Tips på Php/MySQL-projekt, tack!

Här diskuteras PHP, Perl och mm sånt som rör webutveckling.
Post Reply
panzar

Tips på Php/MySQL-projekt, tack!

Post by panzar » 3 November 2003, 10:55

Tjo..

Var faktiskt riktigt hyfsad på php och mysql en gång i tiden, men jag har inte pillat med det på över att år nu. Blev dock sugen på att skapa något roligt när jag installerade apache, php och mysql på min server i helgen. Är det någon som har nåt tips på nåt vettigt och användbart projekt så skriv gärna det här i tråden.

Tack.

Fluke

Post by Fluke » 19 December 2003, 11:08

Vet att posten är gammal, men ingen har svarat än :)

Besökarstatistik
Gästbok
Mailinglista
Telefonregister med lägg till / ta bort / editera / sök
Sen finns ju alla andra sorters register också som man kan tänkas vilja ha, ex. dvd-samlingen, cd-skivor.

Finns mycket man kan göra med en databas o php-kod!
PII-400 running Slackware 9

SuperAcht

Post by SuperAcht » 23 January 2004, 14:00

<HTML>En gemensam kontakt bok för ett projket skulle vara juste!!!
Så att man kanske får en mappvy till vänster och en inloggningsmöjlighet där man kan editera de olika kontalterna,
man kan typ ha

Code: Select all

|
   -Artister
  |    |
  |     -Hiphop
  |    |
  |     -hårdrock
   -yreksmän
  |
   -kulturenheten på kommunen
  |
   -UM
som du kanske förstår så sysslar jag med ett projekt som heter unga mötsplatser och gissa vad vi försöker göra jo presis skapa en mötesplats för unga i centrala Ljusdal.

Och jag har funderat på att en dylik kontaktsida där de som är involverade i projektet kan lägga till adresser, telfonnumer, UIN, MSN, hemsida osv. lägga till mappar osv
för perssoner som hjälpt oss i vårat projekt och som vi kanske vill kontakta igen.....

Jag är själv inte så slängt i php än... jag letar efter någonstans att lära mig och om du är intresserad så vore det ju trevligt om vi fick det gjort tidigar....
Jag har sen oxå en plan på att hemsidan enkelt ska kunna editeras av alla så att man inte ska behöva ändra på ändlös sidor med HTML när man ska lägga till information om när kvällskaffet är öppet när nästa lan är, när nästa arrangeman är osv....
Men det får bli ett senare projekt...
projektes hemsida är unga.missanpassad.net (temporärt) men just nu ligger servern nere, men den är nog uppe igen snart

Post Reply