NES HTPC-bygge. Menysystem + passande NESemulator

Här pratar vi programmering i dessa olika former. Perl, C/C++, Pascal, ADA, Lisp, COBOL, ZX Basic och mm.
Post Reply
User avatar
Ekensten
Posts: 37
Joined: 19 March 2006, 17:13
Location: Lidköping
Contact:

NES HTPC-bygge. Menysystem + passande NESemulator

Post by Ekensten » 1 November 2008, 15:39

Jo, projektarbete 100p är i full gång och jag behöver lite hjälp.

Kort sammanfattning på vad vi gör:
Vi bygger en HTPC i en NES-låda. Denna ska innehålla vårat egna LFS-system. Detta system kommer kunna spela musik, spela film samt att man även (såklart) ska kunna spela NES-spel. För att göra det enkelt att manövrera sig så ska vi även bygga ett menysystem byggt i C++ med libSDL.
Menyn ska innehålla:
* Emulator
* Music Player
* Movie Player
* Reboot
* Shutdown

Nu till min fråga. Vi letar efter en passande NES-emulator som smälter bra in i textbaserat-läge. Helst inget GUI förutom en ruta som visar spelet. Det ska även vara lätt att ge kommandon åt då vi även ska programmera listan som ska innehålla alla spel. Så när man trycker på ett spel i listan så ska NES-emulatorn exekveras med just det spelet.

Någon idé?
LFS 6.4, 2.6.28.7 samt Debian Lenny amd64, 2.6.28.7

Post Reply