Jag vill ha Spyware och virus i min dator

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
klein

Jag vill ha Spyware och virus i min dator

Post by klein » 29 July 2006, 10:37

Jag håller på med en "liten" labb, dvs jag kör Windows i en virtuell maskin under Vmware. Nu tänkte jag smitta ner min Vmware windows med så mycket skit som möjligt, med allt härlig gegg som finns på internet iform av spyware och virus vill jag ha.. Några bra förslag på vad man ladda hem?

Jag håller och labbar fram en modell hur man skall kunna virus rensa en dator snabbt och utan krångel. Att virus rensa en dator på en smittad Windows vet väl det flesta är ett mindre helvete.

Emil.s

Post by Emil.s » 29 July 2006, 10:42

Gå ut på dessa sidor:
http://www.freeserials.com/
http://www.crackfound.com/
http://www.crackfound.com/html.html
http://www.serials.ws/
http://crackspider.net/
http://www.seriall.com/

Klicka på allt du ser. Leta reda på cacks till alla nya spel. Och sen har du virus och skit i massor! :P
Innan ni postar: Läs FAQen
När ni postar:
Posta i Rätt forum! Och skriv/formulera dig rätt

zuu

Post by zuu » 29 July 2006, 16:53

Använd en gammal version av internet explorer med många dokumenterade säkerhetshål.

Använd google för att hitta andra metoder.
Debian - Just Works (TM)

klein

Post by klein » 29 July 2006, 17:27

Japp! Jag hittade en Windows XP Pro utan SP med lite seriernummer. Blir allders utmärkt labb objekt att smitta ner och använda som labb.
zuu wrote:Använd en gammal version av internet explorer med många dokumenterade säkerhetshål.

gholen

Post by gholen » 29 July 2006, 18:43

m wrote:Japp! Jag hittade en Windows XP Pro utan SP med lite seriernummer. Blir allders utmärkt labb objekt att smitta ner och använda som labb.
zuu wrote:Använd en gammal version av internet explorer med många dokumenterade säkerhetshål.

Enkaste sättet att lösa det, med virus och annat skit är att i en i CMD skriva format c:
Fluxbox,urxvt under Ubuntu Dapper Drake
Image

Emil.s

Post by Emil.s » 29 July 2006, 18:46

gholen wrote:
m wrote:Japp! Jag hittade en Windows XP Pro utan SP med lite seriernummer. Blir allders utmärkt labb objekt att smitta ner och använda som labb.

Enkaste sättet att lösa det, med virus och annat skit är att i en i CMD skriva format c:
Eller så lägger man hårddisken på arbetsbänken och hämtar släggan... :P

Men nu börjar det bli OT. :P
När ni postar:

klein

Post by klein » 30 July 2006, 08:05

Jag har hittar lite andra "metoder" , som lite mer kundvänligare. En ideé jag labbar med att t.e.x göra en image av smittad hårddisk och sedan läsa in den hårddisken på Vmware och sedan virusscanna den i en vmware maskin. Tyvärr kan man inte flytta windows XP mellan olika moderkort ( Annat chipset och CPU ) utan blå döden.

Det sjuka är att Winodws känns snabbare i Vmware än på vanlig hårdvara ibland.
Emil.s wrote:
gholen wrote:
Eller så lägger man hårddisken på arbetsbänken och hämtar släggan... :P

Men nu börjar det bli OT. :P

Vampis

Post by Vampis » 30 July 2006, 10:14

m wrote:Det sjuka är att Winodws känns snabbare i Vmware än på vanlig hårdvara ibland.
Det kan man lugnt säga, på laptopen jag har i signaturen kör jag dualboot winxp/ubuntu. Har provat att köra lite VMware i Ubuntu med winxp samt win2k, och jag måste säga att dom startar upp i ruskig fart. Ska jag däremot starta upp winxp "som vanligt" på datorn tar den ju flera år i jämförelse :)

Emil.s

Post by Emil.s » 30 July 2006, 10:53

Vampis wrote:
m wrote:Det sjuka är att Winodws känns snabbare i Vmware än på vanlig hårdvara ibland.
Det kan man lugnt säga, på laptopen jag har i signaturen kör jag dualboot winxp/ubuntu. Har provat att köra lite VMware i Ubuntu med winxp samt win2k, och jag måste säga att dom startar upp i ruskig fart. Ska jag däremot starta upp winxp "som vanligt" på datorn tar den ju flera år i jämförelse :)
Oj! Dags att testa Vmware! :)
När ni postar:

mikaelho

Post by mikaelho » 30 July 2006, 11:14

Vad lustigt. Jag installerade vmware i förrgår och installerade windows xp. mest för att enkelt föra över filer för macromedia/adobes program för att använda i crossover eller wine.

första gången jag startade windows xp med vmware tänkte jag: jaha det lär väl ta dubbelt så lång tid som windows i min dualboot. men blev ruskigt förvånad hur snabbt det startades.

men vore intressant att se hur fort du lyckas få en massa virus, spyware och annat skit med senaste uppdateringarna av windows xp med service pack 2, internet explorer 7.

klein

Post by klein » 30 July 2006, 19:42

Vi få se! Jag måste dock låna ut min Pentium D dator , jag få leka virtualsering.
mikaelho wrote:Vad lustigt. Jag installerade vmware i förrgår och installerade windows xp. mest för att enkelt föra över filer för macromedia/adobes program för att använda i crossover eller wine.

första gången jag startade windows xp med vmware tänkte jag: jaha det lär väl ta dubbelt så lång tid som windows i min dualboot. men blev ruskigt förvånad hur snabbt det startades.

men vore intressant att se hur fort du lyckas få en massa virus, spyware och annat skit med senaste uppdateringarna av windows xp med service pack 2, internet explorer 7.

md2perpe

Post by md2perpe » 30 July 2006, 21:14

Under VMware kan Windows t.o.m. bli stabilt. :o
RTFM: förkortning som är bra att ta till om man vill låtsas tycka att frågan är trivial, fast man egentligen inte själv har ett svar.

klein

Post by klein » 31 July 2006, 07:23

Tveksamt! Gäst os:en har redan fått Host OS:et att boota om några ggr. Vet inte om det bero suse 10.1 eller om de berop Vmware server 1.0

Någon som har lyckas dela ut vmware över nätverket? Alltså ansluta med cleint mjukvaran emot Vmware server.
md2perpe wrote:Under VMware kan Windows t.o.m. bli stabilt. :o

Post Reply