Unreal Tournamnet + Cedega

Här diskuteras allt som rör spel under linux, såsom hårdvara, grafik, servers, etc.
Post Reply
Exebat

Unreal Tournamnet + Cedega

Post by Exebat » 15 March 2005, 11:32

Hej jag har precis installaerat Untreal Tournament med cedega.. och då skulle jag bara följa installationen som vanligt och installera det en nu kan jag inte köra det för jag jag vet inte var exe file är
Hjälp...

Exebat
Ubuntu 9.04

loom

Post by loom » 15 March 2005, 15:12

Det finns en linuxversion utav Unreal Tournament som inte ska vara speciellt svår att få igång. En installer finns på Unreal Tournaments hemsida tror jag.

Men om du nädvändigtvis ska köra med Cedega så kan du leta i ~/.wine eller ~/.transgaming katalogen, den fakade c_driven brukar ligga där, men jag är inte säker på det.
dogs fucked the pope, no fault of mine...

Hasseman

Post by Hasseman » 16 March 2005, 22:50

det finns en toutorial under FAQ-Spel.

Installern finns nog inte på unreals hemsida utan du får nog prova FZ, planetunreal eller google. Tänk då på att det finns två olika installers som inte är kompatibla med varandra. Unreal GOTYE (Game of the Year Edition Dubbel CD) eller den vanliga installern.

Lycka till!
Share the penguin and If you do, lucky end for them and you.

//hasseman

loom

Post by loom » 17 March 2005, 21:57

Fasen vad dum jag är, visste inte ens att den fanns under FAQ:n... Jaja dumma mig :D
dogs fucked the pope, no fault of mine...

R@bbit

Post by R@bbit » 18 March 2005, 01:25

kör med point2play, du får enkelt en icon i programet av de spel och dylikt du installerat, samnt du kan lägga till andra. du måste inte betala för cedega genom point2play
http://downloads.transgaming.com/files/ ... 2.1.en.txt
ps ja vet att ut finns till linux, men det här var mest ämnat ått andra spel samt om du inte lyckas med linux v. ha så bra

Hasseman

Post by Hasseman » 19 March 2005, 18:50

R@bbit wrote:kör med point2play, du får enkelt en icon i programet av de spel och dylikt du installerat, samnt du kan lägga till andra. du måste inte betala för cedega genom point2play
ps ja vet att ut finns till linux, men det här var mest ämnat ått andra spel samt om du inte lyckas med linux v. ha så bra
Då har du inte läst på din läxa! Eftersom Point2Play endast är ett grafiskt skal till cedega så måste du likförbaskat ha cedega för att kunna använda det till något vettigt t.ex. spela ett spel.
Share the penguin and If you do, lucky end for them and you.

//hasseman

Lucifer888

Post by Lucifer888 » 19 March 2005, 18:56

========================================
Configuring Your Computer For Point2Play
========================================

Point2Play is simply a graphical front end for TransGaming's core Cedega
technology which enables you to run Windows applications on Linux. To facilitate
setting your computer up, Point2Play can help you determine if your setup is
sufficient for gaming using Cedega.
"It's not that I hate people, I just think they're all idiots"
"Långt hår kräver mycket näring, framhålls det, och berövar hjärnan energi."

R@bbit

Post by R@bbit » 19 March 2005, 23:05

Hasseman wrote:
R@bbit wrote:kör med point2play, du får enkelt en icon i programet av de spel och dylikt du installerat, samnt du kan lägga till andra. du måste inte betala för cedega genom point2play
Då har du inte läst på din läxa! Eftersom Point2Play endast är ett grafiskt skal till cedega så måste du likförbaskat ha cedega för att kunna använda det till något vettigt t.ex. spela ett spel.
ja det har du rätt i! och om man läser vad jag skrivit så står det mellan raderna att jag har cedega, och att man måste ha det, men det var bra att du påpeka det, både för min och för andras skull

Post Reply