Msn och Spotify seeeegt

Är Ni nybörjare i UNIX/Linux? Detta forum avhandla allmäna UNIX frågor.
Post Reply
johaannes

Msn och Spotify seeeegt

Post by johaannes » 24 February 2009, 23:00

Tjenare blev för första gången en linux användare igår och gillar operativsystemet än så länge. Har bara några grejer jag stör mig på för tillfället.
Spotify går extremt segt... jag måste trycka på en låt, vänta en stund och sen kan ja lyssna på den, om jag har tur, hela låten utan att den stannar. Det är inte mitt internet det är fel på eftersom det funkar fint på min windows hårddisk.

andra problemet. Har testat lite olika typer av "msn messenger". amsn var d bästa v dom jag testade med programet tappar anslutningen och jag loggas in och ut och kan inte skicka alla meddelanden:S otroligt jobbigt!!

finns d någon lösning till något av problemen:P:D??

li

Re: Msn och Spotify seeeegt

Post by li » 25 February 2009, 12:48

Jag kör "wine spotify" just nu på mitt gentoo system. Det funkar perfekt och jag har en mycket svag dator med bara 220 meg ram tillgängligt. Använd inte KDE eller GNOME, utan istället IceWM som menyhanterare om du har prestandaproblem.
gentoo 3.0
arch 3.0
freeBSD 8.2
qemu/minix3
win/xp

brain

Post by brain » 26 February 2009, 00:52

Spotify: Jag hade oxå lite problem att låten stannade efter ett tag. Det löste sig genom att i winecfg->Audio->DirectSound->HardwareAccelaration byta från Full till Emulation (Vilket även rekommenderas i Spotifys FAQ). Kolla om det kanske hjälper.

MSN: Själv kör jag Pidgin, och det funkar bra med de MSN-kontakter jag (tyvärr) har.
I'd rather shuffle a deck of cards in my rectum than read about Microsoft.

johaannes

Post by johaannes » 28 February 2009, 12:46

testade att ändra configurationen i wine, nu kan låtarna hålla på lite längre än förut innan dom stannar men det tar ett bra tag innan dom starta :-?
aja, men tack för hjälpen:D

johaannes

Post by johaannes » 6 March 2009, 23:23

Ingen som har någon mer ide vad som orsakar spotify att stanna upp hela tiden?

Ekensten

Post by Ekensten » 7 March 2009, 14:49

Med tanke på att Spotifylåtar osv stannar upp, samt att aMSN kopplar ur sig lite då och då så skulle jag faktiskt säga att det är nåt med antingen bredbandet eller med nätverket i linux. Det känns inte riktigt som om det skulle vara minneshanteringsfel eller annat som orsakar det. Hur är Spotify, låser det bara sig eller buffrar den otroligt segt bara?
LFS 6.4, 2.6.28.7 samt Debian Lenny amd64, 2.6.28.7

Post Reply