Gnome 2.6 med XFCe's fönsterhantarare - Möjligt?

Är Ni nybörjare i UNIX/Linux? Detta forum avhandla allmäna UNIX frågor.
Post Reply
Kimmy

Gnome 2.6 med XFCe's fönsterhantarare - Möjligt?

Post by Kimmy » 21 July 2004, 21:32

Hejsan... Jag älskar Gnome, men jag älskar även XCFe, Gnome älskar jag för att det är en smidig desktop och XFCe älskar jag för att det är snygga fönsterteman... :)

Frågan är nu... Kan man säga till Gnome att använda sig av XFCe's förnsterhanterare, isåfall hur, det jag har försökt med själv är lägga till 'xfwm4' i '.Xclients-default' enligt nedan: (.Xclients kör .Xclients-default)

Code: Select all

# Created by Red Hat Desktop Switcher
EXPORT WINDOW_MANAGER=xfwm4
exec gnome-session
Har jag totalt missuppfattat hur man gör, eller funkar det inte att göra som jag vill? :-?
Too late... My time has come, send shivers down my spine, body's aching all the time.
Goodbye everybody! - I've got to go! ... Gotta leave you all behind and face the truth...

fork

Post by fork » 21 July 2004, 22:16

Provat med gconf-editor editera nyckel desktop -> gnome -> applications -> window_manager -> default? Det lär stå /usr/bin/metacity ? Prova ändra detta...
killall metacity; sleep 3; xfwm4 & kanske funkar i värsta fall.
Tack och hej, leverpastej...

Kimmy

Post by Kimmy » 21 July 2004, 22:52

Tackar! Ditt andra alternativ funkade med 'wait 1'... :)
Gjorde tillslut så att jag lade till 'xfwm4' i Startprogram under Sessioner (b-lösning, men det funkar) :D
Too late... My time has come, send shivers down my spine, body's aching all the time.
Goodbye everybody! - I've got to go! ... Gotta leave you all behind and face the truth...

Post Reply