Teknisk singularitet/AI

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
torkel2k

Teknisk singularitet/AI

Post by torkel2k » 5 April 2004, 21:17

Någon mer än jag som läst på om detta? Vi fick höra om det på skolan idag. Det är verkligen äckligt skrämmande. Inse att vi om 20-30 år kommer att skapa en intelligens smartare än oss själva(som förmodligen kommer att spöa skiten ur oss)!

Bertil

Post by Bertil » 5 April 2004, 21:40

Vore väldigt dumt att göra det.
Men det kommer säkert vara något galning som gör det, eller inte.
Men det är verkligen skrämmande.
Och det är ju inte säkert att det vi skapar som är smartare än vi kommer spöa oss.
En så smart robot eller vad det kommer att bli borde ju inse att båda förlorar på ett krig.
Med Vänliga Hälsningar
Bertil Stenberg

Kimmy

Post by Kimmy » 5 April 2004, 22:05

Hahaha! Det kanske blir som i Buck Rogers, datorerna och robotarna bestämmer, fullmäktige består av tallriksformade transparenda blinkande kretskort... :) Vore mäktigt med en kompis som Twiki med... :lol:
Too late... My time has come, send shivers down my spine, body's aching all the time.
Goodbye everybody! - I've got to go! ... Gotta leave you all behind and face the truth...

Agitator[RoX]

Post by Agitator[RoX] » 5 April 2004, 23:18

Faktum är att om jag vore en av en mäktig och intelligent form av liv som var tvungen att dela den här planeten med människor hade jag nog sett till att få köttpåsarna utrotade med tanke på hur de hanterar resurser m.m.

Och det lär inte vara någon galning, det lär vara en dataingenjör, eller fem, eller forskare på området AI som gör det. Och vi kommer nog ganska garanterat dit.

Jag tycker inte det känns mer skrämmande än att en varelse som George Bush jr. kan vara högst bestämmande i den kärnvapentätaste stormakten här på vårt klot.
Gamma Testing - Where testing is extended to the entire user community (AKA shipping the product)

Kimmy

Post by Kimmy » 6 April 2004, 01:24

Agitator[RoX] wrote:Jag tycker inte det känns mer skrämmande än att en varelse som George Bush jr. kan vara högst bestämmande i den kärnvapentätaste stormakten här på vårt klot.
WORD!
Too late... My time has come, send shivers down my spine, body's aching all the time.
Goodbye everybody! - I've got to go! ... Gotta leave you all behind and face the truth...

Bertil

Post by Bertil » 6 April 2004, 09:46

Mmm vi borde nog starta en tråd om hur skrämmande George W Bush är.
Väldigt skrämmande!
Med Vänliga Hälsningar
Bertil Stenberg

Agitator[RoX]

Post by Agitator[RoX] » 6 April 2004, 12:01

Bertil wrote:Mmm vi borde nog starta en tråd om hur skrämmande George W Bush är.
Väldigt skrämmande!
Är du sarkastisk eller menar du det?
Gamma Testing - Where testing is extended to the entire user community (AKA shipping the product)

Bertil

Post by Bertil » 6 April 2004, 14:51

Agitator[RoX] wrote:
Bertil wrote:Mmm vi borde nog starta en tråd om hur skrämmande George W Bush är.
Väldigt skrämmande!
Är du sarkastisk eller menar du det?
Nej jag är absolut inte sarkastisk!
Jag tycker att det är världigt skrämmande!
Jag gillar verkligen inte Bush.
Med Vänliga Hälsningar
Bertil Stenberg

MagnusBerg

Post by MagnusBerg » 6 April 2004, 17:09

Bertil wrote: Jag gillar verkligen inte Bush.
Enligt en undersökning i USA för inte så länge sedan var han landets mest beundrade man. Slutsatsen av det är väl att hela USA och dess befolkning är skrämmande och farlig i all sin okunnighet och dumhet. Sen finns det ju någon procents promille av amerikanerna som inte är så okunniga och dumma, men dessa har ingen makt och inget inflytande.

***** Gentoo *****Fvwm *****

Agitator[RoX]

Post by Agitator[RoX] » 7 April 2004, 00:31

Alla amerikaner jag känner gillar honom definitivt inte. Så jag tror de grävde fram den där undersökningen på samma ställe som MS hittar sina. *S*

zeal

Post by zeal » 7 April 2004, 11:08

Agitator: Pratar inte du om Gates och MagnusBerg om Bush? Eller varför skulle MS göra en undersökning om Bush? :)

MagnusBerg

Post by MagnusBerg » 7 April 2004, 14:51

Agitator[RoX] wrote:Alla amerikaner jag känner gillar honom definitivt inte. Så jag tror de grävde fram den där undersökningen på samma ställe som MS hittar sina. *S*
Jag kommer inte ihåg vem eller varför de gjort undersökningen.
Jag tycker också att såna där "mest beundrade" undersökningar är konstiga. Som när drottning Silvia blir mest beundrade kvinna och Göran Persson med beundrade mannen. VEM FAN TYCKER SÅ??? Ingen jag känner i alla fall.

elwis

Post by elwis » 7 April 2004, 15:01

MagnusBerg wrote:Som när drottning Silvia blir mest beundrade kvinna och Göran Persson med beundrade mannen. VEM FAN TYCKER SÅ??? Ingen jag känner i alla fall.
Nja, jag kan säkert finna någon gaggig släkting årgång 1922 som kanske kan tycka att Silvia är beundransvärd..

MagnusBerg

Post by MagnusBerg » 7 April 2004, 16:02

elwis wrote:Nja, jag kan säkert finna någon gaggig släkting årgång 1922 som kanske kan tycka att Silvia är beundransvärd..
Tyvärr har det inte så mycket med ålder att göra. Då skulle de inte vara så många. Det är gaggigheten det beror på och den finns tydligen även hos de som är betydligt yngre.
Önskar jag kunde göra som Täppas Fågelberg i Ring P1. Koppla bort de som inte tycker som jag. :-)

torkel2k

Post by torkel2k » 7 April 2004, 20:08

Lagom OT på min tråd? Ingen som har nåt vettigt att säga(inte om bush och kungen då...)?

blackrax

Post by blackrax » 8 April 2004, 11:51

MagnusBerg wrote:Jag tycker också att såna där "mest beundrade" undersökningar är konstiga. Som när drottning Silvia blir mest beundrade kvinna och Göran Persson med beundrade mannen. VEM FAN TYCKER SÅ??? Ingen jag känner i alla fall.
är inte det bara ett tecken på att du känner vettigt folk? har väl föga att göra men gemene persson & silvia-beundrare?

känner inte heller ngn som tycker om familjen bernadotte royalistiska sfär eller herr persson,
//blackrax

Post Reply