Jag hatar Linux

Fritt forum, här är det högt i taket.
Rydbarj

Post by Rydbarj » 5 July 2006, 13:01

Xp är det sämsta OS:et microsoft har hittat på.

Jag kör winserver 2k3 på min dator hemma och det är stabilt som fan.
MEN alla linuxdistar jag har testat är så jävla mkt stabilare än microsofts OS.

Men är man en slö unge som inte orkar lära sig något annat än Xp och andra microsoft OS så fortsätt med det.

Nu är jag i Sthlm och innan jag drog hit installerade jag ubuntu på en dator hemma.
Jag har aldrig längtat hem till att sätta mig vid min dator med microsoft OS på men nu jävlar längtar jag till att få komma hem till min ubuntudator.

Men jag vill helst inte dra ifrån bruden för att dra hem o sätta mig vid en dator ^^

zeal

Post by zeal » 5 July 2006, 13:36

Rydbarj wrote:Xp är det sämsta OS:et microsoft har hittat på.

Jag kör winserver 2k3 på min dator hemma och det är stabilt som fan.
MEN alla linuxdistar jag har testat är så jävla mkt stabilare än microsofts OS.

Men är man en slö unge som inte orkar lära sig något annat än Xp och andra microsoft OS så fortsätt med det.

Nu är jag i Sthlm och innan jag drog hit installerade jag ubuntu på en dator hemma.
Jag har aldrig längtat hem till att sätta mig vid min dator med microsoft OS på men nu jävlar längtar jag till att få komma hem till min ubuntudator.

Men jag vill helst inte dra ifrån bruden för att dra hem o sätta mig vid en dator ^^
Tack för att du tog dig tid att skriva ditt inlägg som tillför så mycket till debatten!

Sourcer

Post by Sourcer » 5 July 2006, 14:17

WTK wrote:Nej. Så är det inte. De trivs bättre med det. och det fungerar bättre för dem. Jag är förbryllad... är inte Frihet att få välja vad man vill utan att bli tvingat att köra GNU/Linux.
Jasså, den här tråden vaknat till liv igen, då måste jag bara kommentera WTK. :P

Vart FAAN har du blivit tvingad att använda Linux? Det är ju för FAAN Windows som man tvingas använda överallt, förutom i hemmet där man själv styr vad som ska installeras. Ge något exempel när du har blivit tvingad att köra Linux. :)

Post Reply