Sälja en Design - hur går man tillväga?

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
jolles

Sälja en Design - hur går man tillväga?

Post by jolles » 23 November 2006, 07:17

Tjena!

Jag är helt oerfaren innom ämnet, men jag hoppas att de finns någon med förslag iaf, alltid kul att öppna en diskussion här även om de inte har med Linux att göra tycker jag ;-)

Så här e de, Jag är väldigt mycke hemma-pulare o bygger saker till höger o vänster, det gäller främst design av olika saker, såsom dvd-ställ, utsmyckningsbelysning, tv-bänkar etc, endel av de jag designat har ja tyverr inte haft råd eller plats att bygga själv, men det finns på "ritbordet" iaf :-)

Att registrera en design går ju, har inte kikat såvärst mycket på de än däremot, då ja har en känsla av att de kostar massa pengar att registrera en design? Och studerande som ja e så finns sällan en hundralapp över, och då de gör de så går de till byggen.
Men hur bär jag mig då åt för att få ut detta materiel på marknaden? Det är väl mycke så naturligtvis att de krävs ofta att man redan ÄR rik, för att bli rikare, men nånstanns måste man ju börja.

Och i min situation där det mer eller mindre saknas pengar så går ja ständigt i tankarna hur man bär sig åt för att "komma ut" med sina ideer till rätt person.
Tyverr saknar jag allt vad "kontakter" heter rörande detta ämne med, annars hade det vart till stor hjälp...

Och när man väl kommer till kritan att sälja något såvitt jag hört så är det främst att företaget isåfall köper upp hela designen, så att man får en "klumpsumma", men jag ser hällre att jag får lite för varje produkt som säljs.

Vad säger ni? Tips o Förslag tack! 8)
Våga Vägra Windows

JO

Post by JO » 23 November 2006, 11:13

Ta kontakt med PRV. http://www.prv.se/
Det är de som har den bästa kollen.
De är till för det, du frågar efter.
Registered User # 259689 http://counter.li.org
First humans moved out of caves;
then they invented writing;
now they invented intuitive GUIs;
all that remains is to return to caves.

jolles

Post by jolles » 23 November 2006, 19:14

Ah! tackar! Har mailat dom nu, ska bli intressant o se va de säger, på deras sida står de trots allt om mönsterdesign för omkr 1500kr, hur skulle en studerande ha råd med det? de kan väl ändå inte mena att de bara e rika som har smak för vad som e snyggt :-P
Våga Vägra Windows

Post Reply