ASROCK AMD MICROATX VIA GRAFIK USB 2.0 LAN

Hårdvara och Linux.
Post Reply
Kimmy

ASROCK AMD MICROATX VIA GRAFIK USB 2.0 LAN

Post by Kimmy » 8 April 2004, 15:20

Hej alla... Sitter på två splirrans enkelsidiga 256MBs SDRAM PC133 som inte funkar i min dator, och tiden att skicka tillbaks dem har gått ut... Så jag tänkte, varför inte köpa lite till så har man en hel dator till... Så nu undrar jag:

Vet någon om några uppenbara fallgropar med detta moderkort och linux (t.ex. Fedora)? Grafikkortet? Ljudkortet? O.s.v... Hatar visserligen mobos med integrerade grafik-/ljudkort, men detta var det enda jag hittade som stödjer SDRAM PC133... :-?

Också... Vet någon vart jag kan hitta ett mer 'normalt' mobo (utan integrerad smäck) så får ni gärna berätta det... :)
Too late... My time has come, send shivers down my spine, body's aching all the time.
Goodbye everybody! - I've got to go! ... Gotta leave you all behind and face the truth...

Kimmy

Post by Kimmy » 10 April 2004, 17:48

Nevermind... Har ett K7T Pro och en Thunderbird 1.2GHz på G... :)
Too late... My time has come, send shivers down my spine, body's aching all the time.
Goodbye everybody! - I've got to go! ... Gotta leave you all behind and face the truth...

trekkie78

Post by trekkie78 » 11 April 2004, 12:28

Vill inte skrämma dig, men på stället jag jobbade på förut så hade vi väldigt mycket problem med just MSI K7T Pro(2, 2-A). Felet yttrade sig på så sätt att vid kallboot så tändes inte alltid skärmen, tryckte man på reset så gick skärmen igång. Orsaken var att man dimensionerat korten med för klena kondonsensatorer och att dom "torkade".

//trekkie

Kimmy

Post by Kimmy » 11 April 2004, 13:16

Oki, tack.. :) Fast detta är ett K7T Pro 1, det har snudd på sjukligt stora kondensatorer, en av de sakerna som tydligen utmärker kortet mest (enligt HW-test jag har läst)... :)

Post Reply