För dig som tröttnat på Ubuntu...

Forumet för dej som har svårt att välja fri UNIX. Exempel på fria UNIX:ar FreeBSD { PCBSD }, OpenBSD, NetBSD , Linux { Debian, RED HAT/Fedora, Slackware, SuSE, Ubuntu , Knoppix och mfl } och OpenSolaris.
Post Reply
exton

För dig som tröttnat på Ubuntu...

Post by exton » 29 December 2009, 22:30

Vill du kunna skapa ditt eget linuxsystem med valda program m m? Det är nu enklare än någonsin. Du kan använda min senaste remaster Exton-MkLiveCD 2010 som “grund”. Sen kan du förändra systemet helt och hållet och skapa en ny ISO-fil. Ditt eget skapade linuxsystem kan köras live (från skiva) och/eller installeras till hårddisk.

Exton-MkLiveCD 2010 är en svensk remaster av Mandriva 2010, PCLinuxOS och Unity Linux 2010 Beta1. I den ordningen (tror jag). Unity Linux strives to be a solid core for the mklivecd project. Det fina med Exton-MkLiveCD/Unity är att du själv mycket enkelt kan skapa en egen “skräddarsydd” Linux livecd med hjälp av programmet mklivecd. Jag har idag (091229) lagt ut en ny version av Exton-MkLiveCD med min “specialkernel” 2.6.31.6-exton. Den nya versionen av Exton-MkLiveCD har stöd för i princip all känd hårdvara.

HÄMTNING/NERLADDNING
Exton-MkLiveCD 2010 hämtas gratis på Svenska Linuxföreningens server.

md5sum för ISO-filen, som är på 406 MB.

En rolig/bra sak med detta linuxsystem är att man kan installera nya program under körning från skiva. (T. ex. Wine för att kunna köra Spotify). Om/när man sedan installerar till hårddisk är alla förändringar (inkl. programinstallationer) kvar.

Se en skärmdump av Exton-MkLiveCD-skrivbordet HÄR. Observera att programmet mklivecd har ett GUI (som du ser på skrivbordsbilden). Läs mera HÄR. Du kan alltså bl a läsa om hur du enkelt skapar ditt eget mandrivasystem.
Image

Fader_Berg

Re: För dig som tröttnat på Ubuntu...

Post by Fader_Berg » 30 December 2009, 02:18

All ära för ditt arbete... men det här börjar likna spam.

exton

Post by exton » 30 December 2009, 13:30

Hur menar du då Fader_Berg? Har du inte tröttnat på Ubuntu eller vad?

F ö: Du behöver inte hymla med dina åsikter. Jag tror inte att du har särskilt mycket "respekt" för mitt arbete. (Sådana som du brukar inte ha det).
Image

li

Post by li » 30 December 2009, 15:26

Fader_Bergs inlägg var inte kul. :evil:
gentoo 3.0
arch 3.0
freeBSD 8.2
qemu/minix3
win/xp

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 30 December 2009, 17:46

Hur menar du då Fader_Berg? Har du inte tröttnat på Ubuntu eller vad?
Din hemsida kan ju anses vara ett mer lämpat medium för nyheter.
F ö: Du behöver inte hymla med dina åsikter. Jag tror inte att du har särskilt mycket "respekt" för mitt arbete. (Sådana som du brukar inte ha det).
Ok!? "Sådana som jag..." Jo, jag tackar jag. Hur tänker du nu?
Fader_Bergs inlägg var inte kul.
Men, herregud... :P

exton

Post by exton » 30 December 2009, 18:12

Din hemsida kan ju anses vara ett mer lämpat medium för nyheter skriver du.

Ja, där finns ju givetvis också nyheter om "extondistarna". Här på Linux.se skriver jag om sådana extondistar, som passar in på vad denna "huvudtråd" handlar om, nämligen Forumet för dig som har svårt att välja fri UNIX. De distar jag skriver om här är också (som jag bedömer det) särskilt intressanta för nybörjare.

Annars är det väl så att jag gärna vill sprida nyheter om alla extondistar. Så pass "bra"/roliga/intressanta är de.
Image

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 30 December 2009, 19:24

Ja, det står dig naturligtvis fritt att fortsätta om det faller inom ramarna för forumets regler. Jag uttryckte bara min personliga åsikt. Vilket inte var helt lyckat kanske eftersom du tydligen tog illa upp. Ber om ursäkt i såfall.
Beträffande "respekten" för ditt arbete, så ogillar jag när folk - något arrogant - påstår vad jag tycker. Sedan får du kategorisera mig hur mycket du vill men undvik att påtala vad jag tycker.

exton

Post by exton » 30 December 2009, 19:47

Eftersom du anklagade mig för att spamma Linux.se var det l i t e svårt att inte ta illa upp.
Image

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 30 December 2009, 22:17

exton wrote:Eftersom du anklagade mig för att spamma Linux.se var det l i t e svårt att inte ta illa upp.
Hurså? Ser du på det här ur ett vettigt perspektiv då? Jag anser nämligen att så torde det vara. Det är ju inte så att jag angriper dig personligen, (som du gör med mig) eller hur? Jag kommenterar ett beteende som jag finner olustigt. Vad är alternativet? Hålla käften... det passar dig?

exton

Post by exton » 30 December 2009, 23:28

Du gör mig olustig.

Hålla käften: Ja, det kan vara en god idé i ditt fall.
Image

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 30 December 2009, 23:32

exton wrote:Du gör mig olustig.

Hålla käften: Ja, det kan vara en god idé i ditt fall.
Där gör du det igen... Tönt!

asphp

Post by asphp » 30 December 2009, 23:37

Till er två: Det vore bra om ni kunde ta sådana här dispyter utanför ett publikt diskussionsforum. Detta för att främja en trevligare stämning för de resterande medlemmarna och för underlättad tillgänglighet av relevant information.

Till en moderator: Snälla rensa upp tråden

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 30 December 2009, 23:59

Till dig vill jag säga, att din högfärdighet luktar skit. Ogillar man folk som har olika åsikter så ska man nog inte florera bland forum på internet. Och kom inte dragandes med "sandlådenivå" för det är exakt vad du lyckats att nedvärdera dig till, välkommen.

I övrigt tar jag tillbaka min ursäkt till det malliga aset som var stolt nog att avstå det.

asphp

Post by asphp » 31 December 2009, 00:17

Förlår om jag förolämpade dig på något sätt, jag menade inget illa. Förklara gärna vad det var i det jag skrev som var dåligt. Jag har asperger så den sociala biten är inte min starka sida.

exton

Post by exton » 31 December 2009, 00:41

Det "malliga aset" har inte begärt någon ursäkt från dig. (Man brukar aldrig få några seriöst menade sådana av sådana som du).
Image

asphp

Post by asphp » 31 December 2009, 01:00

Bråk åsido, en moderator borde rensa upp tråden från det som inte hör till ämnet.

Fader_berg, du får gärna PM:a mig om vad det var som du ogillade i mitt inlägg.

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 31 December 2009, 01:36

asphp wrote:Förlår om jag förolämpade dig på något sätt, jag menade inget illa. Förklara gärna vad det var i det jag skrev som var dåligt. Jag har asperger så den sociala biten är inte min starka sida.
I såfall är det jag som ska be om ursäkt.

Forum, likt det här är - mer eller mindre - till för att byta erfarenheter och meningsskiljaktigheter. Om det då inte är upprättat för invertes beundran, (vilket kanske är fallet här). Men då brukar man bara kunna vara med på inbjudan. När då jag och Exton här, har olika synpunkter på vissa saker så borde vi ha en rimlig chans att vädra dem, just här där problemet uppstod. Med andra ord... När jag finner någonting besvärande så säger jag det till den besvärande parten. Och den i sin tur, kommer att argumentera för sin sak, (eller som i det här fallet, ge sig in på personangrepp).
Ditt inlägg, för övrigt ganska oskyldigt ur en aspergers synpunkt, (och jag ber om ursäkt för det). Kan uppfattas som provokativt eftersom det sätter domaren (dig) över dialogen (intellektuellt) som dessa människor har. Det framstår som lite högfärdigt. Nu, sett ur ett annat ljus så har du både rätt och fel. Men är det jobbigt att läsa tråden, så läs den inte. Att tråden skulle nå den här nivån är ju tragiskt i sig, men nu är det så och det finns ingen anledning att kommentera det.
exton wrote:Det "malliga aset" har inte begärt någon ursäkt från dig. (Man brukar aldrig få några seriöst menade sådana från sådana som du).
En ursäkt man begär, är ju knappast en att respektera heller. Nu kom min ursäkt spontant och jag har svårt att se hur du kan få min ursäkt att vara oseriös. Ser du några tecken på arrogans eller högfärdighet i det inlägget? Var isåfall vänlig och förklara det för mig då.
Och... du gör det igen... det är ett svaghetstecken, vet du.

Fripper

Post by Fripper » 31 December 2009, 01:50

Jag tycker det är perfekt att Exton skriver om olika Linux distar. Speciellt för mig som är en nybörjare, jag hittade detta forum och har hittat riktigt mycket skoj inom Linux.

Fader_Berg eller vad du hette. Om du inte tycker om de han gör på något vis så kan du väl ta det i ett PM till han eller klaga hos staff? Du behöver ju inte skita ner en av många bra/vettiga trådar?

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 31 December 2009, 03:00

Fripper wrote:Fader_Berg eller vad du hette. Om du inte tycker om de han gör på något vis så kan du väl ta det i ett PM till han eller klaga hos staff? Du behöver ju inte skita ner en av många bra/vettiga trådar?
He, he... "eller vad du hette" Man skulle kunna tro att du vill förlöjliga mig... Det är ok, jag är van... folk, osäkra på sina argument brukar ta till den metoden för att försöka vinna fördel. Mot en man av mitt intellekt måste det anses vara ett misstag.

Som svar till din fråga... Är det verkligen helt orimligt att jag påtalar att det börjar likna spam med tanke på hur många trådar som skapas av honom i samma ärende? Så här med facit i handen så inser jag ju att det är en känslig skara människor jag har att göra med, så visst kan det diskuteras. En seriös bedömning av mig är att jag gjorde fel. Hade jag anat att Exton skulle ta så illa vid sig så skulle jag inte yppat ett ljud, (möjligtvis till klein). Jag trodde att han skulle ta det som en "pik". Nu tog han det personligt och jag kan bara beklaga.

Det finns inget mer att säga.

asphp

Post by asphp » 31 December 2009, 03:32

Jag måste ge dig cred Fader_Berg för att kunna stå för din sak så starkt! :)
Och nu när jag tittade tillbaka några trådar så förstår jag vad du menade(menar? kan inte bestämma mig vad det ska vara för tempus! :evil: ) med spam.

klein

Post by klein » 31 December 2009, 07:08

Visst Exton producera mycket inlägg, gör mycket egen reklam. Men å andra sidan, så gör han något inte bara sitter och tycker att det skall vara så här.
asphp wrote:Jag måste ge dig cred Fader_Berg för att kunna stå för din sak så starkt! :)
Och nu när jag tittade tillbaka några trådar så förstår jag vad du menade(menar? kan inte bestämma mig vad det ska vara för tempus! :evil: ) med spam.

exton

Post by exton » 31 December 2009, 12:25

Fader_Berg!

Du skriver: Jag trodde att han skulle ta det som en "pik". Nu tog han det personligt och jag kan bara beklaga.

Jag ger inte mycket för dina beklaganden. Inte heller för ditt "intellekt". D v s när du inte ens förstår att man med nödvändighet tar en anklagelse om spammning personligt.
Image

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 31 December 2009, 14:11

Exton wrote:Jag ger inte mycket för dina beklaganden. Inte heller för ditt "intellekt". D v s när du inte ens förstår att man med nödvändighet tar en anklagelse om spammning personligt.
Jag märker det... och ska jag vara frank med dig mannen, så skiter jag ganska kungligt i det. Det är förövrigt ett konstaterande - enligt mitt sätt att se det - och inte en anklagelse. Det är stor skillnad där i. Kan du se så långt?

Gott nytt år ska du ha i alla fall och spamma för alldel vidare. :)

li

Post by li » 31 December 2009, 14:40

Jag stöder extons viktiga missionsarbete för linux, tyvärr är min nuvarande dator för klen för att testa något.
gentoo 3.0
arch 3.0
freeBSD 8.2
qemu/minix3
win/xp

sjukperro

Post by sjukperro » 31 December 2009, 14:54

vad jag vet så är spam en massa inlägg om samma sak? och vad jag har sett så har inte exton gjort ett inlägg om 2 likadana distar nångång?! och hur intellektuellt är det att kalla nån för tönt egentligen fader_berg?
//Johan

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 31 December 2009, 17:39

sjukperro wrote:vad jag vet så är spam en massa inlägg om samma sak? och vad jag har sett så har inte exton gjort ett inlägg om 2 likadana distar nångång?! och hur intellektuellt är det att kalla nån för tönt egentligen fader_berg?
Du menar att jag gör ett tekniskt fel i att kalla det spam? Ok, nu går vi ner på semantik. Jag tycker informationen är likartad och upplever den som spam. Det är allt du behöver veta, för nu i alla fall. En del kan nog hålla med mig i att det liknar spam, andra kan anse att jag har fel. Men någonting vi definitivt inte behöver diskutera, är huruvida det är spam vi pratar om.
Att Exton beter sig väldigt töntigt åt, var vad jag ville få sagt med det. Varken till eller från rent intellektuellt skulle jag vilja påstå.

Sedan till dig och aIla andra som retar sig på mitt "intellekt". Innan ni går vidare med det i diskussionen, så vill jag klargöra en sak. Ni kan kalla mig dum i huvudet och ärligt tycka det, men ni kan på inget sätt ta intellektet ifrån mig genom retoriska fulknep. Det är ingen idé att ni försöker.

exton

Post by exton » 31 December 2009, 20:14

Ingen förnuftig människa kan tycka att mina inlägg i denna tråd är att jämställa med "spam". Du bör gå en kurs i både det ena och det andra.
Image

Fripper

Post by Fripper » 31 December 2009, 20:37

Jag fattar inte hur du kan säga att det är spam, klart mannen vill göra reklam för sitt arbete. Han skriver om många olika distar och du tycker det är spam för att han skriver många trådar? Jag är glad att någon gör det iaf.

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 31 December 2009, 22:27

exton wrote:Ingen förnuftig människa kan tycka att mina inlägg i denna tråd är att jämställa med "spam". Du bör gå en kurs i både det ena och det andra.
Jo, jag till att börja med.
Och sluta att insinuera att jag är ointelligent och/eller depraverad(?) bara för att jag har en annan åsikt än du. Hur förbannat djävla inskränkt är du egentligen? Blir du kränkt, av något så djävla obetydligt, som att jag tycker du spammar och sedan inte klarar att ta en ursäkt. Så måste du ju ha en något skev självbild och leva i en djävla bubbla. Torka tårarna, kliv ur offerrollen och sluta vara så förbannat barnslig. Fy fan för trångsynthet. Är du så djävla naiv och självgod, att du tror att jag lade fram min åsikt i syfte att kränka dig så är du en komplett idiot och då kan du gott få tro det.

exton

Post by exton » 31 December 2009, 23:14

Lite trött blir man...
Image

sjukperro

Post by sjukperro » 1 January 2010, 12:52

ibland saknar man den gamla goda mIRC tiden då de fanns /ban och /ignore 8)
//Johan

klein

Post by klein » 2 January 2010, 09:04

Instämmer! Att döda eldsjälar är inte bra. Den svenska jante lagen bör utrotas...
sjukperro wrote:vad jag vet så är spam en massa inlägg om samma sak? och vad jag har sett så har inte exton gjort ett inlägg om 2 likadana distar nångång?! och hur intellektuellt är det att kalla nån för tönt egentligen fader_berg?

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 2 January 2010, 10:59

klein wrote:Instämmer! Att döda eldsjälar är inte bra. Den svenska jante lagen bör utrotas...
Ja, här ska man rätta sig i ledet... annars är man en idiot.
Jag har framfört min åsikt på ett mycket grundligt och sakligt sätt här. Faktiskt mest ingående utav alla här. Jag har lagt ner mycket energi på förklara vad jag menar och försökt reda ut de missförstånd som uppstått. Jag har respekterat de - tyvärr få - sakliga framföranden som kommit från exton, li, klein och Fripper. Och anser nog att jag förtjänar en del respekt.
Jag tycker snarare att det är forumfascismen som bör utrotas. Det är ju knappast utvecklande att olika åsikter inte får vädras. Nu säger ni ju kanske att de får just det och det är ju till en viss del sant. Men ni önskar ju annat. Det märker man ju i tvångsfostran och det här ständiga förminskandet ni håller på med. Det är ju uppenbart att ni inte respekterar andras åsikter, så ni - om några - bör inte moralisera över vett och etikett överhuvudtaget.
sjukperro wrote:ibland saknar man den gamla goda mIRC tiden då de fanns /ban och /ignore
Det finns ju faktiskt... ignore i alla fall. Du kan lägga till mig på din ovänlista. Eller helt enkelt skita i att läsa det jag skriver. Stor sak...? Jag skulle - om jag nu skulle vara kvar - strunta i Extons - som jag anser - spambetonadeinlägg till exempel. Administratören tycker inte att det faller inom ramen för spam... nähe, ok. Värre än så är det inte för mig.

Men jag funderar på att lämna forumet, ni kan vara lugna. Det är ju värdelöst att man inte kan föra en vettig dialog. Det är utvecklande för mig, och det behovet kommer inte att bli tillgodosett här, har jag insett. Men jag vill inte lämna den här tråden hängande så jag stannar kvar för att räta ut eventuella frågetecken - eller vidare förminskning om ni så vill, (Jag har råd med det...). :)

exton

Post by exton » 2 January 2010, 12:29

Fader_Berg!

Du skriver: Jag har framfört min åsikt på ett mycket grundligt och sakligt sätt.

Det du framfört är inte en åsikt, utan mera vad man brukar kalla en "snedvriden uppfattning".
Image

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 2 January 2010, 13:08

Och förresten, angående "vad jag vet så är spam en massa inlägg om samma sak?"... Det känns som om jag måste fördjupa mig ytterligare, så att ni inte missföstår.
Det räcker med att det är likartad, i stor del överflödig och sker ofta. Det är i alla fall så jag ser det. Och är det verkligen så orimligt när ni tänker på det? Ni kan säga att ni inte håller med om att det är spam, det är ju ok. Men huruvida jag gör rätt att kalla det spam är egentligen inte upp till diskussion, inte just nu i alla fall. Vi har uppenbarligen något olika definitioner om spam helt enkelt. Så pass vidsynt måte man ju kunna vara. Går diskussionen vidare till förbud, så måste vi (eller kan vi, om forumets administrator i demokratisk anda tillåter) däremot reda ut vad som ska utgöra riktlinjer att bedöma spam, genom en diskussion. Men där är vi inte nu. Dessutom så kan ju jag ha kvar min definition av spam, även om den inte stämmer överens med forumets officiella ståndpunkt. Jag får då bara acceptera att det är så eller dra helt enkelt.
exton wrote:Det du framfört är inte en åsikt, utan mera vad man brukar kalla en "snedvriden uppfattning".
Skärpning nu Exton... En snedvriden uppfattning är något man har och den framför man med åsikter. Eftersom uppfattningen av vad som är "snedvridet" är högst subjektivt, så är det inget vidare bra argument - eller är faktiskt inget argument alls - i den här diskussionen. Utan en kommentar som är ganska onödig, och vars enda uppgift är att förminska och/eller fördumma mina åsikter. Gammal hederlig härskarteknik utövad av någon som inte kan, eller vill, se längre än till sitt eget ego. Och vilket rinner av mig som vatten på en gås.

exton

Post by exton » 2 January 2010, 14:11

Det är helt ok (för min del) att du liknar dig själv vid en gås.
Image

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 2 January 2010, 16:38

exton wrote:Det är helt ok (för min del) att du liknar dig själv vid en gås.
?!?... Nu blev jag uppriktigt sagt både förvånad och generad. Det är bäst att vi lägger av här tror jag. Jag gjorde fel, förlåt. Med det så hoppas jag att du och jag är klara i det här.

Lev väl mannen...

shuttehface

Post by shuttehface » 12 January 2010, 10:46

Herregud Fader_Berg, du måste ju lida av någon sorts dissociativ identitetsstörning. Har läst lite i forumet och alla trådar där du figurerar är ju riktigt roliga. Ena sekunden så är du trevlig, sen plötsligt blir du galen i skallen.

Vänlig hälsning,
Johann - Oracle DBA

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 12 January 2010, 12:36

shuttehface wrote:Herregud Fader_Berg, du måste ju lida av någon sorts dissociativ identitetsstörning. Har läst lite i forumet och alla trådar där du figurerar är ju riktigt roliga. Ena sekunden så är du trevlig, sen plötsligt blir du galen i skallen.

Vänlig hälsning,
Johann - Oracle DBA
Bah... Jag sumpade det där med runk-inlägget, det var djävligt onödigt. Var lite förfriskad när jag skrev det och var väl lite trött på det här forumet. Önskar nog att kjell-e kunde ha varit lite hårdare i sin kritik, det var jag värd. Jag står för det dock och har bett om ursäkt. Jag försöker vara trevlig i mesta möjliga mån. Med det, inte sagt att jag kan bli uppretad. Sedan borde jag ju kanske kunna svälja alla barnsligheter och arrogans som folk vräker ur sig här, men varför då? Jag tycker nog att de kan hålla käften om de inte har något vettigt att säga istället. Det vore ju en betydligt bättre forumetikett ändå.

Dissociativ identitetsstörning hur menar du då? Jag är ganska konsekvent otrevlig mot de otrevliga och vice versa mot de trevliga som tillför något i diskussionen. Jag ser inte grunden till ditt påstående.
Och om du menar det snöpliga slutet på den här tråden, så behöver du bara läsa Extons sista pinsamma inlägg. Man kan inte rimligtvis kräva att en person som svarar med det, ska förstå någonting av det jag försöker få sagt. Det blir helt plödsligt inte intressant heller...
Last edited by Fader_Berg on 12 January 2010, 12:54, edited 1 time in total.

shuttehface

Post by shuttehface » 12 January 2010, 12:52

Fader_Berg wrote:
shuttehface wrote:Herregud Fader_Berg, du måste ju lida av någon sorts dissociativ identitetsstörning. Har läst lite i forumet och alla trådar där du figurerar är ju riktigt roliga. Ena sekunden så är du trevlig, sen plötsligt blir du galen i skallen.

Vänlig hälsning,
Johann - Oracle DBA
Bah... Jag sumpade det där med runk-inlägget, det var djävligt onödigt. Var lite förfriskad när jag skrev det och var väl lite trött på det här forumet. Önskar nog att kjell-e kunde ha varit lite hårdare i sin kritik, det var jag värd. Jag står för det dock och har bett om ursäkt. Jag försöker vara trevlig i mesta möjliga mån. Med det, inte sagt att jag kan bli uppretad. Sedan borde jag ju kanske kunna svälja alla barnsligheter och arrogans som folk vräker ur sig här, men varför då? Jag tycker nog att de kan hålla käften om de inte har något vettigt att säga istället. Det vore ju en betydligt bättre forumetikett ändå.

Dissociativ identitetsstörning hur menar du då? Jag är ganska konsekvent otrevlig mot de otrevliga och vice versa mot de trevliga som tillför något i diskussionen. Jag ser inte grunden till ditt påstående.
Och om du menar det snöpliga slutet på den här tråden, så behöver du bara läsa Extons sista pinsamma inlägg. Man kan inte rimligtvis kräva att en person som svarar så, ska förstå någonting av det jag försöker få sagt. Det blir helt plödsligt inte intressant heller...
Vad jag har sett, så är du antingen trevlig mot de som är trevliga, eller otrevlig mot de som är trevliga, eller ja, relativt trevliga i alla fall. Typiskt för någon form av psykisk åkomma. Menar du att du är helt frisk?

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 12 January 2010, 13:15

shuttehface wrote:Vad jag har sett, så är du antingen trevlig mot de som är trevliga, eller otrevlig mot de som är trevliga, eller ja, relativt trevliga i alla fall. Typiskt för någon form av psykisk åkomma. Menar du att du är helt frisk?
Jag är inte otrevlig mot de någolunda trevliga heller, om de tillför något till diskussionen. Jag är till och med trevlig mot dig nu, fast jag kanske inte borde vara det.
Jag vill påstå att jag är frisk, ja. Sjukdomen skulle ju kunna bidra med en form av försämrad sjukdomsinsikt dock. Men jag har inga sociala problem i övrigt, vilket kanske borde kunna tala för ett friskhetstecken. Jag saknar förvisso kunskap inom området, ska jag erkänna. Så jag vill inte uttala mig allt för mycket. Du kommer hur som haver, få det mycket svårt - för att inte säga omöjligt - att övertyga mig, om det är det som är avsikten. Det kan jag säga direkt. Men tack för omtanken...

shuttehface

Post by shuttehface » 12 January 2010, 13:30

Fader_Berg wrote:
shuttehface wrote:Vad jag har sett, så är du antingen trevlig mot de som är trevliga, eller otrevlig mot de som är trevliga, eller ja, relativt trevliga i alla fall. Typiskt för någon form av psykisk åkomma. Menar du att du är helt frisk?
Jag är inte otrevlig mot de någolunda trevliga heller, om de tillför något till diskussionen. Jag är till och med trevlig mot dig nu, fast jag kanske inte borde vara det.
Jag vill påstå att jag är frisk, ja. Sjukdomen skulle ju kunna bidra med en form av försämrad sjukdomsinsikt dock. Men jag har inga sociala problem i övrigt, vilket kanske borde kunna tala för ett friskhetstecken. Jag saknar förvisso kunskap inom området, ska jag erkänna. Så jag vill inte uttala mig allt för mycket. Du kommer hur som haver, få det mycket svårt - för att inte säga omöjligt - att övertyga mig, om det är det som är avsikten. Det kan jag säga direkt. Men tack för omtanken...
Jag försökte bara provocera dig lite för att bevisa min tes. Men jaja. I linuxforumets anda ska jag fortsätta bygga mitt redhat cluster nu.

Fader_Berg

Post by Fader_Berg » 12 January 2010, 13:45

shuttehface wrote:Jag försökte bara provocera dig lite för att bevisa min tes.
Jag förstod det. Är det inte trevligt så säg?

Post Reply