Wii + Linux = varför?

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
oxymoron

Wii + Linux = varför?

Post by oxymoron » 3 December 2006, 22:39

Satt och surfade runt och kom in på lite sidor där man kan fixa (eventuellt) linux till nintendo wii... linux i all ära, skulle aldrig drömma om att använda något annat på min kära älskling. men vad tjänar det till att ha det på konsoler? ps3 har ju valt att ha yellow dog. men vad tjänar det till att skaffa linux på sin konsol som inte är gjort för att ha det? det är ju "bara" att spela på.
------In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows? ------

Ubuntu Feisty Fawn

Nille_kungen

Post by Nille_kungen » 3 December 2006, 23:16

Lägga in linux kan få den att göra mera än att bara spela med.
Jag är suktad på att skaffa en ps3 med linux på.
The more linux u go, The slacker u get

Fedor

Post by Fedor » 3 December 2006, 23:23

Det är ju kul och se att det funkar :D
men kan också vara nyttigt också är ju idag många som använder xbox som htpc eller va man nu vill göra med en dator

vanten

Post by vanten » 4 December 2006, 00:01

Precis som Fedor säger så använder en hel del xbox el. playstation2 som en billig dator, för både det ena och det andra. Samma sak med wii antar jag, om man nu väl skaffat en wii..:roll:
.: GNU/Linux :: Gentoo :: Fluxbox :.
.: BSD/Darwin :: Mac :: OS X :.

Filidutten

Post by Filidutten » 4 December 2006, 16:31

Om jag kan få det bekräftat att wii kan köra linux, och dvd-playback så skulle jag inte tveka en sekund. skulle köa 3 veckor och köpa 10 privata.

världens sexigaste media center

Biffy

Post by Biffy » 5 December 2006, 09:19

Så OSet i en PS3 är Linux? Sweet, det visste jag inte. :)

Nej, jag skulle inte heller försöka mig på att installera något annat OS på en konsoll. Speciellt inte när den är ny och fin och jag vill spela!! :)
Image

Använder Ubuntu Dapper.

Lucifer888

Post by Lucifer888 » 6 December 2006, 17:26

Biffy wrote:Så OSet i en PS3 är Linux? Sweet, det visste jag inte. :)

Nej, jag skulle inte heller försöka mig på att installera något annat OS på en konsoll. Speciellt inte när den är ny och fin och jag vill spela!! :)
Nej PS3 har inte linux som OS. Det är sony's egna OS i PS3, liknar det som sitter i PSP'n.

Men PS3 kommer däremot ha möjligheten att installera extra operativsystem som du kan boota, t ex linux. Sägs även att det kommer gå att installera windows senare med. Tydligen är PS3 väldigt öppen för homebrew konstigt nog med tanke på hur stängda dom är med PSP'n.

Är bra sugen på att köpa en PS3 enbart för sina möjligheter som mediasystem, slippa ha alla enheter i skåpet som står där nu och byta ut mot enbart en PS3
"It's not that I hate people, I just think they're all idiots"
"Långt hår kräver mycket näring, framhålls det, och berövar hjärnan energi."

Post Reply