Nån som vet hur följande bärbara diskar funkar i linux?

Hårdvara och Linux.
Post Reply
polly_morf

Nån som vet hur följande bärbara diskar funkar i linux?

Post by polly_morf » 31 July 2006, 11:24

Western Digital My Book Essential Edition 250GB USB2.0
Maxtor Personal Storage 3200 250GB USB2.0

Yes box...

Nån som vet något bättre ställe än komplett.se att köpa dessa?
Ich bin ein FarfelKugel

zuu

Post by zuu » 31 July 2006, 11:33

Om du med bättre menar bra service mot kunder och trevligare bemötande, så ja, tex fd. dabus: www.misco.se eller dustin: www.dustin.se.

Kostar ibland lite mer men är bra att ha och göra med.

Är du däremot ute efter lägsta möjliga pris så sägs det att datorbutiken.com skall ha längre priser. Själv bojkottar jag dem pga att deras sida fungerar skräp-dåligt för mig.

Men vad du gud i världen tar dig till köp inte på webb-hallen. Har bara hört dåligt om dem från vänner osv. (har aldrig köpt något där)
Debian - Just Works (TM)

kratz

Post by kratz » 31 July 2006, 11:45

de kommer att funka.
Välkommen till http://archlinux.se !

Emil.s

Post by Emil.s » 3 August 2006, 16:42

Varför skulle de inte funka?
Innan ni postar: Läs FAQen
När ni postar:
Posta i Rätt forum! Och skriv/formulera dig rätt

Vampis

Post by Vampis » 3 August 2006, 17:34

zuu wrote:Om du med bättre menar bra service mot kunder och trevligare bemötande, så ja, tex fd. dabus: www.misco.se eller dustin: www.dustin.se.

Kostar ibland lite mer men är bra att ha och göra med.

Är du däremot ute efter lägsta möjliga pris så sägs det att datorbutiken.com skall ha längre priser. Själv bojkottar jag dem pga att deras sida fungerar skräp-dåligt för mig.

Men vad du gud i världen tar dig till köp inte på webb-hallen. Har bara hört dåligt om dem från vänner osv. (har aldrig köpt något där)
Tsss, nu ska vi inte börja snacka om att dustin har trevligt bemötande mot kunder *fnyser mot*

Biffy

Post by Biffy » 3 August 2006, 22:35

Dustin har aldrig krånglat för mig när jag behövt returnera något. Mycket snälla har dom varit.
Image

Använder Ubuntu Dapper.

Nille_kungen

Post by Nille_kungen » 4 August 2006, 01:01

Dustin har alltid fungerat bra och även jag upplever att jag har fått ett trevligt bemötande där.
Sedan skickar dom fraktfritt på ordrar över 500kr och det är alltid bra.
The more linux u go, The slacker u get

Vampis

Post by Vampis » 4 August 2006, 09:48

Och när en produkt är DOA och tillverkeran PALM säger att den ska tillbaks till dustin och dustin säger att dom ska skicka en ny, och det tar upp emot 4 veckor trots dom har varan i lager och dom sedan slänger på luren när man ringer dem? Nej, inga otrevligheter från det här hållet då det var min sambo som ringde och hon är väldigt lugn och trevlig. Sedan att man inte får en ny vara förrän man säger att man vill häva köpet. Då påstår de att de ska börja processen och helt plötsligt skickar det ut en ny vara istället. Japps, det låter som ett väldigt trevligt och serviceinriktat ställe.

Anledningen att vi beställde varan från Dustin var just detta goda rykte som alla basunerar ut, men aldrig igen.

Och eftersom det inte var detta som tråden handlade om så ska vi inte låta det bli en stor diskusion om ifall/eller varför dustin är bra eller inte. Jag tycker inte om dem och nu har jag berättat varför.

Post Reply