Windows SP2 till Ubuntu

Här diskuterar vi GIMP, OpenOffice, Emacs, VI och andra applikationer som finns under Linux / UNIX.
Post Reply
Fallenone

Windows SP2 till Ubuntu

Post by Fallenone » 25 May 2011, 12:48

Jag är rätt nybörjare på Linux, och behöver därför lite hjälp. Jag har slutat med windows helt efter att ha fått kli över det operativsystemet i några år. Dock finns det ett program som är väldigt viktigt för mig som bara finns i windowsversion. Jag har kört det genom wine och det funkade bra. Dock så när jag ska installera programmet kräver det att jag behöver ha Windows SP2 i datorn för att programmet skall kunna köras. Är det någon som har något tips på hur jag ska gå till väga. Har piratat lite men de versionerna av SP2 har inte funkat som de ska.

Tack på förhand

klein

Re: Windows SP2 till Ubuntu

Post by klein » 25 May 2011, 14:03

Om du har en modern dator, så kan du köra Windows XP i VBOX . Du bör har minst 4 GB i RAM och Dual Core CPU.
Fallenone wrote:Jag är rätt nybörjare på Linux, och behöver därför lite hjälp. Jag har slutat med windows helt efter att ha fått kli över det operativsystemet i några år. Dock finns det ett program som är väldigt viktigt för mig som bara finns i windowsversion. Jag har kört det genom wine och det funkade bra. Dock så när jag ska installera programmet kräver det att jag behöver ha Windows SP2 i datorn för att programmet skall kunna köras. Är det någon som har något tips på hur jag ska gå till väga. Har piratat lite men de versionerna av SP2 har inte funkat som de ska.

Tack på förhand

Post Reply