bbs.linux.se är en spökstad

Fritt forum, här är det högt i taket.
drbrno

bbs.linux.se är en spökstad

Post by drbrno » 6 April 2007, 13:36

Jag orkar inte vara moderator här längre. Jag tycker att forumet har misskötts, och ingen lyssnar på vad användarna vill och tycker. Inte ens moderatorerna har något att säga till om. Det är ingen riktig community här. Vem vill leva i ett hus där trasiga rutor inte fixas? Jag blir ledsen när jag tänker på allt som kunde blivit. Hejdå.

jonlin

Post by jonlin » 6 April 2007, 13:50

Tråkigt att höra. Ha det så bra vart du än tar vägen.

Stefan-AB

bbs.linux.se

Post by Stefan-AB » 6 April 2007, 14:28

Man gör att till vad man vill och det är Ni moderatorer högst ansvariga för (tillsammans med administratörerna), jag är bara medlem här.

Och så tycker jag inte om sidan "Svar till m" är befogat i http://bbs.linux.se/ där har Ni passerat livremmen och börja närma Er sandlådan, punkt slut. :wink:
Rösta på SD, så kommer stöveltrampen att eka ingen.

erik_persson

Re: bbs.linux.se är en spökstad

Post by erik_persson » 6 April 2007, 17:15

drbrno wrote:Jag orkar inte vara moderator här längre. Jag tycker att forumet har misskötts, och ingen lyssnar på vad användarna vill och tycker. Inte ens moderatorerna har något att säga till om. Det är ingen riktig community här. Vem vill leva i ett hus där trasiga rutor inte fixas? Jag blir ledsen när jag tänker på allt som kunde blivit. Hejdå.
Tråkigt!
Du har varit här så länge jag har varit här och jag kan inte påminna mig annat än att du alltid har gjort ett bra arbete (och dessutom kommit med bra svar osv)!

/ep

Cipher

Post by Cipher » 6 April 2007, 18:36

En fråga till Stefan-AB.
Vad gör du här på bbs.linux.se egentligen? Du verkar inte ställa några frågor om Linux och du kör just nu WinXP.

Kollar man dina inlägg så är det inte mycket som handlar om Linux utan om allt annat.
Arch64 testing | openbox 3.4 | thinkpad w500
archlinux.se

JO

Re: bbs.linux.se är en spökstad

Post by JO » 6 April 2007, 18:51

drbrno wrote:Jag orkar inte vara moderator här längre. Jag tycker att forumet har misskötts, och ingen lyssnar på vad användarna vill och tycker. Inte ens moderatorerna har något att säga till om. Det är ingen riktig community här. Vem vill leva i ett hus där trasiga rutor inte fixas? Jag blir ledsen när jag tänker på allt som kunde blivit. Hejdå.
Tack för de här åren. Men tror nog att vi ses igen, om inte just här.
Det brukar alltid, trilla ner något. ;-)
Registered User # 259689 http://counter.li.org
First humans moved out of caves;
then they invented writing;
now they invented intuitive GUIs;
all that remains is to return to caves.

Stefan-AB

Linuxare!

Post by Stefan-AB » 6 April 2007, 21:19

Till GuTe; Läs tidigare meddelanden från mig, så får du säkert mer kött på benen! Här drar Vi inte svansen mellan benen och strävar till avslut i forumet, bara på att igen m :wink:

trekkie78

Post by trekkie78 » 6 April 2007, 21:45

drbrno!

Jag tycker att du, tillsammans med e8johan (som inte är aktiv längre), helt klart var/är de bästa moderatorerna med den extremt viktiga egenskapen att inte blanda in (allt för mycket) känslor i modererandet. Vet sedan tidigare att de som modererat forumet blivit överkörda och nonchalerade i den s.k moderator maillistan av administatörerna (på den tiden var det visserligen 3 administratörer) och sedan dess har jag tyckt att det rått en sjukdom över forumet.

Jag kommer sakna ditt sunda förnuft!

//trekkie

JO

Post by JO » 7 April 2007, 00:33

trekkie78 wrote: Vet sedan tidigare att de som modererat forumet blivit överkörda och nonchalerade i den s.k moderator maillistan av administatörerna (på den tiden var det visserligen 3 administratörer) och sedan dess har jag tyckt att det rått en sjukdom över forumet.
//trekkie
Sanningen är den att du inte vet, vad som har pågåt och pågår.
Lika lite nu som då. Så sluta upp med sådant där. ;)

trekkie78

Post by trekkie78 » 7 April 2007, 01:02

JO wrote:Sanningen är den att du inte vet, vad som har pågåt och pågår.Lika lite nu som då. Så sluta upp med sådant där. ;)
Med andra ord förnekar du det jag skrev ? Intressant med tanke på att jag tidigare av moderatorer fått fortlöpande information som var av intresse för egen del från det jag kallar maillistan (kanske rent utav var en funktion i phpBB och inte mail). Bl.a att man inte fått gehör utan blivit överkörda.

//trekkie

JO

Post by JO » 7 April 2007, 01:41

trekkie78 wrote: Intressant med tanke på att jag tidigare av moderatorer fått fortlöpande information
Om du säger det så.

klein

Post by klein » 7 April 2007, 02:17

Det har aldrig drivits någon "mailinglista" utan det har varit inofficel sak som JO har hållit.

Det finns ett forum här, där man kan tycka och tänka som moderator. Det har varit högt i tak. Men jag kommer aldrig godta länkar till nazisthemsidor på forumet, så är det bara. Sverigedemokraterna är ett nazistpartiet, jag tänker inte driva ett forum där dom får möjlighet "prata ner" folk och ge dem möjlighet att nå ut med sitt budskap, det få nazisterna/Sverigedemokraterna fixa själva på andra forum.

Många kommuner hyr inte ut lokalet till SD, det bör väl ändå vara en finger visning vad samhället anser om detta parti, dessa normer gäller här på forumet också.

Sedan får man tycka att jag en hur stor jävla skitstövel som helst, men nazister/Sverigedemokrater har ingen yttranderätt, så enkelt är det.

Cipher

Re: Linuxare!

Post by Cipher » 7 April 2007, 06:52

Stefan-AB wrote:Till GuTe; Läs tidigare meddelanden från mig, så får du säkert mer kött på benen! Här drar Vi inte svansen mellan benen och strävar till avslut i forumet, bara på att igen m :wink:
Så med andra ord så är du bara en liten nynasse som inte har något med *nix att göra utan är bara inne på detta forum för att skrika om SD och klanka på m?
archlinux.se

trekkie78

Post by trekkie78 » 7 April 2007, 07:16

JO wrote:
trekkie78 wrote: Intressant med tanke på att jag tidigare av moderatorer fått fortlöpande information
Om du säger det så.
Ja och nu skriver t.o.m 'm' det, även om det varit inofficiellt! :-)

//trekkie

JO

Post by JO » 7 April 2007, 08:04

trekkie78 wrote:
JO wrote:
Om du säger det så.
Ja och nu skriver t.o.m 'm' det, även om det varit inofficiellt! :-)

//trekkie
Har inte förnekat förekomsten, av en mailinglista. Utan kommenterade den information, som du fick därifrån.
Listan kom till, genom en diskussion. Mellan mig och drbrno, men även övriga moderatorer. För att effektivare och snabbare, kunna just moderera och hålla kontakten. drbrno drev den som huvudadmin, på sin server.
Så det var inte *min* hemliga lista. Den finns ej längre kvar, om inte drbrno har tagit en backup på den. Annars är den död sedan länge.

Edit:
Kan även lägga till, att det är "m" och "SpaceDump". Vilka administrerar hela forumet idag. Helt utan insyn och diskussion, med oss moderatorer.

trekkie78

Post by trekkie78 » 7 April 2007, 10:11

JO wrote:Har inte förnekat förekomsten, av en mailinglista. Utan kommenterade den information, som du fick därifrån.
Listan kom till, genom en diskussion. Mellan mig och drbrno, men även övriga moderatorer. För att effektivare och snabbare, kunna just moderera och hålla kontakten. drbrno drev den som huvudadmin, på sin server.
Så det var inte *min* hemliga lista. Den finns ej längre kvar, om inte drbrno har tagit en backup på den. Annars är den död sedan länge.

Edit:
Kan även lägga till, att det är "m" och "SpaceDump". Vilka administrerar hela forumet idag. Helt utan insyn och diskussion, med oss moderatorer.
Du förnekar alltså den information jag fick därifrån ? Jag kan ju se efter om jag har kvar mailen jag fick av icke namngiven moderator - annars kommer jag ihåg ett specifikt tillfälle. Om du även väljer att förneka det så kanske t.ex Jan Pihlgren, drbrno m.fl kommer ihåg eftersom de var med och tyckte i det aktuella fallet! :-)

Att listan på något sätt skulle vara hemlig är det ju ingen som påstått, den är visserligen inte offentlig heller och omtalas inte bland användarna. Inte heller är det någon som gett sken av det skulle vara din lista. Att listan är borta ser jag som en nackdel då det förmodligen lett till ett ännu mer diktatoriskt styrande (listan i sig är bra eftersom det är ett verktyg för diskussion kring forumet, det kräver i och för sig att man tar till sig utav det andra skriver i listan).

//trekkie

JO

Post by JO » 7 April 2007, 11:10

trekkie78 wrote: Du förnekar alltså den information jag fick därifrån ?
Kan inte säga något, utan att veta vem som skickade och vad.
För min del, är det utagerat.

trekkie78

Post by trekkie78 » 7 April 2007, 11:48

JO wrote:Kan inte säga något, utan att veta vem som skickade och vad. För min del, är det utagerat.
Jag tänker inte röja min källa eftersom det var ett ömsesidigt förtroende.

Saken är egentligen utagerad men säger ganska mycket om dåtidens styrande med tanke på att moderatorerna inte fick något gehör för sina åsikter utan berättade i förtroende hur dåligt det fungerade.

Det exemplet jag har i huvudet var när du fick för dig att banna mig, du frågade i listan om det fanns någon som kunde ange några bra skäl att jag inte skulle bannas. Flera av moderatorerna tyckte att du gick för långt och ställde istället motfrågan om du hade några bra skäl, istället för att ta en diskussion svarade du då i stil med "om ingen har några bra skäl, då bannar jag" - du kunde med andra ord inte bemöta motfrågan och det verkar även gälla 'm' nu i dagarna (dock inte på/i någon lista).

Detta är som sagt visserligen ur världen, du har om jag inte missminner mig erkänt att du gjorde fel och du är inte längre administratör - men det säger en hel del om hur saker och ting har fungerat här i mångt och mycket.

//trekkie

PS. Detta är inte riktat som kritik direkt emot JO, hans namn förekommer bara i ett exempel som jag råkar ha med mig i bakhuvudet. Jag vill bara statuera hur det kan gå till när någon godtyckligt anser sig ska bestämma utan att någon annan får tycka till. DS.

JO

Post by JO » 7 April 2007, 12:26

Det där är enbart hörsägen. Orginalen finns inte kvar, vad jag vet.
Dessutom är det tveksamt, om man kan lämna ut. Andras korrespondens utan att fråga om lov.
Från en icke offentlig lista. Där vi diskuterade för och emot din bannlysning.
Oss moderatorer emellan, vilket medförde att bannlysningen hävdes. Det skapades även därmed ett precedensfall, för handhavande av likartade företeelser.
Ingen har mig veterligen. Blivit bannlyst av sådana själ, sedan dess.

gholen

Post by gholen » 7 April 2007, 18:52

Förslag! LÅS alla politsika disskutioner och hänvia dom till flashback! Då får forumet tillbaka det det behöver. och inte som i ubuntu-se, där alla krigade ett tag, det är bara onödigt!
Fluxbox,urxvt under Ubuntu Dapper Drake
Image

Stefan-AB

Styrning på Linuxforumet?

Post by Stefan-AB » 7 April 2007, 19:16

Först och främst så kan GuTe läsa mina senare inlägg (53 st).....

[/quote]Så med andra ord så är du bara en liten nynasse som inte har något med *nix att göra utan är bara inne på detta forum för att skrika om SD och klanka på m?[/quote]

.....När han har gjort detta så kan han återkomma och hitta på någon annan sympatisk företeelse kring dittan och dattan.

Upp till bevis: Nu är det administratörerna och moderatorerna som måste börja agera och samarbeta, förslagsvis ett tidagareförlagt möte antingen personligt eller via någon länk (chatt) för att spettsa till regler, företeelser och dylikt (vad som skall gälla här på forumet).

Jag har sagt detta ett antal gånger Nu i vissa meddelanden och Ni har ett forum som är inarbetat, dvs etablerat med många medlemmar som Nu har framfört vad De tycker och tänker. Framtiden hänger isåfall på vad Ni vill åstadkomma med forumet (bbs.linux.se).

Läste att det hade varit 3 st adm. och x? moderatorer, kommunikationen grabbar (flickor), det är A och O. Skippa skitsnacket och se till att agera och det fort som attans, eller så kommer jag åtminstone inte att sattsa på någon Linux del (då drar jag vidare och fortsätter med MS Vista etc).

Bestäm om det skall vara politik i detta forum först och främst. :wink: [/quote]

Cipher

Re: Styrning på Linuxforumet?

Post by Cipher » 7 April 2007, 19:51

Stefan-AB wrote:Först och främst så kan GuTe läsa mina senare inlägg (53 st).....
Har kollat igenom din inlägg och det är som sagt inte många Linuxfrågor.

http://bbs.linux.se/search.php?search_author=Stefan-AB
archlinux.se

Stefan-AB

? GuTe ?

Post by Stefan-AB » 7 April 2007, 20:25

8) Plocka av dig solbrillorna, och läs. :wink:

Stefan-AB skrev:
Först och främst så kan GuTe läsa mina senare inlägg (53 st).....

PS! Din senaste text är helt ointressant, återkom när du har läst. DS!

Några mer antydningar, så lägg tiden där den bäst behövs, jag försöker att läsa så mycket det går i forumets senare medelandena och inlägg, dvs innan jag blev medlem den 2007-03-25. Jag kommer Ej att kommentera mer om Dina insunationer, använd respiratorn nästa gång Du läser. :wink:

md2perpe

Re: Styrning på Linuxforumet?

Post by md2perpe » 7 April 2007, 20:42

GuTe wrote:
Stefan-AB wrote:Först och främst så kan GuTe läsa mina senare inlägg (53 st).....
Har kollat igenom din inlägg och det är som sagt inte många Linuxfrågor.

http://bbs.linux.se/search.php?search_author=Stefan-AB
Håller med. Det var inte mycket om Linux där...
RTFM: förkortning som är bra att ta till om man vill låtsas tycka att frågan är trivial, fast man egentligen inte själv har ett svar.

Stefan-AB

Taget i luften?

Post by Stefan-AB » 8 April 2007, 00:09

En minuts läsning på 55 inlägg, jo tomtar små! Om det är linux eller ej det är frågan det nissar små? Ät några ägg till och ha en fortsättningsvis Glad Påsk på Er linuxar :wink:

Emil.s

Post by Emil.s » 8 April 2007, 13:44

gholen wrote:Förslag! LÅS alla politsika disskutioner och hänvia dom till flashback! Då får forumet tillbaka det det behöver. och inte som i ubuntu-se, där alla krigade ett tag, det är bara onödigt!
Ja, bra ide! Varför inte förbjuda alla politiska diskussioner? Så är problemet ur världen...
Innan ni postar: Läs FAQen
När ni postar:
Posta i Rätt forum! Och skriv/formulera dig rätt

cannibalcow

Post by cannibalcow » 8 April 2007, 16:56

Ta bort det fria forumet. Om det inte ska vara yttrandefrihet här kan man väl bara förbjuda 'fritt snack' överhuvudtaget.
When the going gets weird, the weird turn pro.

klein

Post by klein » 8 April 2007, 19:24

Man kan styra bort en del snack kanske kring politik. Jag tycker dock kritiska diskussioner kring extrem grupper som nazistpartiet Sverigedemokraterna behövs.
Emil.s wrote:
gholen wrote:Förslag! LÅS alla politsika disskutioner och hänvia dom till flashback! Då får forumet tillbaka det det behöver. och inte som i ubuntu-se, där alla krigade ett tag, det är bara onödigt!
Ja, bra ide! Varför inte förbjuda alla politiska diskussioner? Så är problemet ur världen...

md2perpe

Post by md2perpe » 8 April 2007, 19:33

m wrote:Jag tycker dock kritiska diskussioner kring extrem grupper som nazistpartiet Sverigedemokraterna behövs.
Kritiska diskussioner eller censur?
RTFM: förkortning som är bra att ta till om man vill låtsas tycka att frågan är trivial, fast man egentligen inte själv har ett svar.

jonlin

Post by jonlin » 8 April 2007, 20:03

Ogillar man att diskutera politik så är det ju bara låta bli, enklare än så kan det ju inte bli. Det jag opponerar mig emot är den godtyckliga censureringen.

cannibalcow

Post by cannibalcow » 9 April 2007, 00:17

m wrote:Man kan styra bort en del snack kanske kring politik. Jag tycker dock kritiska diskussioner kring extrem grupper som nazistpartiet Sverigedemokraterna behövs.
Emil.s wrote:

Men om man ska prata kritiskt om SD eller något annat parti får man inte länka till deras hemsida eller liknande för att peka på källa för då tar m bort det :lol: :lol: :lol:

klein

Post by klein » 9 April 2007, 09:49

Du får länka till M,FP, C, KDS, S, VPK och m fl. Dock inte till Sverigedemokraternas olika hemsidor. Du har full frihet och tycka , tänka vad du vill om SD , om deras politik utan någon censur. ( Men tanke på att i det kommuner som SD har fått vågamästaroller, så har man chockhöjt kommunalskatten ( Källa Sifo ) , så lär man snart inse att dessa pajsare till nazister inte har mycket att ge samhället. )

cannibalcow wrote:
m wrote:Man kan styra bort en del snack kanske kring politik. Jag tycker dock kritiska diskussioner kring extrem grupper som nazistpartiet Sverigedemokraterna behövs.
Emil.s wrote: Ja, bra ide! Varför inte förbjuda alla politiska diskussioner? Så är problemet ur världen...

Men om man ska prata kritiskt om SD eller något annat parti får man inte länka till deras hemsida eller liknande för att peka på källa för då tar m bort det :lol: :lol: :lol:

keno

Post by keno » 9 April 2007, 12:37

I Sverige så för man starta ett parti som förespråkar vad som häst nu är det ju inte så säkert att men kommer till makten men om man gör det bör man ju ta dessa partier på allvar och dessa bör då behandlas som dom andra etablerade partierna oavsett vad man tycker om deras frågor.
Ja jag vet att jag är dyslektiker och skriver som en krattat.
Men jag är lika söt en då :)

trekkie78

Post by trekkie78 » 9 April 2007, 12:48

Om jag förstår 'm' rätt så har jag rätt att ha vilken åsikt som helst, jag får även uttrycka den (klipp och klistra från SD's hemsida) men att länka till den på en extern sida får jag alltså inte göra? :-)

//trekkie

klein

Post by klein » 9 April 2007, 16:10

Vad Sveriges rikes lag säger och vad lokal ordningsregler säger är 2 olika saker. Men veteligen är inte yttrande frihejten någon tvingade lagstifning, dvs det finns ingent som tvingar att vi måste "släppa" ingenom nazistpropaganda från Sverigedemokraterna eller andra partier.

Du får producera porrfilm i Sverige också, men det är inte tillåtet att länka till porr mtrl från forumet eller klippa in bilder.

Det är osmakligt att sprida SD propaganda, med tanken på att nationalsocialismen tog död på 20 miljoner människor under WW 2.0

Att klippa och klistra in SD propaganda texter tolkas som hets emot folkgrupp eller upphovsrättsbrott, därav är det olämpligt göra det på det här forumet.
trekkie78 wrote:Om jag förstår 'm' rätt så har jag rätt att ha vilken åsikt som helst, jag får även uttrycka den (klipp och klistra från SD's hemsida) men att länka till den på en extern sida får jag alltså inte göra? :-)

//trekkie

cannibalcow

Post by cannibalcow » 9 April 2007, 16:27

Får jag länka till kommunistiska sidor? De hade ju ihjäl X miljoner i arbetsläger etc i ryssland...
m wrote:Vad Sveriges rikes lag säger och vad lokal ordningsregler säger är 2 olika saker. Men veteligen är inte yttrande frihejten någon tvingade lagstifning, dvs det finns ingent som tvingar att vi måste "släppa" ingenom nazistpropaganda från Sverigedemokraterna eller andra partier.

Du får producera porrfilm i Sverige också, men det är inte tillåtet att länka till porr mtrl från forumet eller klippa in bilder.

Det är osmakligt att sprida SD propaganda, med tanken på att nationalsocialismen tog död på 20 miljoner människor under WW 2.0

Att klippa och klistra in SD propaganda texter tolkas som hets emot folkgrupp eller upphovsrättsbrott, därav är det olämpligt göra det på det här forumet.
trekkie78 wrote:Om jag förstår 'm' rätt så har jag rätt att ha vilken åsikt som helst, jag får även uttrycka den (klipp och klistra från SD's hemsida) men att länka till den på en extern sida får jag alltså inte göra? :-)

//trekkie

jonlin

Post by jonlin » 9 April 2007, 18:07

m wrote:Att klippa och klistra in SD propaganda texter tolkas som hets emot folkgrupp eller upphovsrättsbrott, därav är det olämpligt göra det på det här forumet.
Bara för att DU TYCKER något så betyder inte att det att det stämmer. Men självklart: ditt forum, dina regler.

mm2000

Post by mm2000 » 12 April 2007, 11:51

Håller ni fortfarande på och bråkar på detta forum?

Tog en liten time-out på några månader pga allt jävla skitsnack.
Verkar inte blivit mycket bättre under den här tiden.

Mitt förslag att få ordning på skiten:
skippa m och JO Då de är de som allt som oftast är grunden till tjafsen på forumet.

Fast det blir väls svårt antar jag... (dessutom blir jag väl bannad nu, men det skiter jag faktiskt i!)

JO

Post by JO » 12 April 2007, 17:16

mm2000 wrote: Mitt förslag att få ordning på skiten:
skippa m och JO Då de är de som allt som oftast är grunden till tjafsen på forumet.
Skippa den här typen av inlägg, så blir det inget problem.
Det gör ju inte saken bättre, om man håller på med sådant.
Dessutom är det helt onödigt. Även om du givetvis, får ha den åsikten.

torkel2k

Post by torkel2k » 12 April 2007, 17:34

JO wrote:
Håller med mm2000 där, är ofta bland just de två det blir problem. Och att nu JO svarar som han gör bevisar ju just det mm2000 skrev. Vissa kanske borde lära sig att ta kritik.
"det kom upp en ruta där det stog "du måste vara root" elr ngt, root är väl typ frukt? elr jag vet inte.."

JO

Post by JO » 12 April 2007, 18:04

torkel2k wrote:
JO wrote:
Håller med mm2000 där, är ofta bland just de två det blir problem. Och att nu JO svarar som han gör bevisar ju just det mm2000 skrev. Vissa kanske borde lära sig att ta kritik.
Du som jag har rätt till en åsikt. Men det gagnar ingen, med den typen av uttalanden.
Varför hålla på med sådant, i stället för att ta det lugnt?
Nä. Sluta med sådant och kom med något mer konstruktivt.
Så att det kan bli ett fungerande forum. I stället för som det är nu.
Diskutera istället för enbart meningslösa inlägg. Som inte avhjälper något.
Utan enbart är tråkiga inslag, i den här dikussionen.
Så håll igen och visa en mer konstruktiv sida, så folk slipper bli sura.
Det som behövs, är en mer seriös hållning och inställning.

Nille_kungen

Post by Nille_kungen » 16 April 2007, 01:54

Synd att drbrno valt att lämna forumet då han faktiskt är duktig och hjälpt i många trådar.
Angående det gamla vanliga tjafsandet på detta forum och censur tittar jag in väldigt sällan numera.
Jag tycker det är synd då detta forum är välbesökt.
Och hoppas att det blir bättre tills nästa gång jag tittar in igen.
The more linux u go, The slacker u get

klein

Post by klein » 16 April 2007, 04:06

Och då ytterligare ett förtydligare, det förekommer ingen censur. Däremot står det i forumens regler, att länka till nazistpropaganda är förbjudet. Sverigedemokraterna är ett nazistpartiparti. Vi har uppbarligen gjort rätt, då t.e.x ingen vill hyra ut en lokal till detta avskum, det visar min bedömning är korrekt.

Jag är stolt över att vara Svensk, när man hindra Sverigedemokraterna att få tillgång till lokal i Sverige, det visar att våra grundvärderingar fungera och att nazister inte har så mycket att hämta i Sverige.
Nille_kungen wrote:Synd att drbrno valt att lämna forumet då han faktiskt är duktig och hjälpt i många trådar.
Angående det gamla vanliga tjafsandet på detta forum och censur tittar jag in väldigt sällan numera.
Jag tycker det är synd då detta forum är välbesökt.
Och hoppas att det blir bättre tills nästa gång jag tittar in igen.

erik_persson

Post by erik_persson » 16 April 2007, 21:28

m wrote:Och då ytterligare ett förtydligare, det förekommer ingen censur. Däremot står det i forumens regler, att länka till nazistpropaganda är förbjudet. Sverigedemokraterna är ett nazistpartiparti. Vi har uppbarligen gjort rätt, då t.e.x ingen vill hyra ut en lokal till detta avskum, det visar min bedömning är korrekt.

Jag är stolt över att vara Svensk, när man hindra Sverigedemokraterna att få tillgång till lokal i Sverige, det visar att våra grundvärderingar fungera och att nazister inte har så mycket att hämta i Sverige.
Så, du är stolt över att vara svensk när demokratiskt valda företrädare för ett parti inte kan hålla politiska möten därför att de lokaler där de planerar att hålla mötena bombhotas.

Ja, ja, man kan ha olika saker att vara stolt över, och jag kan säga att JAG är inte stolt över detta. Det är en skymf mot demokratin, och det är en sorg att se att det finns personer som inte förstår detta.

/ep

klein

Post by klein » 17 April 2007, 03:23

Som sagt det är ingen som tvingar någon att vara Sverigedemokrat. Så man väljer själv. Bombhotet är en idikation att det kan vara en fara sin personliga säkerhet att vara aktiv SD anhänagre.

Jag tycker personligen det är skitbra att vi slipper ha SD slöddret att hålla möten i Sverige. Demokratiskt valda? Sure! 2.5% partiet, som blivit invalda i lite bondhålor här och där. Knappast något större hot
emot demokratin, om dom får hålla möte eller ej.

Enligt färska tidninguppgifter så var det inte bombhotet som varavgörande. SD är inte direkt kända att göra rätt för sej, dom har en usel ekonomi, huvudorsakent till att SD inte fick hyra lokal, är att dom inte kan betala sina räkningar, dvs det är en ekonomiskrisk att hyra ut lokaler och liknade till SD.
erik_persson wrote:
Så, du är stolt över att vara svensk när demokratiskt valda företrädare för ett parti inte kan hålla politiska möten därför att de lokaler där de planerar att hålla mötena bombhotas.

Ja, ja, man kan ha olika saker att vara stolt över, och jag kan säga att JAG är inte stolt över detta. Det är en skymf mot demokratin, och det är en sorg att se att det finns personer som inte förstår detta.

/ep

kratz

Post by kratz » 17 April 2007, 08:33

Närmare bestämt 140 av landets 290 kommuner. Inte bara några små bondhålor :) Det är skrämmande, att de kom in i nästan hälften.

Och jag tror absolut att att de kommer att vara en stor fara för sverige i framtiden. Jag tror att alla dessa problem de har, med att de behandlas olika, ger dem större mediauppmärksamhet och gör folk så förbannade att de röstar på SD.
m wrote:Som sagt det är ingen som tvingar någon att vara Sverigedemokrat. Så man väljer själv. Bombhotet är en idikation att det kan vara en fara sin personliga säkerhet att vara aktiv SD anhänagre.

Jag tycker personligen det är skitbra att vi slipper ha SD slöddret att hålla möten i Sverige. Demokratiskt valda? Sure! 2.5% partiet, som blivit invalda i lite bondhålor här och där. Knappast något större hot

Enligt färska tidninguppgifter så var det inte bombhotet som varavgörande. SD är inte direkt kända att göra rätt för sej, dom har en usel ekonomi, huvudorsakent till att SD inte fick hyra lokal, är att dom inte kan betala sina räkningar, dvs det är en ekonomiskrisk att hyra ut lokaler och liknade till SD.
erik_persson wrote:

/ep
Välkommen till http://archlinux.se !

klein

Post by klein » 17 April 2007, 12:58

Tro inte jag! Det är en tradition vi har i Sverige, bojkotta små extremistpartiet. På 40 talets sprängde man någon kommunisttidning lokaler i luften. Folk är smarta och kloka, dom inser att SD vid poltisk makt innebär arbeteslöshet och otrygghet, knappas något man röstar på.

Akholism och kommunism är 2 st sinnessjukdomar som går att bota, samma sak är de med Sverigedemokrati och Nazism.
kratz wrote:Närmare bestämt 140 av landets 290 kommuner. Inte bara några små bondhålor :) Det är skrämmande, att de kom in i nästan hälften.

Och jag tror absolut att att de kommer att vara en stor fara för sverige i framtiden. Jag tror att alla dessa problem de har, med att de behandlas olika, ger dem större mediauppmärksamhet och gör folk så förbannade att de röstar på SD.

rdj

Post by rdj » 17 April 2007, 15:53

Jag skulle även vilja ha ett förbud mot att länka till ett parti jag nyligen fått kännedom om. Dom kallar sig Vänsterpartiet och har som mål att utvisa alla amerikanska medborgare ur sverige. Vad är nästa steg? Ska vi skicka dom på tåg upp till norrland för arbete i gruvorna och sedan kanske låta dom alstra värme till våra hus i någon ugn?

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3 ... rik_518704

Förövrigt är censur den bästa metoden. Kör stenhårt på det. Vi har ju sett effekterna av det på senare år. Att media tigit ihjäl SD har verkligen bidragit till att dom i senaste valet nådde en ny lägstanivå.

Öhm, jag anar en gnutta sarkasm i mitt eget inlägg kom jag på.

erik_persson

Post by erik_persson » 17 April 2007, 21:24

m wrote:Som sagt det är ingen som tvingar någon att vara Sverigedemokrat. Så man väljer själv. Bombhotet är en idikation att det kan vara en fara sin personliga säkerhet att vara aktiv SD anhänagre.

Enligt samma logik är det faktum att det vid vissa rättegångar där HD-medlemmar åtalas förekommer hot mot vittnen och mot domstolen, en indikation på att HD-medlemmar inte bör åtalas.
Det ställer jag inte upp på.

Större delen av de ställen som intervjuats av tv angav, vad jag kommer ihåg, att det var säkerhetsrisker som orsakade att de inte ville ha mötet i sina loklar. Ett ställe angav att de inte ville hålla mötet pga SDs åsikter.

Jag såg just ett inslag i uppdrag granskning där en folkpartistisk kommunordförande, och tillika advokat, lurat bostaden av en äldre man. Kanske borde vi också se till att kasta sten och hota folkpartistslöddret?

Nej. Sanningen, m, är att åsikter bemöter man i en demokrati med argumentation, och inte med sten eller järnrör. Inser man inte det, så är man inte en demokrat.

/ep

klein

Post by klein » 17 April 2007, 22:01

OBS! Jag använder själv aldrig våld. Jag kan knappt slåss. Jag är en usel skjut förutom användare av rödpunktskikte. Sköt Gevär M/96 vid 15 års ålder, därefter är jag lite skotträdd och lite rädd för rekylen. Sedan att det knappt är någon rekyl på moderna vapen, spela mindre roll.

Sverigedemokratraterna är ett nationalsocialtiskparti. Nazismen dödade 20 miljoner människor mellan 1933 till 1945. Jag har lite svårt för detta parti, känsolomässig och av privata skäl. Jag tycker det är underbart att Sverigedemokraterna inte kan hålla sitt terrormöte på svenskmark. Jag kommer dock aldrig själv bruka våld. Det finns de andra som är bättre på. Men jag tänker aldrig i mitt liv lägga 2 strå i kors att SD skall få yttra sej eller försvara deras så kallade rätt yttra sej, varför då?

Jag tycker 20 miljoner människor liv är ett gott tecken på att dom står för en ond ideologi. Tyvärr bli människor rädda, när myndigheterna tappar kontrollen av områden som Rosengården. Yttrande friheten måste ha bottregräns, en gränserna är barnporr den andra gränsen är den ideologi som SD står för.

Sedan få SD ytterligare några röster, för folk så jävla ärkekorkade, att tro socialaproblem är samma sak som att folk är invandrare. Det invandrare som har byggt upp Sverige. Utan invandringen på 60 talet, så hade Sverige haft lägre BNP än albaninen har idag.
erik_persson wrote:
Enligt samma logik är det faktum att det vid vissa rättegångar där HD-medlemmar åtalas förekommer hot mot vittnen och mot domstolen, en indikation på att HD-medlemmar inte bör åtalas.
Det ställer jag inte upp på.

Större delen av de ställen som intervjuats av tv angav, vad jag kommer ihåg, att det var säkerhetsrisker som orsakade att de inte ville ha mötet i sina loklar. Ett ställe angav att de inte ville hålla mötet pga SDs åsikter.

Jag såg just ett inslag i uppdrag granskning där en folkpartistisk kommunordförande, och tillika advokat, lurat bostaden av en äldre man. Kanske borde vi också se till att kasta sten och hota folkpartistslöddret?

Nej. Sanningen, m, är att åsikter bemöter man i en demokrati med argumentation, och inte med sten eller järnrör. Inser man inte det, så är man inte en demokrat.

/ep

Post Reply