Compiz kub slutat fungera

Frågor kring allt som rör systemadministration.
Post Reply
oxymoron

Compiz kub slutat fungera

Post by oxymoron » 4 April 2007, 21:09

Min kära bror fick tag på min kära dator med Feisty nyinstallerat och började leka runder inne på gconf-editor. nu har min kub slutat fungera. och såklart vet han inte vad han har klickat på och gjort.

finns det något bra sätt att ändra tillbaka? inte användt compiz alls förut.
------In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows? ------

Ubuntu Feisty Fawn

Stefan-AB

Ajabaja!

Post by Stefan-AB » 4 April 2007, 21:42

Haha,,,,,,,,,så går det när man vänder ryggen till. Det är tur att man är administratör och så får De som då vill använda "Gäst" kontot. Då är det begränsat med lugna puckar. Finns det inte något som i Windows sk systemåterställning till en dag (kl)? och då är det ju inga problem... :wink:
Rösta på SD, så kommer stöveltrampen att eka ingen.

oxymoron

Post by oxymoron » 4 April 2007, 22:01

jo jag vet... tyvärr är man väl för snäll, "är det okej om jag kollar lite?" det ska man alltid svara NEJ på
------In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows? ------

Ubuntu Feisty Fawn

Stefan-AB

Ajabaja till den som då vill vara nyfiken i en strut.

Post by Stefan-AB » 4 April 2007, 22:40

Du måste vara konsekvent och att lära dig sätta gränser eller en sk nivå för att acceptera om det kan vara rätt eller fel, eller om den personen kan sin sak, om du har förtroende och att du lita på hans omdömme. För vad som än kan hända som i detta fallet ---> be din bror om assistans vid att rätta till felet, så ser han det nästa gång att det tar en sån jädrans tid att rätta till det. Och så lär Ni ju Er båda två vad man kan göra och inte göra.

Något mer kan jag då inte hjälpa dig eftersom jag försöker att sätta mig in i Linux världen. Kom in på detta forumet för någon månad sedan och jag är här några timmar varje kväll och läser och läser meddelandena. Allt för att kunna sätta mig in i Linux opertivsystemets alla sk delar, moment och olika aktiviteter, samt tillhörande applikationsprogram mm.

Har nu haft data sen jag gick på YTH och det är mer än 16 år sedan, så något måste man väl ju ha lärt sig, efter alla dessa år, men som sagt var så är ju Linux något helt annat ifrån DOS/Windows och så det senaste XP.

Det är ju mer än 208 245 st inlägg på detta forumet, så det tar ju sin lilla tid att inhämta kunskaper osv, likväl att sovra i vad som har skrivits och plocka ut det som är värt att lägga på minnet etc. Hoppas att du reder ut ditt lilla delikata bekymmer tillsammans med din bror, hoppas att du inte behöver installera om systemet för mycket, ha dett gott oxymoron. :wink:
Rösta på SD, så kommer stöveltrampen att eka ingen.

Post Reply