Noob avdelning

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
oxymoron

Noob avdelning

Post by oxymoron » 13 November 2006, 19:33

Det kanske är något att tänka på i forumet, känner att jag själv inte ska skriva ut alla totala nybörjarfrågor i alla delar i forumet. sen kanske är det lättare för folk som mig som precis börjat lära mig om linux att hjälpa folk också!
------In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows? ------

Ubuntu Feisty Fawn

PJ

Post by PJ » 13 November 2006, 19:45

Jag ser inte riktigt vad den kategorin ska tillföra. Det är ungefär som att helt ignorera de nuvarande kategorierna bara för att skapa en superkategori där man kan posta vad som helst (speciellt om man känner sig som en n00b).

depeo

Post by depeo » 13 November 2006, 20:22

PJ har rätt! :)
PJ wrote:Jag ser inte riktigt vad den kategorin ska tillföra. Det är ungefär som att helt ignorera de nuvarande kategorierna bara för att skapa en superkategori där man kan posta vad som helst (speciellt om man känner sig som en n00b).

vanten

Post by vanten » 13 November 2006, 20:34

Håller med PJ. Besvar även med ett par frågor, som om inte annat borde påvisa hur onödigt det är med denna "nya forums dels ide".
Vad ska man ha ett "Noob forums del" till?
Vem avgör om det är en nybörjar fråga?
Kommer folka att skriva i de andra delarna även om man har en "noob del"?
När är då en fråga/tråd inte en nybörjar fråga/relvant och kan då postas i de övriga delarna på forumet?
.: GNU/Linux :: Gentoo :: Fluxbox :.
.: BSD/Darwin :: Mac :: OS X :.

Borage

Post by Borage » 13 November 2006, 21:31

Folk kan ju inte ens posta på rätt ställe, det är bara att titta i fritt forum som mer eller mindre har blivit stället där man oftast postar i, oavsett vad det gäller. Bara för att det är högt i tak i fritt forum, så betyder inte det att man ska posta här när det finns ett mer passande ställe att göra det på.

Post Reply