Liknande som Windows Media Center i linux?

Forumet för dej som har svårt att välja fri UNIX. Exempel på fria UNIX:ar FreeBSD { PCBSD }, OpenBSD, NetBSD , Linux { Debian, RED HAT/Fedora, Slackware, SuSE, Ubuntu , Knoppix och mfl } och OpenSolaris.
Post Reply
greenboy

Liknande som Windows Media Center i linux?

Post by greenboy » 29 September 2009, 19:27

Vilket linux operativsystem skall man skaffa om man vill ha ett liknande program,
som Windows Media Center? Ett krav är att den skall klara av digitala kabelnätet!

Fader_Berg

Re: Liknande som Windows Media Center i linux?

Post by Fader_Berg » 29 September 2009, 20:59

MythTV. Jag har inte längre full koll på läget, men jag fick ihop ett juste media-center till en polare med MythTV, (som inkluderate SNES-emulator och jag lade till c:a 300 spel). Det var innan jag insåg att piratkopiering var helt åt helvete, är bäst att säga.
Det finns distar som är lämpade för MythTV enbart, men tyvärr har jag inte testat dom, (kolla bland distarna i listan) för att hitta en du finner lämplig. Se bara till att drivisar finns för ditt TV-kort.

vfr

Re: Liknande som Windows Media Center i linux?

Post by vfr » 29 September 2009, 22:22

Det finns flera andra också. VDR eller Freevo t.ex. Laddas ovanpå valfri distro. VDR har fokus på på just digitalt TV-tittande. Sedan finns det inbyggda funktioner eller plugins för det mesta.

Post Reply