*Suck*

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
Greger25

*Suck*

Post by Greger25 » 19 November 2003, 19:08

Kanske är min sista dag/kväll på forumet som trekkie78/greger25 så jag får väl passa på att komma med min slutplädering.

I den numera låsta tråden (det var ju smidigt att låsa den av SpaceDump innan man fått försvara sig, eftersom det tydligen är jag som skall bevisa min oskuld och någon annan kan ju inte heller posta inlägg), där JO påpekar att ingen har kommit in med några motargument till varför jag ska bannlysas så tar han upp några exempel där jag "förstört". Bland annat en tråd där JO listar några siter som har (bl.a) daglig mirror av Slackware (eller något i den stilen), då påpekar jag att dom inte alls har det... då förstör jag återigen.

Sen vet jag inte om JO kommenterar ett av mina "sabotage" eller om det är denna händelsen i sig, men han skriver i alla fall något i stil med att han inte påstått att han inte har fel. Om han tycker sig ha fel, varför är det då ens aktuellt att bannlysa mig ?

För övrigt så har jag fortfarande inte fått några svar från JO på mina frågor, som enligt honom själv var tillmötesgående, fast det har jag ju redan nämnt.

Att diskussioner mellan moderatorer/administratörer om en eventuell bannlysning av mig skulle ha ägt rum tolkar jag som falskt. Ändå påstod ju JO att det hade förekommit - märkligt.

Diktatorer trodde jag att vi fått nog av... Ni som håller med mig kan ju skicka ett PM till JO och säga er mening.

//trekkie

elwis

Post by elwis » 19 November 2003, 19:27

Tja, personligen tycker jag hela debaklet är onödigt, tramsigt och dumt. Jag drar inte heller jämt med dig (eller flera andra för den delen) i många frågor men det kan jag utan tvekan leva med.

dumt är det dock om du försvinner, för vem skulle då guida mig igenom nästa darriga BIOS uppdatering? Ni måste lova att posta uppgifter om eventuella andra forum där ni kan tänkas hänga (linux.nu är ett tips).
Dessutom tycker jag att du raskt skall posta en kommentar om OpenDarwin innan ni försvinner.

Underligt dock att man inte helt sonika kan ge f*n i att få sista ordet hela tiden? visst, jag gillar det inte heller men... ;)

P.S: Vad skall man kalla dig då? Är du döpt till Trekkie eller Greger???

Chriss

Post by Chriss » 19 November 2003, 21:09

Jag tycker att det är riktigt dålig stil av moderatorerna i helhet att agera såhär. och om det nu är så att det enbart är JOs idé så kan väl ni andra säga ifrån? Argumenten från JO under den andra tråden gjorde nog inte honom direkt populärare hos någon, och inte heller fick det mig att förstå varför det är HAN och inte Trekkie som borde stanna om de inte kan dra jämt.. båda har ju faktiskt snackat massa skit och gjort onödiga inlägg.. Nej, sånt här tycker jag inte att man ska behöva ha i ett seriöst forum.. vad är det som hindrar att jag blir bannad här näst?

Guldlock

Post by Guldlock » 19 November 2003, 21:43

Det kan ju inte bli till JO:s nakdel att han om nu moderatoerna har diskutera detta lägga fram de argumet som har gort att han har blivit bannad. Detta om det någonsin kommer så ser jag helst att andra moderatorer går in och lägger fram att dessa är sanna.
För om det inte finns några fler sakargumet än att han och trekkie har käbblat så att ihop ett stort teken på att administartionen för detta forum håller på att falla sönder.
//Nicklas

klein

Re: *Suck*

Post by klein » 19 November 2003, 21:45

Bannelysningen var ej korrekt utförd, dock är det lätt i stridens heta att gör tabbar. Jag föreslår att du återta ditt ursprungs alias , jo och du håller en låg profil emot varandra tag framöver.
Greger25 wrote:Kanske är min sista dag/kväll på forumet som trekkie78/greger25 så jag får väl passa på att komma med min slutplädering.

I den numera låsta tråden (det var ju smidigt att låsa den av SpaceDump innan man fått försvara sig, eftersom det tydligen är jag som skall bevisa min oskuld och någon annan kan ju inte heller posta inlägg), där JO påpekar att ingen har kommit in med några motargument till varför jag ska bannlysas så tar han upp några exempel där jag "förstört". Bland annat en tråd där JO listar några siter som har (bl.a) daglig mirror av Slackware (eller något i den stilen), då påpekar jag att dom inte alls har det... då förstör jag återigen.

Sen vet jag inte om JO kommenterar ett av mina "sabotage" eller om det är denna händelsen i sig, men han skriver i alla fall något i stil med att han inte påstått att han inte har fel. Om han tycker sig ha fel, varför är det då ens aktuellt att bannlysa mig ?

För övrigt så har jag fortfarande inte fått några svar från JO på mina frågor, som enligt honom själv var tillmötesgående, fast det har jag ju redan nämnt.

Att diskussioner mellan moderatorer/administratörer om en eventuell bannlysning av mig skulle ha ägt rum tolkar jag som falskt. Ändå påstod ju JO att det hade förekommit - märkligt.

Diktatorer trodde jag att vi fått nog av... Ni som håller med mig kan ju skicka ett PM till JO och säga er mening.

//trekkie

trekkie78

Post by trekkie78 » 19 November 2003, 21:49

Nu är åtminstone min bann bortplockad (iaf just nu). Jag vill tacka alla som har uttryckt sina sympatier (i form av inlägg och pm) och delgett sina åsikter! Utan er så hade jag antagligen inte fått besöka detta forum igen (utan krångel)...

//trekkie

Guldlock

Post by Guldlock » 19 November 2003, 21:51

Skönt att höra att även administrationen kan ge med sig när det sker misstag

trekkie78

Re: *Suck*

Post by trekkie78 » 19 November 2003, 21:52

mb wrote:Bannelysningen var ej korrekt utförd, dock är det lätt i stridens heta att gör tabbar. Jag föreslår att du återta ditt ursprungs alias , jo och du håller en låg profil emot varandra tag framöver.
Det tackar jag för och jag håller med, i studens/stridens hetta så är det lätt hänt att man inte tänker helt klartänkt, det har även hänt mig, fler än en gång...

[Började skriva mitt tidigare inlägg innan ditt inlägg dykt upp]

//trekkie

klein

Post by klein » 19 November 2003, 21:57

Jag skall erkänna en sak, jag vet inte ett skit vad som pågår på forumet och ändå är det antaligen jag som är huvudansvarigt rent jurdiskt.

En sak är dock glasklart. bbs.linux.se är ett spontant projekt som startades som en kul grej på min bostream linna. Det finns inget reglerverk, utan ansvar att delegeras ut till olika användare vart efter behov har uppstått, detta har visat sej vara ett mycket lyckat sätt.

Vi har haft yttesterst lite problem med bus på forumet, visst har det dykt upp ett och annat troll, ,men det har löst sej.

Idag har vi helt plöstligt hamnat i en ny sitation, 2 st aktiva medlemmar i forumet har drabbat samman. Den ena råkade ha lite makt och därav blev den som hade lite mindre makt straffad.

Innan en bannlynsning sker i fortsättningen, så skall detta diskuteras igenom. Moderatorerna skall vara överens iallafall > 50%

Vi får aldrig glömMa en sak, bbs.linux.se är ingenting utan användare.. Dvs börja dom som är moderatorer uppträda arogant emot andra användare då har vi förlorat mycket. Men det är lätt om snea till ibland, att kanske ibland använda olämpliga medel. Jag hade antaligen själv gjort likadant som JO, i en liknade sitation.

nicklas wrote:Det kan ju inte bli till JO:s nakdel att han om nu moderatoerna har diskutera detta lägga fram de argumet som har gort att han har blivit bannad. Detta om det någonsin kommer så ser jag helst att andra moderatorer går in och lägger fram att dessa är sanna.
För om det inte finns några fler sakargumet än att han och trekkie har käbblat så att ihop ett stort teken på att administartionen för detta forum håller på att falla sönder.
//Nicklas

elwis

Post by elwis » 19 November 2003, 22:09

Kan bara hålla med MB rakt av. Det är lätt att snea till, och att överreagera. Idén med att fler måste vara överens innan banning utförs är en utmärkt idé, tummen upp för den.

i övrigt vill jag bara kommentera att BBS'en är ett suveränt forum som blivit mycket lyckat på alla sätt. Här är man mer eller mindre lite småpolare med de flesta, och särskilt mycket stök har det inte heller varit tycker jag, vilket nog måste ses som mycket ovanligt!

Man ska kramas i forumet ...*anfall av 70-tals plysch-nostalgi*

SuperFreak

Post by SuperFreak » 19 November 2003, 22:16

*Make Love, Not War* lr vad var de? :D
[-= 9 out of 10 people think they are above average, the rest are in therapy =-]

IBM Cyrix PR-200+ , 4,9 Gb , 32Mb RAM , MDK 7.2

MaggoT

Post by MaggoT » 19 November 2003, 22:26

Fint att det är uprett, bbs.linux.se är det bästa/trevligaste/intressantaste forumet jag nånsin besökt, och mycket rent som sådant. Hoppas verkligen att det fortsätter så...
Förut hängde jag på nordichardware.com forumet, men då det till sist (säkert pga den höga summan användare) började förekomma gräl i varannan tråd om Moderatorerna hade gjort rätt eller inte, slutade jag vara där.. vet ej hur det ser ut i dagsläget.

I övrigt tycker jag moderatorerna gör ett jättebra jobb, samt är mycket hjälpsamma i övrigt, keep up the good work :)

//MaggoT

Chriss

Post by Chriss » 19 November 2003, 23:27

Skönt att det löste sig på ett bra sätt! och bra idéer från mb:s sida!

Hasseman

Post by Hasseman » 19 November 2003, 23:48

Skönt att Trekkie inte blev utkastad från bbs:en, för det hade sannerligen varit en stor förlust.

Vill dock understryka att ditt temprament Trekkie78 är hett och sinnet "tjurskalligt", vilket denna tråden är bevis nog för. Att trots upprepade påpekanden från auktoritär person korsa gränsen upprepade gånger är inget önskvärt beteende.

Anser dock inte att JO gjorde fel för det finns ju inga riktlinjer för hur man skall agera i en situation som denna. Han agerade ur sitt perspektiv helt rätt och ingen kan egentligen säga något annat. Det är nog så att en nyttig debatt har skapats. Hur skall man gå tillväga när man som moderator som står för "ordningen" på forumet anser att någon uppför sig regelvidrigt?
Share the penguin and If you do, lucky end for them and you.

//hasseman

rogras

Post by rogras » 19 November 2003, 23:57

Välkommen tillbaka trekkie78!!

med hälsningar från Roger
/rogras

Dell inspiron 1150 (Ubuntu 6.10 edge)

Registered User #322081
http://counter.li.org

wizzard elix

Post by wizzard elix » 20 November 2003, 00:10

Håller med er andra som redan postat... :D
#297177 :: counter.li.org
Power Mac G4 2x1.25GHz - Mac OS X 10.4.6
iBook G4 1.4GHz - Mac OS X 10.4.6
Server - Slackware 10.2, Solaris 10
README

Agitator[RoX]

Post by Agitator[RoX] » 20 November 2003, 00:14

Beror väl lite på hur regelvidrigt..
I en del fall tycker jag nog att det hade varit helt okej att leta reda på personen o pissa i deras brevinkast. *S*

Nej, skämt åsido...
Gamma Testing - Where testing is extended to the entire user community (AKA shipping the product)

md2perpe

Post by md2perpe » 20 November 2003, 01:22

Jag har antagligen inte följt diskussionerna i forumen här så väl, för jag har aldrig noterat att du, Trekkie, skulle ha uppträtt särskilt hetsigt. Och den som jag tyckte brusade upp i din förra tråd angående banningen av dig, tyckte jag då inte var du, utan JO.

Sedan kan jag iofs tycka att det var litet fånigt av dig att kommentera SCSI:s ursprung efter ett oseriöst inlägg i en oseriös tråd. Hade det varit i en seriös tråd, hade det däremot varit befogat.

Välkommen tillbaka till friheten!
RTFM: förkortning som är bra att ta till om man vill låtsas tycka att frågan är trivial, fast man egentligen inte själv har ett svar.

trekkie78

Post by trekkie78 » 20 November 2003, 08:05

md2perpe wrote:Sedan kan jag iofs tycka att det var litet fånigt av dig att kommentera SCSI:s ursprung efter ett oseriöst inlägg i en oseriös tråd.

Välkommen tillbaka till friheten!
Jag tackar! :-)

Jo, det var kanske lite fånigt. Det kan ju ha varit så att jag tolkade texten lite fel också, men som jag fattade så i samma inlägg så menade man på att IDE var tillverkat av bävrarna (eller vad det nu var) - Microsoft, och det bättre SCSI var tillverkat av pingviner. Visst var det oseriöst men jag tyckte det krävdes en korrigering! ;-)

//trekkie

Flamella

Post by Flamella » 20 November 2003, 18:01

(förlåt att jag överhuvudtaget rättar dig)
Men det vi diskuterade var om LG la bävrar i sina CD-rommer... Och hurvida pingviner och bävrar stod i konflikt med varandra. bävrarna var alltså inte microsoft...
/Ylva

robinr

Post by robinr » 20 November 2003, 18:07

Trams.

bol

Post by bol » 30 November 2003, 20:13

Välkommen tillbaka.
!gott!

olk

hm

Post by olk » 30 November 2003, 23:19

Jag får stämma in i kören och säga att det är skönt att see att trekkie inte blev bannad det hade varit en stor förlust för bbs.linux.se....

panzar

Post by panzar » 1 December 2003, 21:20

Inte för att jag följt diskussionen/bråket (kanske beror på att jag inte är så aktiv här? ;)), men jag är glad att det verkar ha löst sig.
Finns inget värre än moderatorer som missbrukar sin makt mot maktlösa användare, jag säger dock inte att det var vad som skedde i denna situationen.

Ha det!

Bertil

Post by Bertil » 1 December 2003, 21:25

hmmmm, jag har inte märkt att Trekkie78 har bettet sig illa.
men jag kanske inte har läst alla inlägg på bbs!
Med Vänliga Hälsningar
Bertil Stenberg

trekkie78

Post by trekkie78 » 2 December 2003, 11:03

Tack, tack och åter tack! Nu tycker jag vi låser tråden eller slutar posta i den i alla fall. Idolbilder och autografer kan ni få om ni mailar istället! *ironi* ;-)

//trekkie

Hasseman

Post by Hasseman » 2 December 2003, 11:07

låsa tråden....? Är du rädd för lite kritik? :P

//hasseman

//hasseman

trekkie78

Post by trekkie78 » 2 December 2003, 11:09

Hasseman wrote:låsa tråden....? Är du rädd för lite kritik? :P

//hasseman
Nejdå, shoot! ;-)

//trekkie

Hasseman

Post by Hasseman » 2 December 2003, 18:18

:P

//hasseman

//hasseman

Post Reply