lokalisera email-adress för bonet/bostream användare

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
blackrax

lokalisera email-adress för bonet/bostream användare

Post by blackrax » 28 March 2004, 18:28

goddagens,

har förgäves försökt komma på email-adressen till en viss användare på bonet/bostream - läste på deras hemsida att varje användare har ett huvudkonto (vilket jag utgår ifrån blir alias:ed till den primära email-adressen) - har försökt med ett antal möjliga kombinationer, men utan resultat (postmaster returnerar mail:et). är det någon som har en ide, alt vet, hur man kan gå tillväga om man vill extrahera möjlig email-adress ur, exempelvis följande url: as14-2-4.orby.s.bonet.se (detta är inte den riktigta url:en, men följer samma format).

anledning till detta försök till utskick härstammar ur en, minst sagt, klumpig portskanning; känns onödigt drygt att anmäla incidenten till deras abuse, men om den unge herrn/unga frk fortsätter skanna lika friskt blir han/hon rapporterad på nolltid. alla har vi busat lite som små (skillnaden var väl kanske att internet inte fanns att tillgå på den tiden).

mvh,
//blackrax

mikma

Post by mikma » 28 March 2004, 19:39

Eftersom det handlar om en statisk ip-adress så svartlistar du enkelt den i din brandvägg.

Om du vill meddela honom kan du prova att skicka ett WinPopup-meddelande med smbclient.

/Mikael

blackrax

Post by blackrax » 28 March 2004, 20:17

tack för svar,

nej då, svartlista behöver jag inte - jag misstänker att den ansvarige enkom var nyfiken (jag har inget särskilt sårbart uppe); de flesta som vill göra något mer specifikt brukar som bekant bara söka de portar som kan tänkas vara intressanta, inte 500+ portar (om människan inte hade ett oerhört brett port-intresse).

de, enligt mig, tänkbara sätt att meddela honom/henne på var oåtkomliga. nåja, människan får väl hålla till godo med en varning när ngn rabiat sys.admin el dyl blir paranoid över allomfattande port scans.

zeal

Post by zeal » 29 March 2004, 15:02

Alla bonet-/bostreamkunder har inte en e-mailadress, i alla fall inte registrerad hos bostream. Är själv bostreamkund men har ingen mailadress från dem och har aldrig givit dem min adress heller.

blackrax

Post by blackrax » 29 March 2004, 15:28

så sant så sant, men man kan alltid hoppas - detektivarbete är alltid kul (lite frustrerande dock när man kommer till en återvändsgränd)

Post Reply