Auto updatering i firefox

Diskussion kring säkerhet och nätverk.
Post Reply
XTX

Auto updatering i firefox

Post by XTX » 31 January 2008, 10:04

Hej,

Jag undrar om man kan ställa in någonstans i Firefox(eller någon annan webläsare) så att sidan uppdaterar sig automatiskt typ var 1-2 minut?

Tack

Per_

Post by Per_ » 31 January 2008, 10:13

Jag vet inte om Firefox, men i Konqueror kan man använda Verktyg -> Automatisk uppdatering -> och sedan välja något alternativ från 15 sekunder till en timme.
Det finns tre sorters människor:
De som kan räkna och de som inte kan.

XTX

Post by XTX » 31 January 2008, 10:29

Per_ wrote:Jag vet inte om Firefox, men i Konqueror kan man använda Verktyg -> Automatisk uppdatering -> och sedan välja något alternativ från 15 sekunder till en timme.
Ahaa.......fan vá bra...måste kolla ikväll när jag kommer hem.

XTX

Post by XTX » 31 January 2008, 21:47

Per_ wrote:Jag vet inte om Firefox, men i Konqueror kan man använda Verktyg -> Automatisk uppdatering -> och sedan välja något alternativ från 15 sekunder till en timme.
Hej igen....sitter nu och letar efter "automatisk uppdatering".....men jag kan inte hitta det......kan du guida mig lite mer?!?

Per_

Post by Per_ » 1 February 2008, 11:15

XTX wrote:
Hej igen....sitter nu och letar efter "automatisk uppdatering".....men jag kan inte hitta det......kan du guida mig lite mer?!?
Det verkar som den funktionen finns i Konqueror 4 än. Det bör dock inte vara något problem att hitta den i Konqueror 3. Om du använder Konqueror 3 vet jag inte hur jag ska förklara tydligare. Klicka Verktyg. Välj Automatisk uppdatering i menyn och en till meny ska öppnas där du kan välja önskat intervall.
Det finns tre sorters människor:
De som kan räkna och de som inte kan.

XTX

Post by XTX » 1 February 2008, 12:13

Per_ wrote:
XTX wrote:
Det verkar som den funktionen finns i Konqueror 4 än. Det bör dock inte vara något problem att hitta den i Konqueror 3. Om du använder Konqueror 3 vet jag inte hur jag ska förklara tydligare. Klicka Verktyg. Välj Automatisk uppdatering i menyn och en till meny ska öppnas där du kan välja önskat intervall.
Aha...OK, jag ska testa att köra in 3´an istället.
Tack för hjälpen.

Mvh

kratz

Post by kratz » 1 February 2008, 12:28

Om du söker på "update" i about:config , Firefox; så får du massa olika funktioner. Kolla om något är av intresse?
Välkommen till http://archlinux.se !

Post Reply