För egen del så har väderförändringen blivit katastrofal. Jag bor och lever på landet.
Väderförändringen har förstört marken för mig. Jag har uppfödning av hästar och hagarna bär inte längre djurens vikt. Vattnet ligger i ytan större delen av året och det medför att gräset blir helt söndertrampat. Och gyttjan är på vissa ställen flera decimeter tjock. Detta orsakar belastningsskador och hudförändringar. Det eviga regnadet gör att det inte längre går att ha ungdjuren ute året om vilket är det bästa för deras hälsa och utveckling. Ungdjur som tillbringar halva sin tid i box blir försvagad av det. Träningsbanorna håller inte för vätan, att åtgärda detta skulle kosta tundratusentals kronor och det är inget man kan räkna tillbaka på verksamheten. Att göra torra ytor i hagar skulle också kosta mycket och inte ge annan effekt än att djuren stod stilla där och sket. Så antagligen får jag sluta med uppfödning och bara ha en hobbyhäst kvar. Eller bli klimatflyktning och lämna landet.
Sen förföljelsen av bilåkandet, för att vara garderad så måste jag ha bil som kan gå i alla väder och kunna dra släp. Det går inte med en pyttebil som drar 0.5 per mil. Mina arbetsverktyg väger över 100 kg och få bilar håller för det. Så jag är i princip tvingad att ha en "stadsjeep" fast här ute är det något annat än i stan. Men vi får betala straffskatt för detta pga. att Lidingöbona har en sån till pizzerian.
Foderpriser har gått upp och det har blivit nästan omöjligt att få tag på hö som är av tillräcklig kvalitet. Och ovan på allt detta så tillkommer alla påfund med regelverk skapade av nåra få djurrättsaktivister som vill få människan att vara djurlös, förutom deras egna katt då

Kostnaderna har gått förbi inkomsterna av djurhållningen och idag är man en slav åt staten och får betala för att hålla landsbyggden öppen åt stadsbornas söndagstripper.
Samhällsservicen är flera mil borta och enda sättet att komma åt den är att köra med egen bil. Vilket i och försig inte är klimatrelaterat om man räknar bort att den medför ökad åkande för många.