Youtube problem [LÖST]

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
mikaelho

Youtube problem [LÖST]

Post by mikaelho » 14 November 2006, 21:01

Redan igår gick det bra att titta på filmer på youtube. Idag så hör jag inget ljud. Dock så kan jag höra ljud från andra flashfilmer tex från googles videosamling.

Jag har kört flash player 9 och då fungerar ljudet. men betan är så ruggigt buggig. så jag har bytt tillbaka till 7:an. men då fungerar inte ljudet. kan också tillägga att jag även körde 7:an i går, och då fungerade allt riktigt bra. har inte gjort något alls.

Har Youtube gjort någon förändring så 7:an inte fungerar tillfredställande? eftersom på en del andra flashsajter fungerar ljudet. de som fungerar med 7:ans flashplayer.
Last edited by mikaelho on 15 November 2006, 11:38, edited 1 time in total.
Linux är dagens och framtidens Amiga!

PJ

Post by PJ » 14 November 2006, 21:11

Du har inte uppdaterat någonting i systemet som har gjort att det inte fungerar längre?
Inga problem med ljudet på youtube för min del, ljudet fungerar fint. Jag använder 7:an och kan dessutom nämna att jag ännu inte har hunnit testa 9:an.

Simon Norberg

Post by Simon Norberg » 14 November 2006, 21:42

Har haft liknande problem med ljudet i flash (tror det försvann när jag bytte till version 9), ibland fungerar det ibland inte. Någon gång har det räckt att starta om ljudservern andra gånger först efter en omstart av datorn.

PJ

Post by PJ » 14 November 2006, 22:01

Glömde att nämna att jag hade en tid då ljudet inte alls fungerade i flash-animationer. Jag är inte helt säker men jag har för mig att det började fungera när jag väl startade upp dbus för att jag behövde det till ett annat program.

<edit>
Nu när jag tänker efter installerade jag även gstreamer0.10 i samma veva.
</edit>

<edit2>
Har försökt leta efter dependencies för flash7 men det har inte gått så bra. Det verkar i alla fall inte finnas dependencies för några av de paketen som jag har nämnt...
</edit2>

Emil.s

Post by Emil.s » 14 November 2006, 23:12

"aoss firefox" löser garanterat problemet! :)
"Alsa-oss" heter paketet i Ubuntu.
Innan ni postar: Läs FAQen
När ni postar:
Posta i Rätt forum! Och skriv/formulera dig rätt

mikaelho

Post by mikaelho » 15 November 2006, 07:36

Emil.s wrote:"aoss firefox" löser garanterat problemet! :)
"Alsa-oss" heter paketet i Ubuntu.
det kör jag. har inte gjort några ändringar. möjligt att det kan bero på de dagliga systemuppgraderingarna varje natt.

men ljudet fungerar ju i många andra flashfilmer. förutom i youtube. nu kan jag inte kolla, för sidan ligger nere för tillfället. kanske de har haft problem och fixar iordning det eller nåt.

PJ

Post by PJ » 15 November 2006, 11:24

Fast jag funderar verkligen på om alsa-oss verkligen behövs. För egen del har jag inget paket med det namnet som är installerat. För övrigt kan jag söka upp ett sådant paket via min pakethanterare och jag misstänker att det paketet som jag hittar motsvarar det paket som Emil.s nämner.

mikaelho

Post by mikaelho » 15 November 2006, 11:40

jag använder alsa-oss. annars sykroniseras inte ljudet i fedora. dock verkar det vara annat i ubuntu.

men jag har löst problemet. vet inte om jag vågar tala om felet. mitt eget fel. rätt så pinsamt misstag faktiskt. :).

ja håll i er nu: jag hade tryckt på mute på youtubes egna spelare.

PJ

Post by PJ » 15 November 2006, 11:45

mikaelho wrote:ja håll i er nu: jag hade tryckt på mute på youtubes egna spelare.
Jag satt faktiskt tidigare & funderade på om det var det som kunde vara felet, men jag tyckte det lät lite för banalt så därför frågade jag aldrig om det var det som var felet. Där ser man, jag skulle ha frågat!

mikaelho

Post by mikaelho » 15 November 2006, 12:20

PJ wrote:
mikaelho wrote:ja håll i er nu: jag hade tryckt på mute på youtubes egna spelare.
Jag satt faktiskt tidigare & funderade på om det var det som kunde vara felet, men jag tyckte det lät lite för banalt så därför frågade jag aldrig om det var det som var felet. Där ser man, jag skulle ha frågat!
jo man vet aldrig med mig. är så snurrig ibland :).

PJ

Post by PJ » 15 November 2006, 15:02

mikaelho wrote:jo man vet aldrig med mig. är så snurrig ibland :).
Var inte det jag menade. Kunde ha varit vem som helst, var mest problemet som sådant.
Var mer att det fungerar i övriga flashanimationer, kan det vara mute... nä, det låter för simpelt... :P

mikaelho

Post by mikaelho » 15 November 2006, 16:13

förstod vad du menade :). men jag är en snurrig person :). lite offtopic men: letade efter fjärrkontrollen till tv:n i ca en kvart. visade sig sedan att jag hade den i handen hela tiden :).

Post Reply