NVIDIA Drivrutiner
NVIDIA Drivrutiner
ja.. nu är det så att jag inte får mitt gfx kort att fungera...
såhär ser det ut i min XF86Config
#
# GRAPHICS DEVICE
#
Section "Device"
Identifier "VESA FrameBuffer"
Driver "nv"
EndSection
Om jag ändrar nv till nvidia så vill inte X starta... (kör slackware)
ngn som vet vad detta beror på ?
Tacksam för svar ^^
såhär ser det ut i min XF86Config
#
# GRAPHICS DEVICE
#
Section "Device"
Identifier "VESA FrameBuffer"
Driver "nv"
EndSection
Om jag ändrar nv till nvidia så vill inte X starta... (kör slackware)
ngn som vet vad detta beror på ?
Tacksam för svar ^^
¤ Anger is a gift ¤
Har du kernel 2.6.x? Kolla isåfall på nedanstående länk. Jag följde det som står där och fick det att funka perfekt... 
http://www.fedoraforum.org/forum/showth ... genumber=1

http://www.fedoraforum.org/forum/showth ... genumber=1
Too late... My time has come, send shivers down my spine, body's aching all the time.
Goodbye everybody! - I've got to go! ... Gotta leave you all behind and face the truth...
Goodbye everybody! - I've got to go! ... Gotta leave you all behind and face the truth...
Okej
Nice... tack för hjälpen.. ska testa detta då jag kommer hem från skolan =P
¤ Anger is a gift ¤
jag har frågat tidigare utan att få svar, men nu när ni har en Nvidia tråd uppe så... jag kör 2.6.3, laddade ner Nvidias drivare och installerade, jag får igång X och så, men inte om jag har en upplösning på mer än 1024x768. kan detta också bero på det som stod i fedora forumet??
LinuxUserNr: #322211
En fråga...
Ni som kan det här med att uppgradera nVidia drivisar. Jag ska installera min nya drivis från nvidia, men för att kunna det så måste X vara nedstängt. Problemet är det att på min runlevel så startas X om automatisk. Finns det något sätt att stänga av X utan att behöva ändra runlevel?
HP nx6110 / Ubuntu 6.06
Pentium M Celeron 1.4GHz (Centrino)
512MB RAM / 40Gb HD
Intel Integrated
-----iBook-------
G4 1.2 GHz / Mac OS X 10.4.6 / 768Mb RAM
60GB HD / Bluetooth
ATi Radeon 32Mb
512MB RAM / 40Gb HD
Intel Integrated
-----iBook-------
60GB HD / Bluetooth
ATi Radeon 32Mb
- andersRson
X är ganska känsligt för fel värden på hsync/vsync och sådant där, man får för hand mycket noggrant skriva in rätt värden i XF86Config efter vad som står i specarna till monitorn man använder. Jag hade också massa strul innan jag lyckades få min skärm att använda annat än 1024x768 med vettig uppdateringsfrekvens.btg wrote:jag har frågat tidigare utan att få svar, men nu när ni har en Nvidia tråd uppe så... jag kör 2.6.3, laddade ner Nvidias drivare och installerade, jag får igång X och så, men inte om jag har en upplösning på mer än 1024x768. kan detta också bero på det som stod i fedora forumet??
Det finns 10 typer av människor i världen: de som kan läsa binärt och de som inte kan det.
Tack förresten!
Tack förresten <B>jor</B>, ditt svar löste biffen så bra som det bara går, nu sitter jag här med nya NVidia-drivisar, tack!
HP nx6110 / Ubuntu 6.06
512MB RAM / 40Gb HD
Intel Integrated
-----iBook-------
60GB HD / Bluetooth
ATi Radeon 32Mb
512MB RAM / 40Gb HD
Intel Integrated
-----iBook-------
60GB HD / Bluetooth
ATi Radeon 32Mb
-
-
-
Står du i rätt mapp? och den kanske heter något annat än det som står i manualen, den kanske har exempel från en gammal version NVIDIA-Linux-x86-1.0-5336-pkg1.run <= det fetmarkerade är vilken version, den kan skilja på den som står i manualen och den som du laddade ner. Kontrollera vad den du laddade ner heterSlime wrote:Nu har jag kommit in i rooten.
Men när jag skriver in: sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-5336-pkg1.run (som nvidia.com skrev att man skulle skriva) så står det att filen eller map namnet inte finns.
"It's not that I hate people, I just think they're all idiots"
"Långt hår kräver mycket näring, framhålls det, och berövar hjärnan energi."
"Långt hår kräver mycket näring, framhålls det, och berövar hjärnan energi."
-
-
-
-
Då skulle jag tro att filen inte finnsSlime wrote: Men när jag skriver in: sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-5336-pkg1.run (som nvidia.com skrev att man skulle skriva) så står det att filen eller map namnet inte finns.

Det är viktigt att när du skriver ovanstående måste du antingen stå i rätt katalog (den där .run-filen ligger) eller ange full sökväg till filen.
/Daniel
Ett tips..
Ett tips är att när du har skrivit in kommandot som tar dig till din hemmapp, t.ex. cd ~robin, så kan du skriva in de första bokstäverna på filnamnet, t.ex. NVID, och sedan trycka på TAB-tangenten. Om det finns en nvidia drivrutin i din katalog kommer tabtangentstrycket att fylla i resten av filnamnet. Om inget händer så finns inte filen i den katalogen.
HP nx6110 / Ubuntu 6.06
512MB RAM / 40Gb HD
Intel Integrated
-----iBook-------
60GB HD / Bluetooth
ATi Radeon 32Mb
512MB RAM / 40Gb HD
Intel Integrated
-----iBook-------