Vad röstar du på?

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply

Vilket parti röstar du på?

Högerpartiet / Moderaterna
9
28%
Liberalerna / Folkpartiet
2
6%
KDS / Kristendemokratisk samling ( Ni vet dom i Knytby )
0
No votes
Bondepartiet / Centerpartiet
2
6%
Socialdemokraterna. ( Det arbetes skyggas parti )
3
9%
Vänsterpartiet ( Kommunisterna )
2
6%
Miljöpartitet ( Knarkmupparna )
4
13%
Sverigedemokraterna ( Ny Nazisterna / Det bajsbrunnas parti / White trash )
3
9%
Min Röst finns att köpa på EBay
3
9%
Kalle Anka for president ( Får inte rösta ,därav är min åsikt ointressant. )
4
13%

Total votes: 32

klein

Vad röstar du på?

Post by klein » 15 August 2006, 08:30

Snart är det val.. Tro har fått med alla partier som stället upp i valet. Struntade skitpartiet såsom Lede FI och Unika Partiet, enda skillnaden är väl att i Fi ser kvinnorna ut som skräcködlor och i Unika partiet så har dom snygga tuttar. ( Viss generalisering. )
Last edited by klein on 16 August 2006, 03:07, edited 1 time in total.

bewten

Post by bewten » 15 August 2006, 10:40

Piratpartiet?

CUBErt

Post by CUBErt » 15 August 2006, 11:05

bewten wrote:Piratpartiet?
Ingen människa som är normalt funtad slänger bort sin röst på ett fjortisparti.

klein

Post by klein » 15 August 2006, 11:12

Fick inte plats med fler alternativ, sedan är väl piratpartiet ingen seriöst parti utan mer en missnöjesuttering. Dom får räknas till samma kolum som Lede FI partiet, Rösta på mej, för jag har stora tuttar partiet ( Unika partiet ) och etc.

Det bästa före Sverige vore om MP och VPK kom så nära 4% spärren som möjligt, och att Sossarna eller Aliensen fick egen majoritet i riksdagen.

Vissligen är Petter Eriksson en utmärkt knähund åt sossarna. Men vad händer efter valet 2006? Då vill både VPK och MP ha ministerposter. Vi skall ha kommunister som ministrar i Sverige, det är ganska skrämmande utveckling. I andra länder dör folk för att bli fria från kommunismen, i Sverige släpper vi dem i regeringen.

CUBErt wrote:

Fedor

Post by Fedor » 15 August 2006, 12:19

m vad kommer du själv rösta på ? du som klagar på så många partier eller är m = moderatrena?

Har själv hört att hälften av alla linux människor röstar på mp medans de flesta windows användare röstar på S och M.
Tycker det är tråkigt att de flesta väljer mellan de 2 största partierna man borde se mera på de andra partierna som Centern och Miljö som jag själv skulle rösta på om jag fick.

btw dina beskrivningar av partierna är helt felaktig.

CUBErt

Post by CUBErt » 15 August 2006, 12:30

m wrote:Vi skall ha kommunister som ministrar i Sverige, det är ganska skrämmande utveckling. I andra länder dör folk för att bli fria från kommunismen, i Sverige släpper vi dem i regeringen.
Skrämmande.
flatron wrote: m vad kommer du själv rösta på ? du som klagar på så många partier eller är m = moderatrena?
Vet du inte att det är ohyffsat att fråga folk vad dom har för politiska tankar? =)

flatron wrote: Har själv hört att hälften av alla linux människor röstar på mp medans de flesta windows användare röstar på S och M.
Tycker det är tråkigt att de flesta väljer mellan de 2 största partierna man borde se mera på de andra partierna som Centern och Miljö som jag själv skulle rösta på om jag fick.
Tror inte det är så enkelt att man kan kategorisera väljare efter vilket operativsystem det är dom kör.

jonlin

Post by jonlin » 15 August 2006, 12:40

CUBErt wrote:
Ditt inlägg är både korkat och juvenilt, vilket innebär att du själv uppfyller de kriterium som behövs för att rösta på Piratpartiet, enligt dig själv. Aha, du ska också rösta på Piratpartiet!? :P

CUBErt

Post by CUBErt » 15 August 2006, 12:49

jonlin wrote:
CUBErt wrote:
Ditt inlägg är både korkat och juvenilt, vilket innebär att du själv uppfyller de kriterium som behövs för att rösta på Piratpartiet, enligt dig själv. Aha, du ska också rösta på Piratpartiet!? :P
Att slänga ut min enda röst på något så banalt som piratpartiet ser jag lite som ett svek mot demokratin.
Inte nog med att de frågor dom är engagerade i inte är speciellt, vad ska man säga, mogna har de i dagarna startat ett projekt för ekonomisk vinning.
http://www2.piratpartiet.se/nyheter/pre ... nettjanst/
https://www.relakks.com/

Säg mig, hur ser det ut när ett nystartat parti startar ett företag för ekononmisk vinning? Det känns lite väl USA. Dom tjatar om personlig integritet, men vill ändå att du som internetanvändare ska använda deras tjänst, där de antagligtn loggar all din ut och ingående trafik, hallå big brother? Dessutom har dom mage att ta pengar för det.

klein

Post by klein » 15 August 2006, 14:56

Vet inte! Jag bruka rösta på KD, men dom vill lägga ner Bromma flygplats.. Antaligen blir något liberalt alternativ. Dock är inte FP särskilt nyliberala, vilket är synd.
flatron wrote:m vad kommer du själv rösta på ? du som klagar på så många partier eller är m = moderatrena?

Har själv hört att hälften av alla linux människor röstar på mp medans de flesta windows användare röstar på S och M.

btw dina beskrivningar av partierna är helt felaktig.

klein

Post by klein » 15 August 2006, 15:02

Ja, det är väl bara att ladda ner deras medlemsföteckningar och ringa runt fråga, om de fortfarande kommer rösta på PP.

PP är ingen alternativ. Jag röstade en gång i tiden på nydemokrati ( Jag var 18 år ) , jag är trött på dummerjönssar i poltikern, jag vill ha stabila politiker som bestämmer över min ekonomi, inte massa flumm tomtar, som sysslar med utpressartakik. Nydemokratin / MP är väl samma skit.

Bästa är en majoritet i Riksdagen för Allisen eller en majorit i riksdagen för Sossarna, men ingen lösning med samarbete mellan S , VPK och MP, det fungera ingegt bra.

Den som inte anser att MP är flummiga kan titta på deras valaffisch, vad då LSD inspirade?
CUBErt wrote:
jonlin wrote:
CUBErt wrote: Ingen människa som är normalt funtad slänger bort sin röst på ett fjortisparti.
Att slänga ut min enda röst på något så banalt som piratpartiet ser jag lite som ett svek mot demokratin.
Inte nog med att de frågor dom är engagerade i inte är speciellt, vad ska man säga, mogna har de i dagarna startat ett projekt för ekonomisk vinning.
http://www2.piratpartiet.se/nyheter/pre ... nettjanst/
https://www.relakks.com/

Säg mig, hur ser det ut när ett nystartat parti startar ett företag för ekononmisk vinning? Det känns lite väl USA. Dom tjatar om personlig integritet, men vill ändå att du som internetanvändare ska använda deras tjänst, där de antagligtn loggar all din ut och ingående trafik, hallå big brother? Dessutom har dom mage att ta pengar för det.

gholen

Post by gholen » 15 August 2006, 15:10

Jag kommer att rösta på PP (PiratPartiet) och hoppas att det blir samma reakton som 1991 när Ny Demokrati kom in.
Då förstog politekerna att det var rejält fel nånstans...
Förhoppningvis kommer dom att få mer än 4%, och förhoppningvis kommer MP att åka ut....
Fluxbox,urxvt under Ubuntu Dapper Drake
Image

klein

Post by klein » 15 August 2006, 15:27

PP kommer inte in i Riksdagen. Det kan vara bra och rösta på dem som en missnöjes yttering, men att dom skulle komma upp i 4% är väl föga troligt.

Nydemokrati hade marknadförenings geni bakom sej. Sedan hade dom en check sång och sedan hade dom Bert Karlsson och Ian. Sedan åkter dom ut med buller och bång , blev dårarnas paradis där ett tag.

gholen wrote:Jag kommer att rösta på PP (PiratPartiet) och hoppas att det blir samma reakton som 1991 när Ny Demokrati kom in.
Då förstog politekerna att det var rejält fel nånstans...
Förhoppningvis kommer dom att få mer än 4%, och förhoppningvis kommer MP att åka ut....
Last edited by klein on 15 August 2006, 18:21, edited 1 time in total.

bewten

Post by bewten » 15 August 2006, 15:51

Kommer såklart rösta på Piratpartiet, bara för att om dom får några procent, kanske andra partier inser att frågan inte bara är att sopa under mattan.

Dom har ju dock inget att komma med, men min röst får dom för andra partier ska få upp ögonen lite mer.

Fedor

Post by Fedor » 15 August 2006, 17:09

PP tycker jag mest verkar bestå av anarkistiska fjortisar .

ne ska man rösta på något så bör det bli centern de var emot den nya upphovsrättslagen långt innan den andra partierna + att de sagt ifrån om mjukvarupatent och annat Bodströmstjafs 8)

jof

Post by jof » 15 August 2006, 17:41

På Piratpartiets hemsida kan man läsa följande
Till att börja med stöder vi det ena blocket, och släpper fram en regering. Troligen det block som fick minst röster i valet, så att de andra, "segrarna", känner sig snuvade på regeringsmakten. De kan dock inte göra mycket åt saken, eftersom vi reservationslöst stöder sittande regering i allt som inte är våra frågor.
och
Tanken i det tredje scenariot är släpper vi fram en regering som vi i och för sig tycker är kass, men som vi väljer att stöda tills vidare ändå. I princip bara för att reta oppositionen, alltså.
Låter det moget?
Slackware 10.1 - 2.4.29

zeal

Post by zeal » 15 August 2006, 19:00

Jag hoppas verkligen att de flesta inser att en röst på Piratpartiet är en röst i sjön. Sätt er hellre in i riktiga* partiernas program och välj ett av dem. Jag ser hellre en väl övervägd röst på (ur min synpunkt) fel block än en på Piratpariet. Det finns för många andra viktiga frågor för att det skall vara värt att slösa röster på enfrågepartier.

* riktiga som i partier med heltäckande partiprogram.

Biffy

Post by Biffy » 15 August 2006, 20:11

Om du ska göra en omröstning behöver du väl inte skriva barnsliga saker i parantes kring vissa partier?
Image

Använder Ubuntu Dapper.

klein

Post by klein » 16 August 2006, 03:06

Barnsliga? Jag skojade till det lite.

Men Modeterana är högerpartier, Centern är bonderpartiet, så vad är problemet, Sverigedemokraterna är bajsbrunna nazister..
Biffy wrote:Om du ska göra en omröstning behöver du väl inte skriva barnsliga saker i parantes kring vissa partier?

CUBErt

Post by CUBErt » 16 August 2006, 11:46

m wrote:Barnsliga? Jag skojade till det lite.

Men Modeterana är högerpartier, Centern är bonderpartiet, så vad är problemet, Sverigedemokraterna är bajsbrunna nazister..
Biffy wrote:Om du ska göra en omröstning behöver du väl inte skriva barnsliga saker i parantes kring vissa partier?
Stämmer ju att Moderaterna är högerpartiet, och att Centern är bondepartiet(hette dom inte bondepartiet i början?).. Men att kalla Socialdemokraterna för "Det arbetesskyggas partiet" är en ganska elak generalisering ;)

Millepromille

Post by Millepromille » 16 August 2006, 12:07

KDs? är det kristdemokraterna? är inte dom kristna?

vad är KD som du skulle rösta på då m

klein

Post by klein » 16 August 2006, 12:25

Jag tycker Socialdemokraterna är lite det "Arbetesskyggasparti" , vad är problemet? Dom har 45% av rösterna, mesta delen i Norrland.

Det finns inga arbetare längre parttoppen hos SAP längre
CUBErt wrote:

Stämmer ju att Moderaterna är högerpartiet, och att Centern är bondepartiet(hette dom inte bondepartiet i början?).. Men att kalla Socialdemokraterna för "Det arbetesskyggas partiet" är en ganska elak generalisering ;)
Last edited by klein on 16 August 2006, 12:29, edited 1 time in total.

jeppzer

Post by jeppzer » 16 August 2006, 12:52

m wrote:Jag tycker Socialdemokraterna är lite det "Arbetesskyggasparti" , vad är problemet? Dom har 45% av rösterna, mesta delen i Norrland.

Det finns inga arbetare längre parttoppen hos SAP längre
CUBErt wrote:

Så kommer de gamla vanliga fördomarna mot Norrland!!! Här är en lite rolig/intressant artikel: http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10537636

edit: För att stödja påståendet om fördom så vill jag bara skriva att av sossarnas 144 mandat i riksdagen så kom 24 från norrland, vilket innebär ungefär 16.7% kom från Norrland. källa: http://www.scb.se/templates/Standard____167725.asp
Last edited by jeppzer on 16 August 2006, 14:07, edited 2 times in total.
Provar Ubuntu för tillfället

torkel2k

Post by torkel2k » 16 August 2006, 13:00

jeppzer wrote:Så kommer de gamla vanliga fördomarna mot Norrland!!! Här är en lite rolig/intressant artikel: http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10537636
Tack, den var riktigt bra!
"det kom upp en ruta där det stog "du måste vara root" elr ngt, root är väl typ frukt? elr jag vet inte.."

gholen

Post by gholen » 16 August 2006, 13:44

Den var bra,. jag kan säga samma sak om bohuslän, ge oss tillbaka till Norge, jag vill inte vara med här mer, så slipper vi EU på samma sätt.

Jag håller emd skrivaren. Vi/Dom är inga parasiter, det är bara stockholmarna som fått för sig att tycka synd om hela skiten.
Anton Wester wrote: ftersom det här trots allt inte är en garant för att dom skulle släppa oss och låta oss utvecklas på egen hand så ser jag inte mycket till annan utväg än att det är dags för oss att beväpna oss, förbereda oss för vad som en gång komma skall. Fram med älgstudsaren och ge storsvensken vad han tål.
I bohuslän finns mycket älgstudsare, och dessutom har vi flera "mob-förråd", låt oss kasta ut storsvensken, när det är gjort, hjälper vi till att befria norrland. Vi har nog av "tycka synd om-syndromet" från stockholms sida...
Fluxbox,urxvt under Ubuntu Dapper Drake
Image

Millepromille

Post by Millepromille » 16 August 2006, 16:21

gholen wrote:Den var bra,. jag kan säga samma sak om bohuslän, ge oss tillbaka till Norge, jag vill inte vara med här mer, så slipper vi EU på samma sätt.

Jag håller emd skrivaren. Vi/Dom är inga parasiter, det är bara stockholmarna som fått för sig att tycka synd om hela skiten.
Anton Wester wrote: ftersom det här trots allt inte är en garant för att dom skulle släppa oss och låta oss utvecklas på egen hand så ser jag inte mycket till annan utväg än att det är dags för oss att beväpna oss, förbereda oss för vad som en gång komma skall. Fram med älgstudsaren och ge storsvensken vad han tål.
I bohuslän finns mycket älgstudsare, och dessutom har vi flera "mob-förråd", låt oss kasta ut storsvensken, när det är gjort, hjälper vi till att befria norrland. Vi har nog av "tycka synd om-syndromet" från stockholms sida...
alldeles rätt. men det är nog rätt åt andra hållet också. vi är inget utan sthml och dom andra storstäderna. vi har enorma natur resurser. vi står för över 50% av sveriges elförsörjning. stockholm klarar sej inte utan oss. och vi klarar oss inte utan stockholm

Post Reply