Universitet och högskola 2007

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
jeppzer

Universitet och högskola 2007

Post by jeppzer » 19 April 2007, 16:33

Så har anmälningstiden för höstens anmälan till högskolor och universitet gått ut. Själv sökte jag Civilingenjör i teknisk fysik och elektroteknik - internationell - franska, verkade skoj tycker jag... man gör lite av allt möjligt. Troligen ett av de längsta utbildningsnamnen iaf :o

Nån mer än jag som har sökt nått?
Provar Ubuntu för tillfället

Mezzoforte

Högskola/universitet

Post by Mezzoforte » 19 April 2007, 21:02

Basår är det som gäller här. Visst, lite tråkigt, men jag har gjort alla kurser jag behöver utom Fysik A och B, så det kommer bli rätt skönt jämfört med IB. Man kan fokusera på annat förhoppningsvis.
Linköping sökte jag som förstahandsval, KTH som andra.

Någon mer som ska till Linköping?

PhyreXian

Post by PhyreXian » 19 April 2007, 22:19

Jag sökte till civilingenjör i Elektroteknik, LTH. Får se hur det går, Time will tell.

oxymoron

Post by oxymoron » 20 April 2007, 08:48

Sökt till Progammet för simulering och dataspelsutveckling :)
------In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows? ------

Ubuntu Feisty Fawn

CUBErt

Post by CUBErt » 20 April 2007, 09:24

Sökte följande;

Computer Science Bachelor´s Programme, Software Engineering and Management Bachelor´s Programme och Japanska grundkurs i göteborg

Datavetenskap, Kandidatprogram i öst- och sydöstasienkunskap, Japanska och Japanska: Nybörjarkurs 1 i Lund

Förhoppningsvis så kommer jag in i Göteborg så jag slipper flytta härifrån :)

kjell-e

Post by kjell-e » 20 April 2007, 15:08

Själv sökte jag Civilingenjör i teknisk fysik och elektroteknik - internationell - franska, verkade skoj tycker jag
Oj finns det internationella varianter på Y nuförtiden.
Linköping sökte jag som förstahandsval, KTH som andra.
Vi får hoppas att ni kommer in. Jag säger för säkerhets skull ändå, välkomna till Linköping. Se till att ni tittar in på Lysator i B-huset och blir medlemmar.

http://www.lysator.liu.se/

kjell-e

Post by kjell-e » 21 April 2007, 12:43

En sak som är viktig om man ska läsa en teknisk utbildning, civilingenjör, datavetenskap etc. är att fräscha upp sina mattekunskaper så att de sitter färskt i minnet. När utbildningen väl har börjat så är tempot mycket högt och du har lite tid över till annat. Det gör att du har lite eller ingen tid över för att repetera in den matten som du borde kunna sedan tidigare. Dessutom är det betydligt enklare att hänga med i mattekurserna redan från början om all matte sitter färskt i minnet och risken att komma efter redan från början minskar drastiskt.

Vad ni än gör lägg ner mycket tid på de första mattekursena på era utbildningar. Det har ni igen senare.

Mezzoforte

Linköping

Post by Mezzoforte » 14 May 2007, 20:47

Någon som tänker åka till Linköping nästa onsdag? I så fall ses vi.

kjell-e

Post by kjell-e » 15 May 2007, 13:36

Jag är redan i Linköping sedan många år tillbaka. Det finns om jag inte missminner mig fler här på bbs.linux.se som bor i Linköping eller dess närhet.

Kan vi inte säga att alla som vill går och fikar på onsdag kväll, den 30/5 t.ex. kl 18, på något bra ställe i Linköping.

Post Reply