Snart är världens ondaste människa död.

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
klein

Snart är världens ondaste människa död.

Post by klein » 15 August 2006, 11:23

Verka som en av världen ondaste människor börja sjunga på sista versen. Fidel Castro är snart död.

Kan vi hoppas på ett fritt kuba inom snart framtid?
Last edited by klein on 18 August 2006, 16:55, edited 1 time in total.

md2perpe

Re: Snart är världen ondaste människa död.

Post by md2perpe » 15 August 2006, 12:20

m wrote:Verka som en av världen ondaste människor börja sjunga på sista versen.
Vad? Är du döende?
RTFM: förkortning som är bra att ta till om man vill låtsas tycka att frågan är trivial, fast man egentligen inte själv har ett svar.

bol

Post by bol » 15 August 2006, 14:27

md2perpe wrote:
Vad? Är du döende?
:)

Castro? Bah.
Saddam då?

vanten

Post by vanten » 15 August 2006, 14:40

ehh? han är väl inte ond!?
.: GNU/Linux :: Gentoo :: Fluxbox :.
.: BSD/Darwin :: Mac :: OS X :.

klein

Post by klein » 15 August 2006, 14:52

Saddam skall väl i galgen dingla. Saddam är nog ondare än Castro. Men Castro nog upphov till ca 50 miljoner människor förtidiga.

Josef Stalin tog livet av ca 70 miljoner människor, Adolf Hitler 20 miljoner människor.
bol wrote:
md2perpe wrote:
Vad? Är du döende?

Castro? Bah.
Saddam då?

gholen

Post by gholen » 15 August 2006, 15:31

m wrote:Saddam skall väl i galgen dingla. Saddam är nog ondare än Castro. Men Castro nog upphov till ca 50 miljoner människor förtidiga.

Josef Stalin tog livet av ca 70 miljoner människor, Adolf Hitler 20 miljoner människor.
bol wrote:
md2perpe wrote: Vad? Är du döende?

Castro? Bah.
Saddam då?
Och Bush viste om att orkanen Katrina skulle drabba New Oreleans, och gjorde inte ett skit.
Castro är precis som andra, han är en totalitär ledare, som kommer att förlora sin makt på ena sättet eller andra.

Stalin tog 70 mille.
Hitler tog 20 mille.
USA har under sina 200 år som enad union tagit över nio miljoner liv (oinräknat alla dom som dog under amerkianska inbördeskriget).
Frankrike har tatt ca en mille.
Japan ca 3 mille.
Kina ca 2 mille
Storbrittanien, ca 500 000.
And the list goes on...
Fluxbox,urxvt under Ubuntu Dapper Drake
Image

cannibalcow

Post by cannibalcow » 15 August 2006, 16:12

Kina leder i dödsstraff iaf.. runt 4000 pers per år.
When the going gets weird, the weird turn pro.

kratz

Post by kratz » 15 August 2006, 17:00

Castro är väl ingen ond människa isej. Han tror på sin sak och har genomfört den. Han har totalt fått bort svält och "ghetton" på Kuba. visserligen så lever folk på matkuponger, men det är ju en kommunism? Nu är hans samhälle ganska förlegat, han har ju som sagt varit en ganska enkelspårig diktator sedan -59, men landet rullar fortfarande. Jag tror att dra Fidel Kastro som ett exempel av världens ondaste människa är orättvist, däremot kanske Che Guvara som stod för medparten av all död och pina under själva revolutionen? Han var en ond människa. Men alla som han beordrade ta ihäl ska man nog inte beskylla Kastro för. Jag tror att han är en ganska fredsälskande människa som bryr sig om sitt folk bara att han har en lite vrickad syn på politik och har inte förmågan att ändra sina åsikter till något vättigare..

Men, han är den ända som lyckats få något så sjukt som kommunism att fungera...

När han dör så tror jag det kommer att ändras mycket på kuba. folk är trötta på hela instängda kommunismen där det inte finns något annat att göra än det statligt ägda och finansierade.
Jag tror att Kuba om några år kommer att bli en ny fest ö, massvis med klubbar, partyställen, affärer och resturanger kommer att få Kuba att blomstra under några år. Sen att jag tror att det inte kommer hålla och gå åt helvete sedan är en annan sak, och jag orkar inte skriva ett lika lågtråkigt meddelande om varför jag tror så.

ajja Viva La Revolution 8) //kratz
Välkommen till http://archlinux.se !

jof

Post by jof » 15 August 2006, 17:09

Hur skall man tolka detta? Som att du tycker att Batista var bättre än Castro?

(Och det där med att Stalin tog livet av 70 miljoner stämmer inte. Det sägs att GW Bush är en ond reptil från yttre rymden också, men man skall inte tro på allt som sägs...)
Slackware 10.1 - 2.4.29

Mysticsam

Post by Mysticsam » 15 August 2006, 17:25

Ledsen att göra dig besviken cannibalcow men kina tar kol på ca 10-20k per år genom sina dödsstraff. Vilken iochförsig är en liten procenutell siffra på tanke på alla kinas 1.5 miljarder pers (eller vad det nu är?).Och dom håller väl en antal 100k (om inte miljoner) som politiska fångar skulle jag gissa på (men det är rena spekulationer ifrån min sida).

klein

Post by klein » 15 August 2006, 17:53

Hitler dödade ca 20 miljoner människor
Stalin ca 60 till 70 miljoner människor
Castro ca 10 till 20 miljoner ( Hur många har inte druknat utanför Floridia kust då dom har försökt fly.
Nordkorea ca 30 miljoner ( En del försvinner via hemlig polis och många svälter ihjäl, då planekonomin är ett stort skämt )

Kommunsimen är en ond ideologi.
Mysticsam wrote:Ledsen att göra dig besviken cannibalcow men kina tar kol på ca 10-20k per år genom sina dödsstraff. Vilken iochförsig är en liten procenutell siffra på tanke på alla kinas 1.5 miljarder pers (eller vad det nu är?).Och dom håller väl en antal 100k (om inte miljoner) som politiska fångar skulle jag gissa på (men det är rena spekulationer ifrån min sida).
Last edited by klein on 15 August 2006, 18:04, edited 1 time in total.

jof

Post by jof » 15 August 2006, 18:02

Mysticsam wrote:Ledsen att göra dig besviken cannibalcow men kina tar kol på ca 10-20k per år genom sina dödsstraff.
Har du någon källa, eller hittade du bara på det där? De siffror jag hittade var att 1700 avrättades i Kina 2005.
Slackware 10.1 - 2.4.29

jof

Post by jof » 15 August 2006, 18:05

m wrote: Castro ca 30 miljoner
Var skulle dessa 30 miljoner ha levt, menar du?
Slackware 10.1 - 2.4.29

zeal

Post by zeal » 15 August 2006, 19:06

Enligt wikipedia är det runt 11 miljoner invånare på Kuba idag, låter märkligt att Castro skulle haft ihjäl 20 miljoner då. Har du någon källa m?

Mysticsam

Post by Mysticsam » 15 August 2006, 21:22

Jag såg på ett tv program om kinas diktatur där dom sa att det avrättas mellan 10-20k. Nu var detta för typ ett år sedan så jag sökte på internet nu då hittade jag detta: http://www.respektlivet.nu/nyheter/nyhe ... ars29.html

http://www.imfmetal.org/main/files/0509 ... wedish.pdf
när det gäller den senare länken så får ni sök på ordet "avrättade" med hjälp av pdf:s sök funktion så hittar ni om det.

vanten

Post by vanten » 15 August 2006, 22:13

zeal wrote:Enligt wikipedia är det runt 11 miljoner invånare på Kuba idag, låter märkligt att Castro skulle haft ihjäl 20 miljoner då. Har du någon källa m?
Han har inte haft ihjäl så många. Och jag tror inte det var betydelsen i det ord m använde. Om han hade haft ihjäl så många så hade USA pratat om det hela dagarna, vilket dem inte gör. Castro befriade kuba från en koruptledare och fick ett antal kubaner imot sig då han la ner pengar på de fattiga och sålde storföretags mark, etc etc.
De ända människor jag känner till han har dödat är de exil-kubaner som landsattes av USA på grisbukten, och de som strök med i hans gerillakrig. Men 20miljoner fanns antagligen inte enns i kuba då det hände.
Jag kan dock hålla med om att levnadsstandarden har sjunkigt för många mäniskor på kuba, men den har ökat för så många fler, pga castro.

klein

Post by klein » 16 August 2006, 03:04

Kanske är en överdriven siffra. Men många Kubaner har drucknat när dom har flytt till USA på dåliga farkoster. Nu skall Kuba börja förfölja sin medborgare bara för dom paraboler. Kuba är en diktatur, castro är en mördare. Varför är man så rädd att se fakta för?

vanten wrote:
zeal wrote:Enligt wikipedia är det runt 11 miljoner invånare på Kuba idag, låter märkligt att Castro skulle haft ihjäl 20 miljoner då. Har du någon källa m?
Han har inte haft ihjäl så många. Och jag tror inte det var betydelsen i det ord m använde. Om han hade haft ihjäl så många så hade USA pratat om det hela dagarna, vilket dem inte gör. Castro befriade kuba från en koruptledare och fick ett antal kubaner imot sig då han la ner pengar på de fattiga och sålde storföretags mark, etc etc.
De ända människor jag känner till han har dödat är de exil-kubaner som landsattes av USA på grisbukten, och de som strök med i hans gerillakrig. Men 20miljoner fanns antagligen inte enns i kuba då det hände.
Jag kan dock hålla med om att levnadsstandarden har sjunkigt för många mäniskor på kuba, men den har ökat för så många fler, pga castro.

lotek

Post by lotek » 16 August 2006, 09:31

m wrote:Kanske är en överdriven siffra. Men många Kubaner har drucknat när dom har flytt till USA på dåliga farkoster. Nu skall Kuba börja förfölja sin medborgare bara för dom paraboler. Kuba är en diktatur, castro är en mördare. Varför är man så rädd att se fakta för?

vanten wrote:
Enligt Johan Norbergs "När människan skapade världen" (som inkluderar referenser) så har Castros regim dödat ungefär 15.000 människor, och ytterligare kanske 50.000 har drunknat när de försökt fly.

Vampis

Post by Vampis » 16 August 2006, 10:28

Och nu är "m" igång igen :roll: :roll: :roll:

Sedan kan man ju börja att diskutera att Bush står beredd vid Guantanamo för att invadera, nej vad säger jag RÄDDA kuba på samma sätt han RÄDDAT irak såfort Castro dör..

*suckar*

Millepromille

Post by Millepromille » 16 August 2006, 11:00

vanten wrote:

vaddå? finns det olja i kuba eller?

CUBErt

Post by CUBErt » 16 August 2006, 11:40

Millepromille wrote:vaddå? finns det olja i kuba eller?
Vill minnas att USA en gång i tiden sagt att de ska befria alla kommunistiskt styrda stater.

klein

Post by klein » 16 August 2006, 12:20

Men hur många har dött av svält? Då 5 års planen har slagit fel står det också?
lotek wrote: Enligt Johan Norbergs "När människan skapade världen" (som inkluderar referenser) så har Castros regim dödat ungefär 15.000 människor, och ytterligare kanske 50.000 har drunknat när de försökt fly.

lotek

Post by lotek » 16 August 2006, 13:44

m wrote:Men hur många har dött av svält? Då 5 års planen har slagit fel står det också?
lotek wrote: Enligt Johan Norbergs "När människan skapade världen" (som inkluderar referenser) så har Castros regim dödat ungefär 15.000 människor, och ytterligare kanske 50.000 har drunknat när de försökt fly.
Nej, men eftersom du vet att 5ars planer har slagit fel pa Kuba och manniskor dott pga av det sa borde du val du kunna hanvisa till var du fick reda pa det och hur manga som har dott? :-)
(Tyvarr ar ju inte din trovardighet sa stor efter att ha pastatt att 10-20 miljoner har dott pa Kuba)

Bara for att klargora: Jag ar absolut ingen Kuba van - anser mig vara liberal pa gransen till libertarian - men man tjanar alltid pa forsoka anvanda fakta nar man argumenterar.

Biffy

Post by Biffy » 16 August 2006, 18:08

CUBErt wrote:
Millepromille wrote:vaddå? finns det olja i kuba eller?
Vill minnas att USA en gång i tiden sagt att de ska befria alla kommunistiskt styrda stater.
Det tackar vi för!
Image

Använder Ubuntu Dapper.

cannibalcow

Post by cannibalcow » 16 August 2006, 19:19

Mysticsam wrote:Ledsen att göra dig besviken cannibalcow men kina tar kol på ca 10-20k per år genom sina dödsstraff. Vilken iochförsig är en liten procenutell siffra på tanke på alla kinas 1.5 miljarder pers (eller vad det nu är?).Och dom håller väl en antal 100k (om inte miljoner) som politiska fångar skulle jag gissa på (men det är rena spekulationer ifrån min sida).
Mina siffror hade jag läst för länge sedan.. De ändras väl allt eftersom. Det kan vara så att de tog kol på 4000 på en dag eller nå.

Hur som helst är det iaf för mycket.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Filidutten

Post by Filidutten » 16 August 2006, 21:31

höhö jag som trodde bill gates höll på att coola vippen

vanten

Post by vanten » 16 August 2006, 22:48

Filidutten wrote:höhö jag som trodde bill gates höll på att coola vippen
Jo det trodde jag med först. Tills jag såg att det bara var ett litet komunist hat det handlade om. Synd att det inte var Gates :roll:

trekkie78

Post by trekkie78 » 16 August 2006, 22:57

Wow - forumets tuffingar som står för de två inläggen innan mitt! ;-)

//trekkie

klein

Post by klein » 17 August 2006, 18:27

Det är väl knappas något som dom skryter om, då 5 års planen har slagit fel, då dom har producera traktorer istället för mat till befolkning. Särskilt inte på kuba, där yttradefrihet är något skamligt. Nu skall tydligen man börja förfölja folket för dom parabol anntener.

Kuba är knappast något öppet land, där man kan få fram sådan information. Hur många "dör" officelt i nordkorea? INGA! Inofficelt svälter stora delar befolkningen ihjäl.
lotek wrote: Nej, men eftersom du vet att 5ars planer har slagit fel pa Kuba och manniskor dott pga av det sa borde du val du kunna hanvisa till var du fick reda pa det och hur manga som har dott? :-)
(Tyvarr ar ju inte din trovardighet sa stor efter att ha pastatt att 10-20 miljoner har dott pa Kuba)

Bara for att klargora: Jag ar absolut ingen Kuba van - anser mig vara liberal pa gransen till libertarian - men man tjanar alltid pa forsoka anvanda fakta nar man argumenterar.

jof

Post by jof » 17 August 2006, 19:00

m wrote: Kommunsimen är en ond ideologi.
http://www.soviet-empire.com/images/pro ... munism.jpg
:lol:
Slackware 10.1 - 2.4.29

lotek

Post by lotek » 17 August 2006, 20:23

m wrote:Det är väl knappas något som dom skryter om, då 5 års planen har slagit fel, då dom har producera traktorer istället för mat till befolkning. Särskilt inte på kuba, där yttradefrihet är något skamligt. Nu skall tydligen man börja förfölja folket för dom parabol anntener.

Kuba är knappast något öppet land, där man kan få fram sådan information. Hur många "dör" officelt i nordkorea? INGA! Inofficelt svälter stora delar befolkningen ihjäl.
lotek wrote: Nej, men eftersom du vet att 5ars planer har slagit fel pa Kuba och manniskor dott pga av det sa borde du val du kunna hanvisa till var du fick reda pa det och hur manga som har dott? :-)

Igen, var har du fått reda på att folk svälter i hjäl på Kuba för att de har tillverkat traktorer istället för mat?

Om nu så många dör i svält i Kuba, hur kommer det sig då att snitt dödsåldern är 77.41 år:
https://www.cia.gov/cia/publications/fa ... os/cu.html
(ok, du ju hävda att det här är fejkade siffror av Kubanska staten men CIA borde ju ha hyffsat bra koll.)

Förresten kan du ju knappast jämföra Kuba och Nord Korea när det gäller öppenhet. Nord Korea är ett mer eller mindre helt stängt land där man inte kan röra sig som utlänning utan "guider" som kontrollerar vad du ser och vem du pratar med. Kuba är ju mycket mer öppet - ett mycket populärt turistland där man kan resa omkring som man vill utan att bevakas av "guider". Det betyder inte att Kuba är en fri demokrati, men att jämföra med Nord Korea är att ta i.

Post Reply