Partistödet kostar 600 miljoner kronor

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
klein

Partistödet kostar 600 miljoner kronor

Post by klein » 16 December 2006, 11:45

Är det inte dags att stoppa partistöddet, detta stöd betalas även ut till partier som inte klara 4% spärren. Jag tycker hela partistöddet måste ses över, så man kan hindra små partierna att växa, personligen tycker att inga skattepengar alls skall användas till de poltiska partierna, utan näringslivet och t.e.x LO skall bidra med de ekonomiska, på sätt skulle man hindra små extremistpartier att nå riksdagen och kommunfullmäktige.

Ni kan jo tänka det kaos de kommer att bli om Nazisterpartier Sverigedemokraterna får riksdagplatser i år 2010 val? Vi kan bara se hur det har fungera i Upplands Väsby, där en ond Sverigedemokrat / Nazist stjälpte hela budgeten, ändå hade dom lovat att rösta på budgeten, så det är total opåltliga människor som röstas in i beslutade församlingar från Sverigedemokraterna/Nazisterna.

Biffy

Post by Biffy » 16 December 2006, 14:47

M, jag vet inte vilket parti du tillhör men vore det inte bättre att ta upp debatten med dom istället för att sno deras partistöd och stänga ute partier? Jag kan lova dig att dom är pigga som satan på att ta debatter.

Nästa val är SD en bra bit över 4% , och det kommer bli ett sjuhelvetes skriveri i media. Förfan, släng upp en tv-debatt klockan 20:00 på SVT och ta debatten med SD. Sedan får svenska folket rösta hur dom vill.
Image

Använder Ubuntu Dapper.

PJ

Post by PJ » 16 December 2006, 15:05

Vore det inte bättre om vi endast hade ett parti. Då skulle vi inte ha något problem med vem som får partistöd och vem som inte får.

klein

Post by klein » 16 December 2006, 15:40

Jag tro inte SD når 4% nästa val, jag tro många kommer vara "höger trötta" eftersom 4 år med borlig regering.

Plus att det är inte många duktiga människor som våga vara aktiva SD politiker, men det säkerhetsrisker det innebär. Det krävs ganska många poliser för att SD politiker skall komma till kommunfullmäktige möten.

Vi ser vilka som är SD politiker idag, det är folk som har 5 - 10 pricka straffregistret och ha låg mora, antaligen är dom mer intresserad av lyfta höga arvoden än att bidra till ett bätttre samhälle.

Sedan börja man se att SD är samma fiasko som ny demokrati var, det är bara virrpannorna som söker sej till detta parti och inte folk med synt förnuft .

Biffy wrote:M, jag vet inte vilket parti du tillhör men vore det inte bättre att ta upp debatten med dom istället för att sno deras partistöd och stänga ute partier? Jag kan lova dig att dom är pigga som satan på att ta debatter.

Nästa val är SD en bra bit över 4% , och det kommer bli ett sjuhelvetes skriveri i media. Förfan, släng upp en tv-debatt klockan 20:00 på SVT och ta debatten med SD. Sedan får svenska folket rösta hur dom vill.

Post Reply