windows verisionen.

Även om Ultra Edit är en bra editor, så just ftp möjligheterna det som är pricket över I.

sshfs, ftpfs
Åtminstone den första fungerar förträffligt.

/ep
erik_persson

Inläggav klein 7 december 2009, 02:40

Dock inga webhotell som har stöd för ssh

erik_persson skrev:
klein skrev:Testat lite UEx under Ubuntu, det jag saknar är FTP möjligheter som finns i Windows verisionen.

sshfs, ftpfs
Åtminstone den första fungerar förträffligt.

/ep
klein

Inläggav erik_persson 12 december 2009, 03:32

klein skrev:Dock inga webhotell som har stöd för ssh

Driver du med mig?

Jag vet flera webhotell som har ssh. Faktum är att jag använder sshfs mot flera webhotell, och, som sagt, ftpfs tycks också finnas. Det senare har jag dock aldrig använt eftersom alla webhotell jag har varit i kontakt med har haft stöd för ssh.

/ep
erik_persson

Inläggav klein 30 mars 2010, 08:19

Driver? Men det flesta webhotell stänger av SSH funktionen av säkerhetsskäl. Men skit i samma.. Webhotell är så ute ändå , nu skall man ha egen server. :-)

Här nyheterna 1.2 :

New features added in v1.2:
===========================
- Sort
* Individual file
* All open files
* Merge sorted results from all open files
- Command line options
* Printing
* Macro execution
- Include support for scripts
- Right-click file tab menu
- German localization
* See Notes section below for user details
* User verification feedback invited
- Customizable file type filter for Open dialog
- Read-only toggle
- Customizable temporary file directory
- Maintenance changes since Release v1.1 (v1.1.0.0) listed below

erik_persson skrev:
klein skrev:Dock inga webhotell som har stöd för ssh

Driver du med mig?

Jag vet flera webhotell som har ssh. Faktum är att jag använder sshfs mot flera webhotell, och, som sagt, ftpfs tycks också finnas. Det senare har jag dock aldrig använt eftersom alla webhotell jag har varit i kontakt med har haft stöd för ssh.

/ep
klein

Återgå till Nyheter inom Öppen Källkod