BMPx? och xxx + Winamp skins

Är Ni nybörjare i UNIX/Linux? Detta forum avhandla allmäna UNIX frågor.
Post Reply
Emil.s

BMPx? och xxx + Winamp skins

Post by Emil.s » 4 November 2005, 12:35

Jag läste någon stans förut om nån media spelare som kunde använda Winamp skins. Verkar inte funka med XMMS men var det BMP?

Och när jag sökte på BMP i emerge så hittade jag även något som hette BMPx. vad är det?

det är i allafall det här Winamp skinnet jag vill ha om det går på något sätt:
http://www.winamp.com/skins/details.php?id=122902
Innan ni postar: Läs FAQen
När ni postar:
Posta i Rätt forum! Och skriv/formulera dig rätt

Bar-Code

Post by Bar-Code » 4 November 2005, 14:00

Både BMP och XMMS har stöd för Winamp skins. Jag har kört båda och stödet fungerar prima. Däremot finns det inget stöd för skins från Winamp version 5, utan endast från tidigare versioner.
There are 10 kinds of people; those who understand binary, and those who don't.

Bar-Code

Post by Bar-Code » 4 November 2005, 14:03

För att få reda på vad BMPx är så använder man enklast en googlesökning.
http://www.google.com/linux?hl=sv&q=bmpx
Genom ovanstående sökning som bara innehåller ett enda sökord (bmpx) så hittar du direkt till relevanta sidor som ger dig svar :)
There are 10 kinds of people; those who understand binary, and those who don't.

PJ

Re: BMPx? och xxx + Winamp skins

Post by PJ » 4 November 2005, 14:30

Emil.s wrote:Jag läste någon stans förut om nån media spelare som kunde använda Winamp skins. Verkar inte funka med XMMS men var det BMP?

Och när jag sökte på BMP i emerge så hittade jag även något som hette BMPx. vad är det?

det är i allafall det här Winamp skinnet jag vill ha om det går på något sätt:
http://www.winamp.com/skins/details.php?id=122902
Varför det inte fungerar med xmms är att den bara stödjer Winamp 2.x skins d.v.s. de som benämms classic i winamp-sammanhang.
Detsamma gäller även än så länge för bmp. Fast med tanke på det här svaret som jag har hittat i F.A.Q. i bmps wiki ser det lite ljusare ut fast det fortfarande inte är möjligt.
Rather it will be a change more interesting to developers only, primarily for exchanging the old XMMS skin engine trough a new skin engine which is currently capable of loading Winamp 2 skins, but a Winamp3/5 skin loader already partially exists, and may be used in the future (please don't hope on this being available soon).
Kanske att det går i bmpx men jag skulle inte hoppas på för mycket på det då det trots allt är ett projekt som har sina rötter i bmp.

Emil.s

Re: BMPx? och xxx + Winamp skins

Post by Emil.s » 4 November 2005, 23:00

PJ wrote: Kanske att det går i bmpx men jag skulle inte hoppas på för mycket på det då det trots allt är ett projekt som har sina rötter i bmp.
Stämmde bra det. Men det var mycket mer utvecklat än BMP.
Innan ni postar: Läs FAQen
När ni postar:
Posta i Rätt forum! Och skriv/formulera dig rätt

Ekenstein

Post by Ekenstein » 4 November 2005, 23:46

Du måste ha stöd zip installerat. Wsz är nämligen zip.

Post Reply