Sverigedemokraterna tär på Svenska samhället

Fritt forum, här är det högt i taket.
Locked
klein

Sverigedemokraterna tär på Svenska samhället

Post by klein » 16 January 2007, 20:18

Är det dags för oss riktiga Svenska att sätta Stopp för galenpannorna bakom Sverigedemokraterna? Partiet kommer få 40 miljon kronor fram till 2010.

Plus all polisbeskydd som detta Nazistparti kostar samhället. Bårde man inte kunna göra något vettigare för våra skattepenga än att hålla hög med drägg under armen?

Ham

Post by Ham » 16 January 2007, 20:20

Visst, vad ska vi göra då? Faktum är att vi lever i en demokrati och att alla har rätt att tycka som de vill, du, jag och Arne Weise och, vad du än tycker, Sverigedemokraterna. Gå med i afa...
Linux limitless
Image

jonlin

Re: Sverigedemokraterna tär på Svenska samhället

Post by jonlin » 16 January 2007, 23:00

m wrote:Plus all polisbeskydd som detta Nazistparti kostar samhället. Bårde man inte kunna göra något vettigare för våra skattepenga än att hålla hög med drägg under armen?
Det är just på grund av fascister, som du själv, som Sverigedemokrater behöver beskydd.

klein

Post by klein » 18 January 2007, 09:21

FEL! Jag är inte facist. Men det är min plikt som svensk medborgare att göra motstånd emot nazister som Sverigedemokraterna.

Utan tycker bara att varje poltiskparti skall stå för sin egna kostnader. Och att partistöd skall endast utbetala den dagen man klara 4% spärren och har suttit en mandatperiod.

Sverigedemokrat skall visst få polisbeskydd, men dom skall få betala för den själv. realkostnader. Det är inte skattebetalarnas sak att hålla med polisbeskydd åt nazistsvin som Sverigedemokrater.

Kan dom inte betala så får man väl sätta partiet i KK och göra utmätning hos partiledningen, svårare än så är det inte.

Det ställs för låga krav på våra politiker, att vara politiker skall innebär att man klara av uppdraget, inte ha problem med akhol, rättvisan eller KFM .

Ett börsnoterat bolag anställer ingalunda ett akholiserat vrak till VD, men det går bra att vara ett akholiserat vrak och bli finasborgaråd och ha ansvar för x antal miljarder kronor.

jonlin wrote:
m wrote:Plus all polisbeskydd som detta Nazistparti kostar samhället. Bårde man inte kunna göra något vettigare för våra skattepenga än att hålla hög med drägg under armen?
Det är just på grund av fascister, som du själv, som Sverigedemokrater behöver beskydd.

drbrno

Post by drbrno » 18 January 2007, 12:37

Fröna växer sakta under ytan
Dom trivs där det är fuktigt, mörkt och kallt
Först när bladen börjar synas
kan man se att det är ogräs överallt
Men om man tittar bort
inget hör, inget ser
hur vet man då
För hör man inget, finns väl ingenting
Och det, man inte ser, finns säkert inte till

I mars har du fortfarande tid
Du kan ta det innan knopparna slår ut
Men om du låter det stå kvar tills sommar'n är förbi
så har det växt dej över huvudet till slut

Idag tar rasisterna en
Imorgon så tar dom kanske två
Frankrike tar dom med storm
Vem vet när det är dej, dom ger sej på

Vakna upp
Fatta mod
Börja se dej omkring
Bli inte en av dom
som bara står där sen
och säger att jag visste ingenting

Varje dag föds nya hot mot våra liv
Varje morgon gör sej bödlarna klara
I det mörker som vi blundar där rustar dom för krig
Hur kan vi slåss ifall vi inte inser faran

Idag har du arbete och lön
Imorgon så kanske du får gå
Miljonerna som svälter i världen utanför
står bara lite längre ner i samma hål

Vakna upp…

Dom flesta går med strömmen om det går
Dom flesta vill ju helst ha lugn och ro
Men om fascismen kommer smygande tillbaks
så är det du och jag som måste stå emot

Ogräset växer och frodas
Så slipa och vässa din kniv
Om du låter det spridas med vinden över världen
får du plikta för din tvekan med ditt liv

Vakna upp
Börja se dej omkring
Fatta mod
Så du kan säg' till dina ungar när dom frågar dej
att du var en av dom som stod emot

Wiehe

erik_persson

Post by erik_persson » 18 January 2007, 20:22

m wrote: Sverigedemokrat skall visst få polisbeskydd, men dom skall få betala för den själv. realkostnader. Det är inte skattebetalarnas sak att hålla med polisbeskydd åt nazistsvin som Sverigedemokrater.
Detta är fullständigt absurt. Ska den som UTSÄTTS för allvarliga hot om brott tvingas betala för sitt eget polisbeskydd? Ska även statsministern betala för sitt eget beskydd?
Var är det för samhälle du vill ha?

DU gör PRECIS samma fel som sverigedemokraterna - du låter inte människovärde och individrättigheter styra, utan drar alla sverigedemokrater över en kam och ser inte till att var och en av dem FAKTISKT också har rättigheter - som tex åsiktsfrihet - och människorvärde.

/ep

torslund

Post by torslund » 20 January 2007, 12:30

Tror nog att fotboll kostar samhället mer än SD. För att inte talal om vad demonstrationer som slår sönder stan kostar.

klein

Post by klein » 21 January 2007, 21:23

Dom utsätter sej själva för allvarlig brott, genom provcera folk. Dvs skall du har försäkringpengar om du kör bil rattfull? Knappas!

Vill en sverigedemokrat inte bli utsatt för brott, kan han lämna partiet, så är problemet löst. Dvs det är en självförvållad sitation som han har satt sej i, det är ingen som tvingar någon att bli nazist/Sverigedemokrat. Men vi skattebetalare skall inte hålla sånt här sinnesslött padrask under armen.

Samma sak som att idrottklubbarna få betala för polis insatser vid högriskmatcher, så skall även extremgrupperna får betala för polisens insatser. Det är inte mer än rätt. Varför skall våra skattepengar gå åt att skydda nazister för? Använd dem till vettigare saker.

Med tanke på att SD kommer få 50 miljoner kronor i partistöd, så har dom även råd och betala polisen kostnader.

erik_persson wrote:
m wrote: Sverigedemokrat skall visst få polisbeskydd, men dom skall få betala för den själv. realkostnader. Det är inte skattebetalarnas sak att hålla med polisbeskydd åt nazistsvin som Sverigedemokrater.
Detta är fullständigt absurt. Ska den som UTSÄTTS för allvarliga hot om brott tvingas betala för sitt eget polisbeskydd? Ska även statsministern betala för sitt eget beskydd?
Var är det för samhälle du vill ha?

DU gör PRECIS samma fel som sverigedemokraterna - du låter inte människovärde och individrättigheter styra, utan drar alla sverigedemokrater över en kam och ser inte till att var och en av dem FAKTISKT också har rättigheter - som tex åsiktsfrihet - och människorvärde.

/ep
Last edited by klein on 21 January 2007, 21:26, edited 2 times in total.

klein

Post by klein » 21 January 2007, 21:24

Samma sak gälla där. Filma skiten och sedan plocka in dem, låt det människor som slå söder andra egendom få betala. Vi har mycket och lära av t.e.x Singapore.
torslund wrote:Tror nog att fotboll kostar samhället mer än SD. För att inte talal om vad demonstrationer som slår sönder stan kostar.

gholen

Post by gholen » 21 January 2007, 23:31

"m", jag utgår från att du stöder demokrati.
Då stöder du ALLS rätt till att göra sig hörda, att få beskydd, och att ALLA, ska ha lika villkor. Du stöder människans lika värde i så fall.

Då är du en sann demokrativän.
Som det är nu, med det du propagerar, så märker jag inte av det. I varje samhälle har ALLA rätt att leva, att jobba, att få polisbeskydd betalt av staten ingår i det.

Ensam Kvar

Fascisterna marcherar igen.
Gamla tider kan komma tillbaks min vän.
Då dom svaga då likvideras,
Du måste öppna dina ögon och se
Glöm aldrig vad som hände i Tyskland -33.

Fascisterna propagerar igen.
Lagarna dikteras om min vän.
Du är självsäker men se upp,
Det som hände då kan hända nu.
För känslan dog inte i Nürnberg -47.

Visst läste du om förintelsen min vän.
Ni säger att nåt sånt kan aldrig hända igen.
Med hakkorset som symbol
Gjorde man av människor tvål,
Det som hände då kan hända i år.

Men du vaknade upp för sent min vän.
Under natten har dom tagit makten igen.
Du frågar vad som ska hända nu
Men dina frågor får inga svar,
För nu är det du,
Som står ensam kvar
Fluxbox,urxvt under Ubuntu Dapper Drake
Image

erik_persson

Post by erik_persson » 22 January 2007, 02:31

m wrote:Dom utsätter sej själva för allvarlig brott, genom provcera folk. Dvs skall du har försäkringpengar om du kör bil rattfull? Knappas!
Så, om jag provocerar någon genom att inte ha den åsikt denna person har, så utsätter JAG mig för ett allvarligt brott när jag får stryk!?!?! Det tycks vidare var på MIG det ankommer att inte utsätta mig för denna risk genom att tillse att ha samma åsikter som min omgivning!?!?!

Vi kanske skulle likrikta hela den svenska befolkningen och införa ett allmänt tillåtande att ge alla stryk som inte tillhör det regeringsbärande partiet!?!?
Är det ett sådant samhälle du vill ha??

Jag tycker du ska fundera allvarligt på konsekvenserna av dina åsikter. Du hävdade tidigare att du inte var fascist, men konsekvenserna av dina åsikter, om de förverkligas, är farligt nära hur politiken sett ut i många totalitära stater - "tyck som vi, annars kan vad som helst hända dig", "dessa är de tillåtna åsikterna, välj någon av dem annars går det dig illa".

Vilka åsikter är det vi inte ska tillåta? SDs? miljöpartiets? VPs? APKs? AFAs? folkpartiets? moderaternas?
Vem ska sätta gränsen? Du?
Vill en sverigedemokrat inte bli utsatt för brott, kan han lämna partiet, så är problemet löst. Dvs det är en självförvållad sitation som han har satt sej i, det är ingen som tvingar någon att bli nazist/Sverigedemokrat. Men vi skattebetalare skall inte hålla sånt här sinnesslött padrask under armen.
Det finns inte någon som tvingar någon annan att bli kommunist, miljöpartist eller folkpartist heller. Ska vi ha ett allmänt tillåtande att banka skiten ur dem också?

/ep

klein

Post by klein » 22 January 2007, 07:55

Alla skall ha rätt och yttra sej, men ett samhäller kan inte lägga ner hur mycket och resuser på att extremistgrupper skall få yttra sej. Yttrade friheten måste ha en gräns.

Det kan inte vara rimligt att en polisinsats få kosta flera miljoner kronor för att skydda Nazister/Pedofiler/Sverigedemokrater rätt att yttra sej.
gholen wrote:"m", jag utgår från att du stöder demokrati.
Då stöder du ALLS rätt till att göra sig hörda, att få beskydd, och att ALLA, ska ha lika villkor. Du stöder människans lika värde i så fall.

Då är du en sann demokrativän.
Som det är nu, med det du propagerar, så märker jag inte av det. I varje samhälle har ALLA rätt att leva, att jobba, att få polisbeskydd betalt av staten ingår i det.

Ensam Kvar

Fascisterna marcherar igen.
Gamla tider kan komma tillbaks min vän.
Då dom svaga då likvideras,
Du måste öppna dina ögon och se
Glöm aldrig vad som hände i Tyskland -33.

Fascisterna propagerar igen.
Lagarna dikteras om min vän.
Du är självsäker men se upp,
Det som hände då kan hända nu.
För känslan dog inte i Nürnberg -47.

Visst läste du om förintelsen min vän.
Ni säger att nåt sånt kan aldrig hända igen.
Med hakkorset som symbol
Gjorde man av människor tvål,
Det som hände då kan hända i år.

Men du vaknade upp för sent min vän.
Under natten har dom tagit makten igen.
Du frågar vad som ska hända nu
Men dina frågor får inga svar,
För nu är det du,
Som står ensam kvar

klein

Post by klein » 22 January 2007, 07:59

Det normala är att man för en diskussion. Man provcera jag så hårt, att du t.e.x slå mej på käften, då kan de t.e.x lika mycket vara mitt fel. Jag förstår att det finns folk som vill slå Sverigedemokraterna/Nazistenna på käften. Nazismen/Sverigedemokraterna kostade Europa ca 20 miljoner människor liv och en del människor känner sej kränkta av att Sverigdemokraterna/Nazisterna går i sina demostrationståg med uniformsliknade plagg.

Tänk om inte norskmotstånd män inte hade bekämpat Nazismen på 40 talet? AFA och andra grupperingar bör likställas med Norskmotståndmän, människor som har "stanke" nog och göra motstånd emot de ondska och hat, som Sverigedemokraterna står för. Det är ändå bara kättare och onda människor som bli aktiva Sverigedemokrater och Nazister.

Vill man inte råka illa, så är det fritt fram och lämna sitt aktiva medlemsskap inom SD/ND/VAM/BSS, så är problemet löst. Men varför skall våra skattepengar användas för att skydda dessa nazister? En enda polisinsats kan kosta fler miljonerkronor, bara för en hög med nazister/sverigedemokrater/pedofiler vill yttra sej. Idag behöver man inte heller demostratera på samma sätt, det finns internet, därav kan man gör inskräkningar för dessa grupper att få demostratera på gator/torg.

Sedan har Sverigedemokraterna/Nazisterna fått sin chans, dom har fått massor med mandat i kommuner och landsting , men har inte folk att tillsätta, utan de få politiker de har, lämnar tom aktivt poltikern eller är för fega stå för sin åsikt.

erik_persson wrote:
m wrote:Dom utsätter sej själva för allvarlig brott, genom provcera folk. Dvs skall du har försäkringpengar om du kör bil rattfull? Knappas!
Så, om jag provocerar någon genom att inte ha den åsikt denna person har, så utsätter JAG mig för ett allvarligt brott när jag får stryk!?!?! Det tycks vidare var på MIG det ankommer att inte utsätta mig för denna risk genom att tillse att ha samma åsikter som min omgivning!?!?!

Vi kanske skulle likrikta hela den svenska befolkningen och införa ett allmänt tillåtande att ge alla stryk som inte tillhör det regeringsbärande partiet!?!?
Är det ett sådant samhälle du vill ha??

Jag tycker du ska fundera allvarligt på konsekvenserna av dina åsikter. Du hävdade tidigare att du inte var fascist, men konsekvenserna av dina åsikter, om de förverkligas, är farligt nära hur politiken sett ut i många totalitära stater - "tyck som vi, annars kan vad som helst hända dig", "dessa är de tillåtna åsikterna, välj någon av dem annars går det dig illa".

Vilka åsikter är det vi inte ska tillåta? SDs? miljöpartiets? VPs? APKs? AFAs? folkpartiets? moderaternas?
Vem ska sätta gränsen? Du?
Det finns inte någon som tvingar någon annan att bli kommunist, miljöpartist eller folkpartist heller. Ska vi ha ett allmänt tillåtande att banka skiten ur dem också?

/ep

Biffy

Post by Biffy » 22 January 2007, 19:11

m wrote:AFA och andra grupperingar bör likställas med Norskmotståndmän, människor som har "stanke" nog och göra motstånd emot de ondska och hat, som Sverigedemokraterna står för.
Öurgh, det där var nog det äckligaste jag någonsin sett på internet. :oops:
Image

Använder Ubuntu Dapper.

erik_persson

Post by erik_persson » 23 January 2007, 00:36

m wrote:Det normala är att man för en diskussion. Man provcera jag så hårt, att du t.e.x slå mej på käften, då kan de t.e.x lika mycket vara mitt fel. Jag förstår att det finns folk som vill slå Sverigedemokraterna/Nazistenna på käften.
Jag förstår också att det finns människor som vill slå nazister på käften.
Nazismen/Sverigedemokraterna kostade Europa ca 20 miljoner människor liv och en del människor känner sej kränkta av att Sverigdemokraterna/Nazisterna går i sina demostrationståg med uniformsliknade plagg.
Vpk hade nära sammarbete med den ryska kommunismen långt in på 80-talet. Jag kommer ihåg bilderna på hur Lars Werner hjärtligt kramade någon av kommunistledarna i något östblock. Kommunismen har skördat, och skördar fortfarande, liv i världen. Antalet dödsoffer för den ryska kommunismen beräknas vara större än för nazismen. Vänsterpartiet är en direkt arvtagare till vpk, och Ohly säger sig vara kommunist.

Hur tycker du att vi ska hantera det??? Ska vi tillåta grupper att attackera vänsterpartister också? Hur ska vi göra med de personer som känner sig kränkta av kommunismen?
Tänk om inte norskmotstånd män inte hade bekämpat Nazismen på 40 talet? AFA och andra grupperingar bör likställas med Norskmotståndmän, människor som har "stanke" nog och göra motstånd emot de ondska och hat, som Sverigedemokraterna står för. Det är ändå bara kättare och onda människor som bli aktiva Sverigedemokrater och Nazister.
Den uppståndelse och de problem som AFA ställer till med är många gånger långt värre än vad nazisterna gör. Som AFA och liknande grupper beter sig idag STÄRKER de närmast nazismen.
AFA är en extremistgrupp med extrema åsikter och tolererar inte att andra har åsikter som de inte tycker om. SD framstår som rena änglar i jämföresle. SD försöker åtmistone numera arbeta inom demokratin medan AFA angriper sina motståndare med våld.
Vill man inte råka illa, så är det fritt fram och lämna sitt aktiva medlemsskap inom SD/ND/VAM/BSS, så är problemet löst. Men varför skall våra skattepengar användas för att skydda dessa nazister? En enda polisinsats kan kosta fler miljonerkronor, bara för en hög med nazister/sverigedemokrater/pedofiler vill yttra sej. Idag behöver man inte heller demostratera på samma sätt, det finns internet, därav kan man gör inskräkningar för dessa grupper att få demostratera på gator/torg.
Våra pengar skall användas för att skydda dem därför att det finns något som heter "människorvärde", därför att det finns något som heter "åsiktsfrihet" och därför att alla människor har rätt till frid oberoende av sin åsikt. Det är nämligen på detta hela vårt samhälle grundar sig- Respekten för andra människors rätt till sin egen åsikt.

Det är när åsikter, som de som du ger uttryck för, får grogrund som det går åt helvete i ett samhälle. Det var det som gjorde nazismen stark, och åsikter lika dina har varit grunden för alla totalitära stater - åsiktsförtryck.
Dina åsikter är odemokratiska och farliga.

Jag tycker du ska sätta dig ner och fundera lite över konsekvenserna av dina åsikter. Det är inte någon vacker syn!

cannibalcow

Post by cannibalcow » 23 January 2007, 22:31

håller med dig erik.
When the going gets weird, the weird turn pro.

klein

Post by klein » 24 January 2007, 09:16

Då har du inte sett mycket. AFA gör en hedervärd insatts genom att dom protestera emot SD. Gör man inte motstånd emot grupperingar som SD ,så kommer SD rötan att smitta hela samhällskroppen som en cancer böld.

Därav gör AFA en god insats för demokratin, genom att makera för SD och andra HAT grupperingar att deras åsikter inte är önskvärda.
Biffy wrote:
m wrote:AFA och andra grupperingar bör likställas med Norskmotståndmän, människor som har "stanke" nog och göra motstånd emot de ondska och hat, som Sverigedemokraterna står för.
Öurgh, det där var nog det äckligaste jag någonsin sett på internet. :oops:

klein

Post by klein » 24 January 2007, 11:06

Kommunismen är lika vidrig som Nazismen. Och V är ett hycklarparti med rötter i kommunismen.
erik_persson wrote: Hur tycker du att vi ska hantera det??? Ska vi tillåta grupper att attackera vänsterpartister också? Hur ska vi göra med de personer som känner sig kränkta av kommunismen?
Det förekommer nog, men VP(k) har lyckas anpassa sej. Jag det skall vara lika behandling där. Där ett 1 Maj tåg urartar till vandalism, så skicka faktura VP(K) och kräv dem på pengar.

Det där är bullshit och ett spel för gallerina. SD är för våld. Du kan inte som aktiv SD:are få visa säkerhetesklassade tjänster, det visar väl lite hur samhället ser på SD. SD är ett nazistparti, som försöker har "finfront" utåt, men försöker vara något man inte är.

Vad gör AFA? Inget märkvärdig dom stör Nazisternas/Sverigedemostrationer. Markera vad dom tycker om Nazisterna/Sverigedemokraterna åsikter. På 40 talet var det nog jättehemskt och spränga ett tank med tungtvatten i Norge, idag är dessa människor hjältar. Samma sak om gälla AFA, idag är dom bråkmakare, imorgon är dom de som befriade sverige från nazismen.

Så AFA inte ger sej på hedliga människor , så är det helt ok, om dom stör SD sammankomster.

Även om AFA inte världens bästa gossar alla gånger, så är dom bra. Tack vare AFA, vågar inte Sverigedemokrater visa upp sitt nazistnylle allt för oftat, utan måste gömma sej bakom polisen.

Vi får inte gamla att dom flesta Sverigedemokrat politiker är oftast akholistvrak som vill in i besluta församlingar , för att få pengar till sitt uppehälle. Det är ändå ett visst klliv på samhälls stegen att gå, från Socialbidrag till skyhöga poltikerarvoden.

Men frågan man bör ställa ? Skall man verkligen rösta in akholistvrak i beslutade församlingar?
erik_persson wrote: Den uppståndelse och de problem som AFA ställer till med är många gånger långt värre än vad nazisterna gör. Som AFA och liknande grupper beter sig idag STÄRKER de närmast nazismen.
AFA är en extremistgrupp med extrema åsikter och tolererar inte att andra har åsikter som de inte tycker om. SD framstår som rena änglar i jämföresle. SD försöker åtmistone numera arbeta inom demokratin medan AFA angriper sina motståndare med våld.

SD är en org. för kriminella människor, och bårde jemställas med Hells Angels eller annan org. brottslighet. Skillnaden är väl att HA, är rakryggade grabbar och ha lite kodex att följa. Medan SD anhängaren är oftast lite mentalhandikappade, tro att dom kan lura folk..

Detta är inte taget ur luften , utan visa t.e.x Expo granskning SD, att många aktiva SD politiker klara inte av försörja sej själva, har dessutom kriminellt förförlutet, det vanligaste brottet som har begåtts av SD anhängare är Kvinnorfridsbrott, pedofilbrott och andra osmakligheter.

Jag ser ingen anledning varför skall dessa människor har rätt slösa med våra skattepengar , bara för dom skall kunna få demostratera. Visst kan dom få demostratera , men då skall de vara på folktomma platser och där ha några ABBA vakter kan upprättar ordningen, behövas inte hela kompanier av poliskonstaplar som idag.

Vill man ha tag i en polis idag, det går inte. Dom skiter i vanliga medborgare, ett källarinbrott skiter man fullstädig i. Men när man skall leka barnvakt med nazister och sverigedemokrater, så avsatter man stora belopp för att dalta med dem.

Väl bättre om SD och AFA få göra upp i ett jätteslagsmål, då kanske personerna bakom grupperna lär sej.

Våra pengar skall användas för att skydda dem därför att det finns något som heter "människorvärde", därför att det finns något som heter "åsiktsfrihet" och därför att alla människor har rätt till frid oberoende av sin åsikt. Det är nämligen på detta hela vårt samhälle grundar sig- Respekten för andra människors rätt till sin egen åsikt.

Det är när åsikter, som de som du ger uttryck för, får grogrund som det går åt helvete i ett samhälle. Det var det som gjorde nazismen stark, och åsikter lika dina har varit grunden för alla totalitära stater - åsiktsförtryck.
Dina åsikter är odemokratiska och farliga.

Jag tycker du ska sätta dig ner och fundera lite över konsekvenserna av dina åsikter. Det är inte någon vacker syn!

242

Post by 242 » 3 February 2007, 13:37

m wrote:Då har du inte sett mycket. AFA gör en hedervärd insatts genom att dom protestera emot SD. Gör man inte motstånd emot grupperingar som SD ,så kommer SD rötan att smitta hela samhällskroppen som en cancer böld.

Därav gör AFA en god insats för demokratin, genom att makera för SD och andra HAT grupperingar att deras åsikter inte är önskvärda.

Hemuppgift för m:
Byt ut "AFA" mot "NSDAP"
Byt ut "SD" med "jude" el motsv.

Fortfarande lika acceptabelt?

klein

Post by klein » 3 February 2007, 15:23

Judarna blev förföljda i 30 talets tyskland och utrotade. Dom eventuella skandaler som sker i Sverige med SD , är oftast SD själva upphov till. Oftast är dom fram provecerade av SD själva, iform av vulgärt uppträdade eller kränkade uttalade om andra människor.

Man får heller inte glöma att vara medlem i SD är frivilligt, men det judar som blev förföljda i Tyskland blev de för dom hade föds in i regelion.

I Sverige finns det hjälp program för Sverigedemokrater som vill lämna nazismen, EXIT har jag för mej att de heter.
242 wrote:
m wrote:Då har du inte sett mycket. AFA gör en hedervärd insatts genom att dom protestera emot SD. Gör man inte motstånd emot grupperingar som SD ,så kommer SD rötan att smitta hela samhällskroppen som en cancer böld.

Hemuppgift för m:
Byt ut "AFA" mot "NSDAP"
Byt ut "SD" med "jude" el motsv.

Fortfarande lika acceptabelt?

klein

Post by klein » 9 February 2007, 12:13

Om Sverigedemokraterna / Nazisterna får mer makt i det Svenska samhället, så kan vi räkna med att alla med högskolegutbildning och andra som avvikande från SD:er normer, kommer föras till såna läger.

Då kommer det bara finnas framtid för dej som vill raka skallen och supa dej redlösa berusad, skrika könsord och andra valugära saker.

Ganska intressant och se TV4 program häromdagen, det vara ganska många SD politiker som hade begått grova brott. Det var en i Gälve, som hade misshandlat, hemfridsbrott , mm, mm. Såna skall sitta och döma folk i domstolar, inte undra våldtänksmän gå fria pga av Sverigedemokraterna få utse nämdemän.

jonlin

Post by jonlin » 9 February 2007, 17:24

m wrote:Om Sverigedemokraterna / Nazisterna får mer makt i det Svenska samhället, så kan vi räkna med att alla med högskolegutbildning och andra som avvikande från SD:er normer, kommer föras till såna läger.
Vad exakt har SD gjort för att vi ska betrakta dem som det hot du anser dem vara? Vilken anledning finns det att tro på dina påståenden?

Grupper som AFA m.fl, som du försvarar, är ju de som uppvisat minst respekt för demokrati och andras värderingar. De drar sig inte alls för att med våld trycka ner de som de själva anser ha obekväma åsikter och de verkar till och med stolta över sin vidriga godtycklighet. Hur menar du att dessa grupper INTE är ett hot mot oliktänkande, men att SD är det?
m wrote:Då kommer det bara finnas framtid för dej som vill raka skallen och supa dej redlösa berusad, skrika könsord och andra valugära saker.
Jag ska inte påstå att ditt skräckscenario inte KAN inträffa (med tanke på hur mycket annat galet som tillåtits genom tiderna), men jag ser inte de anledningar till oro som du påstår finns. Det du borde fundera över är vilka metoder som vi kan rättfärdiga att använda oss av för att försäkra oss över att ditt skräckscenario aldrig blir verklighet. Jag är inte övertygad om att illegala, icke-demokratiska metoder är okej. Men jag är naturligtvis öppen för att ändra mina åsikter.
m wrote:Ganska intressant och se TV4 program häromdagen, det vara ganska många SD politiker som hade begått grova brott. Det var en i Gälve, som hade misshandlat, hemfridsbrott , mm, mm. Såna skall sitta och döma folk i domstolar, inte undra våldtänksmän gå fria pga av Sverigedemokraterna få utse nämdemän.
Kan du ge något exempel på någon orättvis dom där SD påverkat i sån mån att det är rättfärdigat att skylla på dem?

Och det finns heller ingen anledning att döma ut människors åsikter "bara" för att de begått brott - t.ex om en kriminell person påstår att jorden är rund så har denne inte per automatik fel, eller hur? Med det menar jag inte att alla är lika lämpliga för alla positioner, bara att man tillämpar saklighet i sin kritik.
m wrote:I Sverige finns det hjälp program för Sverigedemokrater som vill lämna nazismen, EXIT har jag för mej att de heter.
I Sverige finns det hjälp för nästan alla (oavsett deras politiska åsikter) som vill lämna något uppenbart ohälsosamt, t.ex alkoholism, kriminalitet (eller nazism). Det borde betraktas som något bra.

klein

Post by klein » 11 February 2007, 20:37

Se bara det ekonomiska kaos som har uppstått i Upplands väsby, sedan SD fick en vågmästarrollar. Dom vill ha nyval där.

Jag hyllar inte AFA, men dom håller nazister som Sverigedemokraterna i styv, fanns inte AFA skulle SD politiker bli mycket aggresivare i sin marknadsförening.

Det går inte! Eftersom SD är för färska på scenen, men om man gå tillbaka ca 15 år i tiden , då fanns ett annat parti Ny Demokrati, som hade samma värdegrunder som SD.

Visst skall man inte döma ut personer som begår brott, om det är ringa brott. Typ fortkörning och andra bagatell brott.

Men har man misshandlat, olovling körning, begått hemfrids brott osv osv. Då är man inte lämplig som politiker. Hur tro person som gävle Nazisten misshandlade känner sej då? Det måste vara väldigt kränkade för brottoffret.

Jag tro tidningen expo gjorde någon undersökning ca 50% av SD politiker är dömda för grova brott.

erik_persson

Post by erik_persson » 12 February 2007, 02:05

Gynther wrote:
m wrote:... Jag tro tidningen expo gjorde någon undersökning ca 50% av SD politiker är dömda för grova brott.
Haha!
Jag tror nån tidning hade gjort en undersökning och ca 90% av all "fakta" m skriver är ren bullshit.
Med "grovt brott" brukar avses ett brott med en straffskala av minst 2 år om jag inte missminner mig. Hur som helst betvivlar jag starkt att SDs politiker är så brottsbelastade.
Om det däremot gäller brott, vilka som helst, förvånar det mig inte. Om man tar med samtliga brott, som tex trafikförseelser o. dyl., så skulle det inte förvåna mig om SDs politiker kommer upp i ca 50%. SDs politiker är säker överrepresenterade i brottskategorier som hets mot folkgrupp etc, så det finns sannolikt en viss överrepresentation av brottslingar bland SDs politiker.

klein

Post by klein » 12 February 2007, 07:59

Misshandel, hemfridbrott , olaga vapeninnehav är väl ganska grova brott? Enligt Expo så är tydligen kvinnomisshandel favorit "sporten" inom SD. Andra partier kickar sina politiker som begår brott, hos Nazister Sverigedemokraterna så får dom sitta kvar. Ganska oroväckade att en politiker få ha företroende uppdrag som har begått hemfrids, grov misshandel , olovlig körning och mm, partier verka saknar mekanismer att rensa bort kriminellt belastade personer att få förtroendevalda poster.

Men är det så konstigt? Vad har Nazisterna Sverigedemokraterna sina rötter? Hos Skinheadens och Bevara Sverige Svenskt. Dvs samma personer som på 80 - 90 talet som sprang runt och kickade ner folk för dom hade fel hudfärg, försöker nu bli etablerade politiker. Så sent som 2002 höll en SD marsch med brunnaskjortor och svarta byxor. Idag försöker man försöker vara rumrena, vilket man inte är..

På 60 - 70 talets lyckades man mota bort de kommuntiska hotet emot Sverige, tacka vare IB och sjukhusspioner.

Tänkt om vi hade fått en kommunstisk regering under 70 talet. Många av oss som sitter i forumet hade antaligen inte funnis, då våra fäder och mödra hade dött i något arbetesläge uppe i lappland. Samma sak kommer hända om SD få mer poltisktmakt. Mörkhudade människor eller människor som vågar kritisiera SD, kommer försvinna spårlöst. Se vad som hände i Chile på 70 talet.

Jag anser att politiker som begår brott, dvs allvarliga brott såsom misshandel,hemfridsbrott skall ha en karantär på 10 år innan dom kan in i folkvalda församlingar. Plus att det skall stå på valsedel att politiker är dömd för brott.

erik_persson wrote: Med "grovt brott" brukar avses ett brott med en straffskala av minst 2 år om jag inte missminner mig. Hur som helst betvivlar jag starkt att SDs politiker är så brottsbelastade.
Om det däremot gäller brott, vilka som helst, förvånar det mig inte. Om man tar med samtliga brott, som tex trafikförseelser o. dyl., så skulle det inte förvåna mig om SDs politiker kommer upp i ca 50%. SDs politiker är säker överrepresenterade i brottskategorier som hets mot folkgrupp etc, så det finns sannolikt en viss överrepresentation av brottslingar bland SDs politiker.

erik_persson

Post by erik_persson » 12 February 2007, 11:18

m wrote:Andra partier kickar sina politiker som begår brott, hos Nazister Sverigedemokraterna så får dom sitta kvar. Ganska oroväckade att en politiker få ha företroende uppdrag som har begått hemfrids, grov misshandel , olovlig körning och mm, partier verka saknar mekanismer att rensa bort kriminellt belastade personer att få förtroendevalda poster.
Mona Salin håller på att bli partiledare för socialdemokraterna. Hon har måhända inte begått några grövre brott, men hon har helt klart missbrukat sin ställning och begått smärre brott.
Jag anser att politiker som begår brott, dvs allvarliga brott såsom misshandel,hemfridsbrott skall ha en karantär på 10 år innan dom kan in i folkvalda församlingar. Plus att det skall stå på valsedel att politiker är dömd för brott.
Jag tycker det är en svår fråga. Principen är att den som är straffad har sonat sitt brott och personen ska därmed vara en samhällsmedborgare som alla andra. Samtidigt som detta är ett vackert ideal måste man konstatera att återfallsfrekvensen ofta är hög.

/Ep

jonlin

Post by jonlin » 13 February 2007, 19:32

m wrote:Se bara det ekonomiska kaos som har uppstått i Upplands väsby, sedan SD fick en vågmästarrollar. Dom vill ha nyval där.
Vad menar du att situationen i Upplands Väsby bevisar?
m wrote:Jag hyllar inte AFA, men dom håller nazister som Sverigedemokraterna i styv, fanns inte AFA skulle SD politiker bli mycket aggresivare i sin marknadsförening.
Ponera att dina spekulationer skulle stämma. Har inte Sverigedemokraterna rätt att marknadsföra sig med vilka (lagliga) metoder som helst? Om inte, vem avgör vilka åsiker som är ok att marknadsföra? Jag har aldrig påstått att du hyllar AFA men du har faktiskt uttalat stöd för deras metoder, eller har jag missförstått dig?
m wrote:Det går inte! Eftersom SD är för färska på scenen, men om man gå tillbaka ca 15 år i tiden , då fanns ett annat parti Ny Demokrati, som hade samma värdegrunder som SD.
Vad Ny Demokrati gjort får stå för dem (vad du än menar att de har gjort). Men också de hade rätt att föra fram sina idéer utan att bli tystade av facistiska grupper, anser jag. Menar du dessutom att du inte är kapabel att diskutera Sverigedemokraterna utan att blanda in Ny Demokrati?
m wrote:Visst skall man inte döma ut personer som begår brott, om det är ringa brott. Typ fortkörning och andra bagatell brott.

Men har man misshandlat, olovling körning, begått hemfrids brott osv osv. Då är man inte lämplig som politiker. Hur tro person som gävle Nazisten misshandlade känner sej då? Det måste vara väldigt kränkade för brottoffret.

Jag tro tidningen expo gjorde någon undersökning ca 50% av SD politiker är dömda för grova brott.
Du missade lite min poäng. Det handlade inte så mycket om huruvida någon verkligen begått brott eller ej utan var mest en uppmuntran till saklighet. Ponera att vi t.ex har en upprepad rattfyllerist som är otroligt duktig på ekonomi; på vilket sätt vore det fel att använda dennes kunskaper om det kunde rädda vår budget? (Inte ens den mest hemska mördaren i världen har fel när denne påstår att jorden är rund.)

Och det är nog kränkande att bli misshandlad oavsett vem som utför misshandeln. Lyckligtvis vet jag dock inte om det stämmer.

Om inte du svarar sakligt och med ordentlig citering (det är jobbigt att sitta och chansa sig fram till vad du svarar på) så lägger jag ner tråden. Det känns som den ändå inte utvecklas.

Tack för mig.

klein

Post by klein » 23 February 2007, 13:53

Om ett rattfyllo som är duktig på ekonomi , forsätter att begå brott efter han har fått Akhollås på bilen och etc, så skall han givetvis skiljas från sina poltiska uppdrag. Men det här inte oskyldiga rattfyllon,

Sverigedemokratern i Gävle, hade misshandlat , begått hemfridsbrott och andra grova brott. Detta är en röd tråd i hela i SD ORG, dvs ca 70% av SD politiker är dömda för olika typer av brott, oftast brott emot kvinnor, vilket jag tycker är ännu mer oroväckade. I Sverigedemokraterna värld verka det ok att spöa upp kvinnor. SD ledaren är dömda för grova misshandel, han satte sin sambo hand på en varm spisplatta..

Jag tycker visst man kan jemföra med Ny Demokrati, likheterna mellan SD och Ny demokrati slående, även om Ny demokrati står mer till vänster än vad SD gör. SD har sin rötter i BSS och VAM. Bl a VAM sprängde en bomb på T centralen på 90 talet. Så man skall nog se upp och rösta på SD, farliga människor det där.

jonlin wrote:
m wrote:Se bara det ekonomiska kaos som har uppstått i Upplands väsby, sedan SD fick en vågmästarrollar. Dom vill ha nyval där.
Vad menar du att situationen i Upplands Väsby bevisar?
m wrote:Jag hyllar inte AFA, men dom håller nazister som Sverigedemokraterna i styv, fanns inte AFA skulle SD politiker bli mycket aggresivare i sin marknadsförening.
Ponera att dina spekulationer skulle stämma. Har inte Sverigedemokraterna rätt att marknadsföra sig med vilka (lagliga) metoder som helst? Om inte, vem avgör vilka åsiker som är ok att marknadsföra? Jag har aldrig påstått att du hyllar AFA men du har faktiskt uttalat stöd för deras metoder, eller har jag missförstått dig?
m wrote:Det går inte! Eftersom SD är för färska på scenen, men om man gå tillbaka ca 15 år i tiden , då fanns ett annat parti Ny Demokrati, som hade samma värdegrunder som SD.
Vad Ny Demokrati gjort får stå för dem (vad du än menar att de har gjort). Men också de hade rätt att föra fram sina idéer utan att bli tystade av facistiska grupper, anser jag. Menar du dessutom att du inte är kapabel att diskutera Sverigedemokraterna utan att blanda in Ny Demokrati?
m wrote:Visst skall man inte döma ut personer som begår brott, om det är ringa brott. Typ fortkörning och andra bagatell brott.

Du missade lite min poäng. Det handlade inte så mycket om huruvida någon verkligen begått brott eller ej utan var mest en uppmuntran till saklighet. Ponera att vi t.ex har en upprepad rattfyllerist som är otroligt duktig på ekonomi; på vilket sätt vore det fel att använda dennes kunskaper om det kunde rädda vår budget? (Inte ens den mest hemska mördaren i världen har fel när denne påstår att jorden är rund.)

Och det är nog kränkande att bli misshandlad oavsett vem som utför misshandeln. Lyckligtvis vet jag dock inte om det stämmer.

Om inte du svarar sakligt och med ordentlig citering (det är jobbigt att sitta och chansa sig fram till vad du svarar på) så lägger jag ner tråden. Det känns som den ändå inte utvecklas.

Tack för mig.

jonlin

Post by jonlin » 24 February 2007, 02:42

"m", du skriver bl.a följande:

1. Det är din och alla andra riktiga svenskars, plikt att stoppa Sverigedemokraterna.

2. Det är ok att använda i princip vilka metoder som helst för att uppnå detta.

3. Eftersom det är frivilligt och provokativt att vara Sverigedemokrat så får dem räkna med våld.

4. Sverigedemokraterna ska betala polisbeskydd själva, vid t.ex demonstration. De ska också betala böter och skadestånd vid t.ex skadegörelse, även om det innebär att en oskyldig döms för brottet.

4. De som använder illegala metoder för att "stoppa" Sverigedemokrater har "stake" och bör betraktas som befriare eller beskyddare. Målen helgar medlen, antar jag?

5. Vi ska neka Sverigedemokrater yttrandefriheten eftersom det är dyrt att säkerställa deras säkerhet. Andra vill ju, och ska enligt dig, använda våld mot dem.

Står du fast vid det här?

erik_persson

Post by erik_persson » 24 February 2007, 13:26

Jag tror inte det går att föra diskussionen med m vidare. Han har en i grunden fullständigt odemokratisk och våldsbejakande syn där de som inte delar hans politiska åsikter förtjänar stryk etc.
Han inser inte, likt många inom AFA, heller att precis de fascistoida drag han säger sig vilja bekämpa är desamma som han själv ger uttryck för.

I hans senaste inlägg anklagade han tex SD för våldshandlingar, men försvarar samtidigt AFA trots att aktivister inom organisationen dömts för försök till mordbrand mm.

Det faktum att han helt dömer organisationerna efter helt olika måttstockar gör att han framstår som onyanserad, tramsig, och osaklig. Det känns därför inte heller som om det finns någon anledning att ta m på allvar. Hans åsikter grundar sig uppenbart inte i någon djupare liggande demokratisk övertygelse, utan tycks snarare vara uttryck för en skrikig tonårsrevolt.

/erik

jonlin

Post by jonlin » 24 February 2007, 13:58

Ja, du har förmodligen rätt, det är nog ingen ide att ens försöka. Ibland undrar jag faktiskt om inte "m" bara driver med oss.

klein

Post by klein » 26 February 2007, 02:25

1) Exat! Om du inte vill sitta i godsvagn ihop med andra olikatänkade eller människor som har fel sexualltiet.

2) Inte vilka som helst. Däremot hindra dessa möten och störa dessa samantrände. Dock inte att använda våld som skadar 3:e Person eller riskera att skada, därav bör man inte ta till våld överhuvudtaget.

3) Som sagt! Det frivilligt att börja missbruka LSD och Herion också, dock får man stå för följderna. Sammasak är det att vara aktiv Sverigedemokrat.

4) Varför inte! Om klubbarna skall stå för polisen kostnader vid högrisk matcher, så skall även det poltiska partierna stå för riskerna vid hög risk demostratrationer. Särskilt när ett parti får 45 miljoner i partistöd, dessa pengar kunde använda till att vårda gamla och sjuka istället, för att ge till en höf med nazister som Sverigedemokraterna är .

5) Inte neka! Men inga skattepengar skall användas för skydda dem. Om jag gillar att utövar farliga sporter, skall då samhället betala för mina skydd? Knappas!

Dom är inte särskilt begåvande sverigedemokraterna

"Johnny Skalin räcker upp handen och frågar om sifforna på tavlan. Han vill veta om de är brutto eller netto. Hasse förstår inte vad han menar."

Dom svamlar om att invandrare skapar kostnader, själva stjäl dom 45 miljoner kronor från oss skattebetalare, som kunde användas till äldreimsorg och bättre skolor. Istället går dom rakt ner i fickan på råbackade nazister. Dags att göra om partistödet, klara man inte 4% så får man ingent partistöd, så enkelt är det.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14699883.asp

jonlin wrote:"m", du skriver bl.a följande:

1. Det är din och alla andra riktiga svenskars, plikt att stoppa Sverigedemokraterna.

2. Det är ok att använda i princip vilka metoder som helst för att uppnå detta.

3. Eftersom det är frivilligt och provokativt att vara Sverigedemokrat så får dem räkna med våld.

4. Sverigedemokraterna ska betala polisbeskydd själva, vid t.ex demonstration. De ska också betala böter och skadestånd vid t.ex skadegörelse, även om det innebär att en oskyldig döms för brottet.

4. De som använder illegala metoder för att "stoppa" Sverigedemokrater har "stake" och bör betraktas som befriare eller beskyddare. Målen helgar medlen, antar jag?

5. Vi ska neka Sverigedemokrater yttrandefriheten eftersom det är dyrt att säkerställa deras säkerhet. Andra vill ju, och ska enligt dig, använda våld mot dem.

Står du fast vid det här?

Nille_kungen

Post by Nille_kungen » 1 March 2007, 13:35

M och hans korståg mot Sverigedemokraterna.
Det första man ser efter att man varit borta ett tag.
Då vet man att allt är som vanligt här inne.
The more linux u go, The slacker u get

klein

Post by klein » 1 March 2007, 19:29

Korståg är väl att ta .Även om det flesta SD:are äro vara kättare slödder av första graden och är nog mest satanister än hedliga kristina människor. Men jag tycker det är ganska intressant då ledande partifunktionärer inom SD är dömda för grov misshandel och hemfridsbrott, då blir man mörkrädd då dessa människor vill ha makt. Det är bara inse att man kan inte göra kopraler till generaler, senaste det skedde, så kostade det Europa ca 20 miljoner människor liv.

Nille_kungen wrote:M och hans korståg mot Sverigedemokraterna.
Det första man ser efter att man varit borta ett tag.
Då vet man att allt är som vanligt här inne.

Locked