Mozilla och Aftonbladet.se
Mozilla och Aftonbladet.se
Aftonbladet med Mozilla 1.5 ser helt galet ut just nu, för mig iaf. Är Aftonbladet.se byggt endast för IE? Kan du/ni också prova sidan med Mozilla?
http://www.aftonbladet.se
/Christer
http://www.aftonbladet.se
/Christer
-
-
problemet är att företag bygger webbsidor för den mest populära webbläsartypen.
Men det är skumt för ALLA webbsidor fungerar bra utom aftonbladet.se samt microsoft.com som har en tendens att bugga ibland.
Men det är skumt för ALLA webbsidor fungerar bra utom aftonbladet.se samt microsoft.com som har en tendens att bugga ibland.
--------------------------------------------
Pentium 200Mhz MMX, 32 mb RAM (Debian)
Pentium III 700Mhz,128 mb RAM (Gentoo)
AMD 2400+, 768 mb RAM (Windows Xp, Gentoo)
Pentium 200Mhz MMX, 32 mb RAM (Debian)
Pentium III 700Mhz,128 mb RAM (Gentoo)
AMD 2400+, 768 mb RAM (Windows Xp, Gentoo)
- MagnusBerg
Det beror ju på hur stora typnitt man väljer. Jag kör 1600x1200 upplösning och behöver stora typsnitt för att kunna läsa och då ramlar texten över i högra reklamspalten. Och vänstra reklamspalten tränger in över texten. Både i Mozilla-firebird och Konqueror
Dala demokraten har kodat sin sida annorlunda och där förstoras texten utan att spalterna överlappar varandra. Så det gå att fixa, om man kan och vill.
Dala demokraten har kodat sin sida annorlunda och där förstoras texten utan att spalterna överlappar varandra. Så det gå att fixa, om man kan och vill.
***** Gentoo *****Fvwm *****
-
- MagnusBerg
- MagnusBerg
- MagnusBerg
Obefintlig!!Hasseman wrote:På gund av att det är så udda eller för att det är så obefintligt?
Hon är generaldirektör för Svenska spel.
Har ni verkligen missat henne på TV? När Uppdrag granskning skulle interjuva henne hade hon med sig en PR-konsult under intervjun som skulle hjälpa henne svara på frågorna. Bara det är ju helt otroligt.
Hon har varit ganska mycket i TV sista tiden angående Svenska spels ansvar för spelmissbuk och annat. Hennes svar är verkligen i en klass helt för sig självt. Det är faktiskt så jag tycker synd om henne, samtidigt som jag blir förbannad över hur en så uppenbart hjärndöd människa kan ta sig fram och bli utnämnd till generaldirektör.
Jag kan inte hålla mig för skratt när jag ser bilderna på henne. Kolla så konstigt hon sitter på mittenbilden. Eller om det är perspektivet som gör att det ser så konstigt ut. Den bilden är väldigt mycket Meg. Sverige är fantastiskt.
- MagnusBerg
Är du säker på att det är din förtjänst? Aftonbladets problem med Mozilla har varit känt i flera år. Jag tror att de har planerat omkodningen ganska länge.MagnusBerg wrote:Aftonbladet har nu fixat så att inte artikeltexten ramlar in över högerspalten.
Jag skrev till AB och gnällde och påpekade att på Dala demokraten kan dom. Det tog skruv.
- MagnusBerg
Nä, det kan ju varit slumpen att de gjorde det bara några dagar efter att jag påpekade det.drbrno wrote:Är du säker på att det är din förtjänst? Aftonbladets problem med Mozilla har varit känt i flera år. Jag tror att de har planerat omkodningen ganska länge.
Felet med att texten flyter ut drabbade även Konqueror
Jag tycker att det är bra att aftonbladet vågar satsa på betaltjänster. Ser ingen anledning för dem att "ge bort" sina artiklar - nu kanske sidan bär sig inom ett 3-5 års perspektiv.Christer wrote:Det är ju bra att det blev ändrat. Kan inte aftonbladet.se ta bort sina betaltjänster också? Hoppas inte fler svenska nättidningar följer efter. Även om aftonbladet är en riktig skräptidning.
Att kräva att all information på webben ska vara gratis är lika idealistisk som att kräva att all mjukvara ska vara fri. I vissa situationer är inte den (för oss användare) trevligaste lösningen den bästa.
Jag saknar gratis tv-tablå -- hur ska jag nu få valuta för tv-licensen jag inte betalar?e8johan wrote:Att kräva att all information på webben ska vara gratis är lika idealistisk som att kräva att all mjukvara ska vara fri. I vissa situationer är inte den (för oss användare) trevligaste lösningen den bästa.
gentoo 3.0
arch 3.0
freeBSD 8.2
qemu/minix3
win/xp
arch 3.0
freeBSD 8.2
qemu/minix3
win/xp
Fråga Bosse, eller hellre www.tv.nuli wrote:Jag saknar gratis tv-tablå -- hur ska jag nu få valuta för tv-licensen jag inte betalar?e8johan wrote:Att kräva att all information på webben ska vara gratis är lika idealistisk som att kräva att all mjukvara ska vara fri. I vissa situationer är inte den (för oss användare) trevligaste lösningen den bästa.
- MagnusBerg
Visst är det en skittidning. Men sen Svenska Dagbladet blev betaltidning så får jag nöja mig med den. Dagens Nyheter har jag bojkottat sedan EU-valet -94, då jag prenumererade, och de hade en helsida med bara EU positiva ekonomer dagen före valet. Men det händer trots det att jag tittar in om jag blivit tipsad om någon intressant artikel.Christer wrote:Det är ju bra att det blev ändrat. Kan inte aftonbladet.se ta bort sina betaltjänster också? Hoppas inte fler svenska nättidningar följer efter. Även om aftonbladet är en riktig skräptidning.
/Christer