Officela Slackware boxar

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
klein

Officela Slackware boxar

Post by klein » 10 October 2006, 14:15

Jag har tidigare importera det officela Slackware boxarna , fundera att göra detta med 11:an också.

Undra vad tycker ni här på forumet? Finns något intresse av att köpa Officela Slackware boxara då alla ha bredband? Eller finns något intresse av att köpa Slackware boxen med box?

Fördelen dels stödjer ni slackware projektet genom att köpa boxen , sedan är det ganska bekvämt att ha en box. Men är ni beredda att betala för detta?

Dessa boxar skulle salusföras på http://www.okit.se/linux

Ni får jättegärna maila synpunkter om detta på info@okit.se

gholen

Re: Officela Slackware boxar

Post by gholen » 11 October 2006, 02:11

m wrote:Jag har tidigare importera det officela Slackware boxarna , fundera att göra detta med 11:an också.

Undra vad tycker ni här på forumet? Finns något intresse av att köpa Officela Slackware boxara då alla ha bredband? Eller finns något intresse av att köpa Slackware boxen med box?

Fördelen dels stödjer ni slackware projektet genom att köpa boxen , sedan är det ganska bekvämt att ha en box. Men är ni beredda att betala för detta?

Ja, jag är helt klart berädd att betala för att få en box med Slack, då ska den komma med clean drive, alla skivor, boken och en sticker!
Sen skulle det vara kul!

Mumma, offeciella Slackwareboxar :D :D :D :D
Fluxbox,urxvt under Ubuntu Dapper Drake
Image

klein

Re: Officela Slackware boxar

Post by klein » 11 October 2006, 08:18

Den paketeringen finns inte från leverantören tyvärr.
gholen wrote:
m wrote:Jag har tidigare importera det officela Slackware boxarna , fundera att göra detta med 11:an också.

Ja, jag är helt klart berädd att betala för att få en box med Slack, då ska den komma med clean drive, alla skivor, boken och en sticker!
Sen skulle det vara kul!

Mumma, offeciella Slackwareboxar :D :D :D :D

WTK

Post by WTK » 11 October 2006, 11:35

Har en Slackware 3.0-box liggandes någonstans. Fick med bok och allt. Gosh vad jag inte saknar slack. Jag hade aldrig i livet köpt en 11.0-box.
http://www.justfuckinggoogleit.com
~How do you kill that which has no life~

JO

Post by JO » 11 October 2006, 13:35

WTK wrote:Har en Slackware 3.0-box liggandes någonstans. Fick med bok och allt. Gosh vad jag inte saknar slack. Jag hade aldrig i livet köpt en 11.0-box.
Om du inte vill köpa/-använda Slackware, så är det upp till dig.
Men sluta att bråka med andra. Som är intresserade av att köpa.
Registered User # 259689 http://counter.li.org
First humans moved out of caves;
then they invented writing;
now they invented intuitive GUIs;
all that remains is to return to caves.

zeal

Post by zeal » 11 October 2006, 16:47

JO wrote:
WTK wrote:Har en Slackware 3.0-box liggandes någonstans. Fick med bok och allt. Gosh vad jag inte saknar slack. Jag hade aldrig i livet köpt en 11.0-box.
Om du inte vill köpa/-använda Slackware, så är det upp till dig.
Men sluta att bråka med andra. Som är intresserade av att köpa.
Han bråkar väl inte med någon? Han uttryckte bara stor ovilja att köpa boxen, fast eftersom han inte heller är intresserad av att köra slackware så spelar det ju inte så stor roll.

Själv skulle jag kunna tänka mig att prova Slackware 11, men jag skulle då inte köpa en box.

Nille_kungen

Post by Nille_kungen » 12 October 2006, 00:38

Jag har funderat på att köpa en box med boken till, men det får vänta ett tag.
Men om det lönar sig att sälja den vet jag inte.
The more linux u go, The slacker u get

Sourcer

Post by Sourcer » 12 October 2006, 16:16

Du måste ha hållit på länge med linux om du har en Slackware 3.0 box. 8)

Föresten, vad är det för kärna på den distributionen?

WTK

Post by WTK » 12 October 2006, 16:29

Sourcer wrote:

13 år. Slackware 3.0 körde som standard med 1.2.13 (kan ha varit 1.2.8 . Jag blev osäker nu), men hade även en 1.3-kärna med i distributionen (minns inte exakt vilken).

Av någon fantastisk anledning så blev det ett hopp från 1.3 till 2.0.. och från 3 till 7 när det gäller Slackware. Väldigt underhållande :)

:edit: Har för övrigt inte använt Microsoft Windows sen v2.0 . Har försökt hjälpa käringen med hennes WinXP någon gång men jag förstår inte ett jota och tycker att systemet är totalt obrukbart och svårhanterat. Inte halvvägs så inituativt och lättförståligt som bash t.ex. 8)

Sourcer

Post by Sourcer » 12 October 2006, 16:56

Då har du använt linux sedan Slackware 1.0, och då vet du säkert 3 olika sätt för att skapa en bootdisk från kommandoprompten. :wink:

WTK

Post by WTK » 12 October 2006, 17:04

Sourcer wrote:Då har du använt linux sedan Slackware 1.0, och då vet du säkert 3 olika sätt för att skapa en bootdisk från kommandoprompten. :wink:
Oh my gosh. Slackware 1.0 med sina ~20 installationsfloppies och ingen nätinstallation. Det var grejer det :D Tog någerlunda med tid att ladda hem utan bredband. 8)

klein

Post by klein » 12 October 2006, 18:10

Min först Linux box som jag köpte hette Linux toolkit, och köptes från delta software. Vi körde den på proxxis 386sx-16 med 2 MB RAM, som hade MFM/RLL diskar.

Tog väl 2 dagar att kompilera kernel på den burken, proxxi hade även på den tiden en vax 11/750, men den var dyr i drift.

Sourcer wrote:

WTK

Post by WTK » 12 October 2006, 18:35

m wrote:Min först Linux box som jag köpte hette Linux toolkit, och köptes från delta software. Vi körde den på proxxis 386sx-16 med 2 MB RAM, som hade MFM/RLL diskar.

Tog väl 2 dagar att kompilera kernel på den burken, proxxi hade även på den tiden en vax 11/750, men den var dyr i drift.

Sourcer wrote:

VAX! *dregel dregel*

Post Reply