Kommunistklädsel

Fritt forum, här är det högt i taket.
10@$

Kommunistklädsel

Post by 10@$ » 29 April 2004, 21:38

Någon som har bra tips på kommunistklädsel? Ska nämligen på en studenskiva med klädseltvång på smoking eller kommunistiskt klädd.

Kan alltid klä ut mig till en fattig rysk bonde :D Eller inte. Skulle vara roligt om jag fick något bra tipps.
Förut var jag blind men nu kan jag C

Xipe

Post by Xipe » 29 April 2004, 22:05

Traditionell kommunism eller modern?

Om du vill ha en modern look så är väl en palestinasjal ett måste. Lite pins med t.e.x. röda stjärnan och "NEJ!" kan väl också passa. Varför inte ta med lite flygblad att dela ut ("Krossa kapitalismen och en hel del annat!", "USA ut ur USA!").

Jag gick som modern vänsteranhängare på en liknande tillställning, "Kom som du inte är" var temat. Palestinasjal, tegelsten och lite klyschiga slagord var allt jag kände att jag behövde för att passa in i rollen - önskar jag kommit på idén med flygblad till den gången, då hade det blivit helt klockrent.
Applying computer technology is simply finding the right wrench to pound in the correct screw.
http://www.xipe.nu/

torkel2k

Post by torkel2k » 29 April 2004, 22:48

Du kan alltid ta en NEJ TILL ALLT!-pin. Commies brukar ju vara bra på att vara tvärsöver.

Xipe

Post by Xipe » 29 April 2004, 23:25

Hehe, det är illa när man skrattar åt sina egna skämt, men va fan: gå som RMS!!! 8)

Det är ju liksom både intresse (Linux) och kommunism (Stallman) i samma skepnad. :o
Ingen annan lär ju dock fatta, om det nu inte är en GPL-träff, men du kan ju isf komma som RMS i smoking. ;)

http://features.linuxtoday.com/news_sto ... NW-LF-0014
Applying computer technology is simply finding the right wrench to pound in the correct screw.
http://www.xipe.nu/

elwis

Post by elwis » 30 April 2004, 07:07

Är Stallman kommunist? Det skulle jag nog inte vilja påstå, snarare mindre totalitär (emot monopol) och mer åt det anarkistiska hållet.

klein

Re: Kommunistklädsel

Post by klein » 30 April 2004, 10:09

Visste inte att kommunister gick kläda på något specielt sätt.

Har sett en del skumma typer , som springer runt i vindrock m/59 , även en del springer runt med gamla vapenrocken m/59. Vindrocken är nog ganska dyr, men vapenrocken kan man väl köpa ganska billigt på ÖB.
( Ganska lustligt, det flesta såna där kommunister bruka inte göra lumpen pga moraliska själ, men dom springe jättegärna runt i gamla militär persedlar. )

Sedan en svartvit sjal till, sedan lite märken där det står "Arbete ge frihet" med skära och hammaren. Så kanske du är kommunistklädd.

Sedan är det bara ut och gräva upp lite gatsten, för att komma i den rätta stämmningen. Sedan har du en givenplats i VPKs poltikerbyrå. :-)

10@$ wrote:Någon som har bra tips på kommunistklädsel? Ska nämligen på en studenskiva med klädseltvång på smoking eller kommunistiskt klädd.

Kan alltid klä ut mig till en fattig rysk bonde :D Eller inte. Skulle vara roligt om jag fick något bra tipps.

li

Post by li » 30 April 2004, 10:10

10@$ wrote:Någon som har bra tips på kommunistklädsel? Ska nämligen på en studenskiva med klädseltvång på smoking eller kommunistiskt klädd.

Klä dig som du vill. En sann revolutionär bryr sig inte om borgarbrackornas jävla påfund.

En flaska sovjetisk vodka i innerfickan skadar dock ej..

Det är viktigt att elda upp alla studentmössor och eventuella amerikanska och svenska flaggor.

Ha kul!
gentoo 3.0
arch 3.0
freeBSD 8.2
qemu/minix3
win/xp

klein

Post by klein » 30 April 2004, 10:11

Krossa kapitalismen! Byt till linux..:-)
Xipe wrote:Traditionell kommunism eller modern?

Om du vill ha en modern look så är väl en palestinasjal ett måste. Lite pins med t.e.x. röda stjärnan och "NEJ!" kan väl också passa. Varför inte ta med lite flygblad att dela ut ("Krossa kapitalismen och en hel del annat!", "USA ut ur USA!").

Jag gick som modern vänsteranhängare på en liknande tillställning, "Kom som du inte är" var temat. Palestinasjal, tegelsten och lite klyschiga slagord var allt jag kände att jag behövde för att passa in i rollen - önskar jag kommit på idén med flygblad till den gången, då hade det blivit helt klockrent.

elwis

Post by elwis » 30 April 2004, 11:06

mk wrote:Krossa kapitalismen! Byt till linux..:-)
Det där hade inte Red Hat & Novell gillat... :wink:

CUBErt

Post by CUBErt » 30 April 2004, 11:35

Kommunist?!
Klä ut dig till Himmler eller något coolt ;)

trekkie78

Post by trekkie78 » 30 April 2004, 11:37

Kika på kineserna annars, fast dom är väl maoister, same same but different! ;-)

//trekkie

elwis

Post by elwis » 30 April 2004, 11:52

Jag har nog en gammal kinesmössa med stjärnan liggande, det ska vara "the real thing" :P

Ja det är en del att bena ut om man ska vara kommunist
Stalinist, Marxist, leninist, Trotskjist, Maoist.... många böcker blir det för att reda ut begreppen..

almgren

Post by almgren » 30 April 2004, 11:55

mk wrote:Visste inte att kommunister gick kläda på något specielt sätt.

Har sett en del skumma typer , som springer runt i vindrock m/59 , även en del springer runt med gamla vapenrocken m/59. Vindrocken är nog ganska dyr, men vapenrocken kan man väl köpa ganska billigt på ÖB.
( Ganska lustligt, det flesta såna där kommunister bruka inte göra lumpen pga moraliska själ, men dom springe jättegärna runt i gamla militär persedlar. )

Sedan en svartvit sjal till, sedan lite märken där det står "Arbete ge frihet" med skära och hammaren. Så kanske du är kommunistklädd.

Sedan är det bara ut och gräva upp lite gatsten, för att komma i den rätta stämmningen. Sedan har du en givenplats i VPKs poltikerbyrå. :-)

Arbete ger frihet ? Var inte de välkomstexten för sionisterna när dom trampa in på Auswitsh ?

torkel2k

Post by torkel2k » 30 April 2004, 12:54

almgren wrote:Arbete ger frihet ? Var inte de välkomstexten för sionisterna när dom trampa in på Auswitsh ?
Jajemensan. Arbeit macth frei.

Och angående Cubert's inlägg så var Himmler ganska Tysk. Och ganska nazist.

elwis

Post by elwis » 30 April 2004, 17:39

torkel2k wrote: Jajemensan. Arbeit macth frei.

Reichführer, och inte särdeles "cool"..

Kimmy

Post by Kimmy » 30 April 2004, 21:39

Hahaha! Jag är stolt kommunist... Och jag klär mig i jeans och vanliga H&M-toppar...
Too late... My time has come, send shivers down my spine, body's aching all the time.
Goodbye everybody! - I've got to go! ... Gotta leave you all behind and face the truth...

elwis

Post by elwis » 1 May 2004, 07:52

Så du menar att han ska gå i HM topp :P

Tror inte det finns ngn speciell klädsel, oavsett politisk åskådning.

10@$

Post by 10@$ » 1 May 2004, 10:21

Det är mest tänkt som att man ska gå som sovjetisk kommunist på skivan.

OErjan

Post by OErjan » 1 May 2004, 10:48

aaah, sliten 50'tals kostym (med byxor), bruna strumpor med flera stoppade hål, hatt (sett bättre dar), skabbiga men "putsade" skor, en skjorta som nog ska vara (har varit) vit, vodka i innerfickan och massor med resepapper, id... alla i det närmaste oläsliga genom alla stämplaroch nötta som¤%¤&/&.
Menar de ungefär så?
kanske jag är en av de sista människor som ser din gamla: bil, dator, gräsklippare...
efter mig är de så många kilo konfetti.

OErjan

Post by OErjan » 1 May 2004, 10:50

justja glasögon med TJOCKA svarta bakelitbågar
kanske jag är en av de sista människor som ser din gamla: bil, dator, gräsklippare...
efter mig är de så många kilo konfetti.

loom

Post by loom » 1 May 2004, 11:47

OErjan wrote:justja glasögon med TJOCKA svarta bakelitbågar
Bakelitgbågar? Vad i helvete har det med kommunism att göra? :lol:

Punkutstyrsel är ett ganska bra alternativ, de är för det mesta kommunister. Alltså, klä dig hur du vill, bara det ser konstigt, abnormalt och annorlunda ut :D

elwis

Post by elwis » 1 May 2004, 15:31

Ånä, när jag stoltserade runt med färgglad tuppkam på 80-talet var man minsann inte kommunist. Det var skinnskallarna som var kommunister från början, innan den där nynazismen smög sig in.

Stoppa "Das Kapital" under armen och sug intellektuellt på en pipa så är du klar!

loom

Post by loom » 1 May 2004, 18:48

Men nu är det inte du som är punkare, eller hur? :lol:
Nä, du har nog rätt i den saken, men många punkare är kommunister eller, mer vanligt, anarkister. Nu menar jag inte dom som bara lyssnar på punk, utan dom som lever som "punkare", en helt annan sak.

CUBErt

Post by CUBErt » 1 May 2004, 23:20

torkel2k wrote:
almgren wrote:Arbete ger frihet ? Var inte de välkomstexten för sionisterna när dom trampa in på Auswitsh ?
Jajemensan. Arbeit macth frei.

Läs mina ord med ironi i tanakrna. jag vet att Himmler är Tysk. jag skrev
Kommunist?!
Klä ut dig till Himmler eller något coolt

klein

Post by klein » 2 May 2004, 08:53

10@$ wrote: Kan alltid klä ut mig till en fattig rysk bonde :D Eller inte. Skulle vara roligt om jag fick något bra tipps.
Arbete ger frihet ? Var inte de välkomstexten för sionisterna när dom trampa in på Auswitsh ?
Kanske det! Nazism och kommunism är ju samma ska i prinpicpe... Båda är ondskamakter..

10@$

Post by 10@$ » 2 May 2004, 09:20

Nja, ideologiskt så är det en stor skillnad, men resultatmässigt är det ingen större. Båda ideologierna leder till massmord och fördärv av landet.

Tommy-Estonia

Post by Tommy-Estonia » 2 May 2004, 09:43

Kan ju alltid skaka fram en

Rysk officers kostym från

Stalin tiden mot betalning.

Kan det bli mera kommunistiskt :)

/Tommy
Kör Kubuntu 7.04 Thinkpad T42
1024DDR ram och 80gb hd.

torkel2k

Post by torkel2k » 2 May 2004, 15:45

CUBErt wrote:Läs mina ord med ironi i tanakrna. jag vet att Himmler är Tysk. jag skrev
Kommunist?!
Klä ut dig till Himmler eller något coolt
Det lät bra. Jag håller säkert med.

Agitator[RoX]

Post by Agitator[RoX] » 3 May 2004, 10:43

Jo, en gammal fin soldatkostym från sovjet-tiden. Det skulle vara fint väl? Känner en kille som alltid är klädd i full befälsuniform från sovjettiden. Och han är inte kommunist. Han har det bara för att det är kul. :P
Gamma Testing - Where testing is extended to the entire user community (AKA shipping the product)

almgren

Post by almgren » 3 May 2004, 11:41

Kimmy wrote:Hahaha! Jag är stolt kommunist... Och jag klär mig i jeans och vanliga H&M-toppar...
å du ränner på dubliner/bogrens/depå ?

Kimmy

Post by Kimmy » 3 May 2004, 17:31

almgren wrote:
Kimmy wrote:Hahaha! Jag är stolt kommunist... Och jag klär mig i jeans och vanliga H&M-toppar...
Nää, jag vågar inte... Har dåligt ölsinne och kommer aldrig hem då... :-?
Too late... My time has come, send shivers down my spine, body's aching all the time.
Goodbye everybody! - I've got to go! ... Gotta leave you all behind and face the truth...

Lucifer888

Post by Lucifer888 » 3 May 2004, 18:00

Kimmy wrote:
almgren wrote:
Det är lugnt, fråga folk här på bbs.linux och se om dom kan vara dina barnvakter för kvällen ;]
"It's not that I hate people, I just think they're all idiots"
"Långt hår kräver mycket näring, framhålls det, och berövar hjärnan energi."

Norman

Post by Norman » 4 May 2004, 11:44

Ska på samma tillställning som 10@$. Själv funderar jag på härlig gammal Rysk/sovjetisk uniform från slutet av 80-talet. Kan man inte få tag i detta från någon kompis går det att hyra på SVT's kläd och kostymlager (kommer inte ihåg namnet på det just nu).
Annars funkar eBay :)

Personligen tänkte jag låna en svensk officers-uniform från min käre fader (grön och trevlig 80-talsmodell). Sätta på lite soviet-betäckningar. (ej publikt ute på stan då) på plattmössan osv.
Correct me if I'm wrong. I'm here to learn.

almgren

Post by almgren » 4 May 2004, 14:46

Kimmy wrote:
almgren wrote:
jag kan bjuda dig på en enkel biljett till nordkorea om du vill ?

Kimmy

Post by Kimmy » 4 May 2004, 17:06

almgren wrote:jag kan bjuda dig på en enkel biljett till nordkorea om du vill ?
Hahaha! Milleniets största förutfattade mening...

Nordkorea är lika lite kommunistiskt som Nationaldemokraterna är demokratiska... Nordkorea har ett statskapitalisktisk statskick... I ett kommunistiskt samhälle finns ingen politisk elit, i ett kommunistiskt samhälle är alla (undantagslöst) lika värda, i ett kommunistiskt samhälle finns inget förtryckm, ett kommunistiskt samhälle har inga nationsgränser...

Kommunismen är ännu helt oprövad, de länder som har försökt att prova den har fastnat vid proletariatets diktatur som har förvanldats till statskapitalism...

10@$

Post by 10@$ » 4 May 2004, 20:07

Nu börjar diskusionen glida åt ett annat håll och det lucktar låsning av tråden :)

Visst har inte en fungerande kommunism testas nånstan, men i alla länder där det testats har det gått åt skogen.

Fungerar inte open sourcerörelsen lite som ett kommunistiskt sammhälle, eller är de mera ett anarkistiskt ?

Kimmy

Post by Kimmy » 4 May 2004, 20:28

10@$ wrote:Nu börjar diskusionen glida åt ett annat håll och det lucktar låsning av tråden :)

Visst har inte en fungerande kommunism testas nånstan, men i alla länder där det testats har det gått åt skogen.

Fungerar inte open sourcerörelsen lite som ett kommunistiskt sammhälle, eller är de mera ett anarkistiskt ?
Sant. jag ska ge mig, men vill gärna svara på din fråga först...

Open Source är typ som Anarko-Kommunism, så du har helt rätt... :)

Agitator[RoX]

Post by Agitator[RoX] » 4 May 2004, 21:54

Kort sagt vill du ha ett styrelseskick som inte finns, och som inte skulle fungera med människor? :) tja, jag kan nog med hitta på utopiska sätt att styra o ställa som är ouppnåeliga. Thiih.

Näh.

Orka. :P
Gamma Testing - Where testing is extended to the entire user community (AKA shipping the product)

Mige89

Post by Mige89 » 4 May 2004, 22:00

tja, en grön kappa, en söt liten uniformmössa med ett sovietmärke på :)

och glömm alla "nej till allt" pinns, för det har inget att göra med kommunismen om man inte tänker långt :)

nej till allt, osv hör till vänstern och inte med kommunister, o snälla säg inte att vänstern är kommunister för då är moderaterna rassister också! okej, ledarn är kommunist och cpstörd, men låt inte det gå ut över hela partiet, och föresten är grundtanken med kommunismen bra, fast att den inte funkar och var norra västmanlands sämsta sätt att styra ett land på hör inte hit :)

ifall nån har sett revolution os så frågar intervjuvarn stallman ifall opensource är kommunistiskt. och han blir tvärförbannad och säger att det var det värsta han hört :)

dr_van_nostrand

Post by dr_van_nostrand » 4 May 2004, 23:06

Det är väl Eric Raymond han frågar? Han är ju liberal till skillnad från Stallman.
Naiv - Roligare så!

Mige89

Post by Mige89 » 5 May 2004, 08:45

jaha, han kanske det var :) minns inte riktigt, riktigt förbannad blev han i allfall :)

Bertil

Post by Bertil » 5 May 2004, 13:07

Mige89 wrote: nej till allt, osv hör till vänstern och inte med kommunister, o snälla säg inte att vänstern är kommunister för då är moderaterna rassister också! okej, ledarn är kommunist och cpstörd, men låt inte det gå ut över hela partiet, och föresten är grundtanken med kommunismen bra, fast att den inte funkar och var norra västmanlands sämsta sätt att styra ett land på hör inte hit
Vilken ledare syftar du på?
Lars Ohly?
Är han kommunist?
Med Vänliga Hälsningar
Bertil Stenberg

10@$

Post by 10@$ » 5 May 2004, 13:58

Han är öppet kommunist

Bertil

Post by Bertil » 5 May 2004, 14:40

Ok men varför är han cpstörd?
Med Vänliga Hälsningar
Bertil Stenberg

elwis

Post by elwis » 5 May 2004, 14:57

Det var nog en personlig åsikt, om du frågar herr Ohly själv anser han sig säkert inte vara "cpstörd."

Vilket för övrigt inte är ett särdeles bra epitet att slänga omkring sig. Inte särdeles informativt!?

Mige89

Post by Mige89 » 5 May 2004, 18:11

haha, förlåt, jag sa vad jag tyckte :) klart att alla inte tycker han är cpstörd :) men jag tycker det i allfall, men jag diggar partiet i övrigt :)

Bertil

Post by Bertil » 6 May 2004, 09:31

Det jag menade var att jag undrade varför du Migge89 tycker att Lars Ohly är cpstörd?
Jag fattar att han inte är cp.
Med Vänliga Hälsningar
Bertil Stenberg

klein

Post by klein » 6 May 2004, 10:58

Att använda sjukdomen CP som ett nedsättade ord för något som man ogillar är fel, ungerfär som att säga ditt jävla "canceroffer", ett ganska primitivt sätt att uttrycka sej på, särskilt med tanke på att världens smartasteman är CP skadad.

Att Lars Ohly ingalunda är en särskilt angenämn person, är en annan femma, en person som öppet kallar sej kommunist , är inte bara osmakligt med tanke på de människor som har offras i Castros utrotningläge på Kuba och i Kina.

Bertil wrote:Det jag menade var att jag undrade varför du Migge89 tycker att Lars Ohly är cpstörd?
Jag fattar att han inte är cp.

Agitator[RoX]

Post by Agitator[RoX] » 6 May 2004, 15:02

Syftar du på honom i rullstolen som är ärkefysiker? Doktor nånting? Kommer aldrig ihåg vad han heter. Han är väl sån för att han fick stroke vid ganska låg ålder har jag för mig?

elwis

Post by elwis » 6 May 2004, 15:03

Stephen Hawkings? Är det va...

Post Reply