Problem grannar

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
klein

Problem grannar

Post by klein » 6 September 2007, 14:12

Jag har problem med granne. Bor idag i en hyresrätt, förhoppningvis kan detta bli bostadsrätt framövrig. Frågan är hur mycket förlora jag på att han en problem granne? D

Det är inte särskilt soldaritisk emot mej, att jag skall förlora kanske flera 100.000 kr, pga jag har en problem granne som förstör marknadsvärdet på min framtida bostadsrätt.

Därav är det viktigt man sanera bostadsområderna från problem människor, så dom inte förstör marknadsvärdet för oss som vill köpa loss våra hyresrätter.

oabocw

Re: Problem grannar

Post by oabocw » 6 September 2007, 14:42

m wrote:Jag har problem med granne. Bor idag i en hyresrätt, förhoppningvis kan detta bli bostadsrätt framövrig. Frågan är hur mycket förlora jag på att han en problem granne? D

Det är inte särskilt soldaritisk emot mej, att jag skall förlora kanske flera 100.000 kr, pga jag har en problem granne som förstör marknadsvärdet på min framtida bostadsrätt.

Därav är det viktigt man sanera bostadsområderna från problem människor, så dom inte förstör marknadsvärdet för oss som vill köpa loss våra hyresrätter.
Systematiskt utrensning har jag hört talas om från andra ställen. Du låter precis som nazisterna gjorde i tredje riket innan de började sanera riket från problemmänniskor.
(r 'tfm)

PJ

Post by PJ » 6 September 2007, 16:18

Jag tror det är så enkelt att 'm' försöker förneka att han är smygnazist. Därav alla smutskastningskampanjer mot SD i ett försök att dölja/förneka/förtränga/whatever åsikter som har sina rötter i nazismen. :P

klein

Re: Problem grannar

Post by klein » 7 September 2007, 04:38

Nu blandar du väl ändå ihop saker och ting.. Om man har en pundare till granne och han riskera att förstöra marknadsvärdet på min bostadsrätt, handlar väl inte om systematisk utresning, utan att visa soldaritet emot oss som köper våra hyresrätter, då kan vi kan man inte ha folk som dra hitt halva Kumla anstalten på nätterna. Hur kul är det bo en fastighet där folk slå söder ytterdörren med jämna mellanrum? Det står nergångna pundabilar utanför ..

Har ingaluda med rasism , nazism, utresning att göra, utan om marknadsvärdet på en bostadsrätt förstör, vilket är nog så allvarlig. Så knarknarna få ta sitt soldariska ansvar och avlägnsa sej. :-)

oabocw wrote:
Systematiskt utrensning har jag hört talas om från andra ställen. Du låter precis som nazisterna gjorde i tredje riket innan de började sanera riket från problemmänniskor.

oabocw

Post by oabocw » 7 September 2007, 04:48

Ja. Precis så lät det i tredje riket. Det var bara jude istället för pundare. Det du talar om är helt klart en systematiskt utrensning i sann wehrmacht-anda.
(r 'tfm)

klein

Post by klein » 7 September 2007, 07:15

Bara en stor skillnad. Pundare är något man väljer att bli. Att vara jude, muslim ,kristen hör mera till det socialarvet.

Kan pundaren inte betala sin hyra så blir han vräkt, så enkelt är det, sedan finns faktisk områden resverade för folk med knarkproblem t.e.x falten camping. Så det är bara att kvittera ut en husvagn av det socialmyndigheterna så är problemet löst.

Problemet är nog inte grannen i sej utan hans kompisar, som dras till fastigheten och antalet källar inbrott det generar, samhäller har faktiskt ett ansvar att rensa områden från såna här problem människor, dels för att det förstör marknadsvärden för eventuellabostadsrätter , dels för att man kan inte ha människor med denna problemtik boende bland barn familjer och övriga skattebetalare.

Men du kanske vill att din unge skall få HV smittad kanyal i sej, bara för du råkar bo i ett fel område?

Räcker väl att vi slösar skattepengar på att dela ut fria spruter till knarkare.

oabocw wrote:Ja. Precis så lät det i tredje riket. Det var bara jude istället för pundare. Det du talar om är helt klart en systematiskt utrensning i sann wehrmacht-anda.

PJ

Post by PJ » 7 September 2007, 07:33

m wrote:Bara en stor skillnad. Pundare är något man väljer att bli. Att vara jude, muslim ,kristen hör mera till det socialarvet.
Så vitt jag vet så är det möjligt att välja en religion (konvertera m.a.o.) vilket gör att det här resonemanget helt faller.
m wrote:Kan pundaren inte betala sin hyra så blir han vräkt, så enkelt är det, sedan finns faktisk områden resverade för folk med knarkproblem t.e.x falten camping. Så det är bara att kvittera ut en husvagn av det socialmyndigheterna så är problemet löst.
Antar att det är en motsvarighet till koncentrationsläger i tredje riket.
m wrote:samhäller har faktiskt ett ansvar att rensa områden från såna här problem människor
Jaha, jag trodde i alla fall att det var att ta hand om de svaga och utsatta i samhället.
m wrote:Men du kanske vill att din unge skall få HV smittad kanyal i sej, bara för du råkar bo i ett fel område?
Bor man i ett område som man anser vara fel på så flyttar man.

li

Post by li » 7 September 2007, 09:56

De vore kul och höra problem grannens åsikter!
gentoo 3.0
arch 3.0
freeBSD 8.2
qemu/minix3
win/xp

klein

Post by klein » 10 September 2007, 09:29

PJ wrote: Bor man i ett område som man anser vara fel på så flyttar man.
Nej! Men ser till att problemet flyttar. Finns ingen anledning att jag skall behöva bo granne med en pundare, där t.ex. möbler flyger ut genom fönstret..

Det är ingent fel på bostadsområdet, utan fel på en del människor..

Inför arbetestvång för att få socialbidrag, så skulle problemet lösas sej själv

klein

Post by klein » 10 September 2007, 09:31

Ja, du! Ta valfritt fyllo ute på stan med 3 promile i kroppen, så har du hans åsikt.

li wrote:De vore kul och höra problem grannens åsikter!

_Martin

Post by _Martin » 10 September 2007, 10:05

Bara en stor skillnad. Pundare är något man väljer att bli. Att vara jude, muslim ,kristen hör mera till det socialarvet.
Jag antar att du aldrig läst fråga alice. Handlar om en tjen som blir knarkare. Och ganska ofriviligt. Så jag skulle våga påstå att alla väljer inte att börja knarka.

http://www.bokus.com/b/9789188879004.ht ... rch_result

PJ

Post by PJ » 10 September 2007, 10:10

m wrote:Det är ingent fel på bostadsområdet, utan fel på en del människor..
Kanske bäst att vi placerar såna personer i koncentrationsläger för att sen gasa ihjäl dem... :P

md2perpe

Post by md2perpe » 11 September 2007, 22:31

m wrote:Inför arbetestvång för att få socialbidrag, så skulle problemet lösas sej själv
Och den värsta slusken brukar så och glo på dig genom "fönstret" ovanför handfatet på morgonarna?
RTFM: förkortning som är bra att ta till om man vill låtsas tycka att frågan är trivial, fast man egentligen inte själv har ett svar.

ErikW

Post by ErikW » 12 September 2007, 06:54

Ska du köpa loss lägenheten bara för att sälja den? Det låter så, och då bryr jag mig inte alls!

trekkie78

Post by trekkie78 » 15 September 2007, 10:23

Låt säga att 'm' hade en bror som var socialt utslagen, gick på socialbidrag med mera, en s.k "problemgranne". Undrar hur han hade reagerat på de åsikter som 'm' så gärna delar med sig utav? Skulle ju kunna bli en riktigt mysig liten familjemiddag hemma hos mamma med det som diskussionsämne! :-)

//trekkie

klein

Post by klein » 18 November 2007, 17:13

Är det inte därför man obildad hyresrätter till bostadsrätter? För att man skall spekulera i eventuella vinster som kan göras. Annars är det väl ointressant, att man skall ta svindyra lån och betala mer i hyra än vad man göra i dag, om man inte kan sälja lägenheten med stor ekonomisk vinnig.
ErikW wrote:Ska du köpa loss lägenheten bara för att sälja den? Det låter så, och då bryr jag mig inte alls!
Last edited by klein on 18 November 2007, 18:35, edited 1 time in total.

klein

Post by klein » 18 November 2007, 17:20

Intressant fråga! Jag har ingen dessbättre ingen bror som är socialutslagen, så jag måste göra dej besviken.

Men du kan jättegärna bo i ett hus , där man har såna här problemgranna, så kan va trevligt höra din åsikt är omvänd efter ett tag, nu har problemet i mitt fall löst sej.

Att folk har dålig ekonomi och kanske har livskris har jag full toleras för, men att folk beter sej som svin, kastar ut sängen på bakgården och spela hög musik hela nätterna, är jag inte lika tolerant emot.

Men det verka som folk är mer rädda om sina hyreskontrakt idag än för några år sedan, kanske för att allmän nyttan är en utdöende bostadsform. Särskilt i Stockholm där bostadsmarknaden är helt sjuk.

trekkie78 wrote:Låt säga att 'm' hade en bror som var socialt utslagen, gick på socialbidrag med mera, en s.k "problemgranne". Undrar hur han hade reagerat på de åsikter som 'm' så gärna delar med sig utav? Skulle ju kunna bli en riktigt mysig liten familjemiddag hemma hos mamma med det som diskussionsämne! :-)

//trekkie

Post Reply