Testar Linux igen efter en tids frånvaro.

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
depeo

Testar Linux igen efter en tids frånvaro.

Post by depeo » 15 February 2010, 22:45

Testar Linux på min Thinkpad efter ett år med OSX, som jag tröttnat lite på,
( Den 27" quad-macen jag har är slöare att surfa på en denna dual centrino med Fedora! :-? )

Fedora hittade all min hårdvara, inkl ljud och grafik.
T.o.m det inbyggda Ericsson 3G-modemet hittades och fungerade perfekt.
Fedora listade upp alla Tre's APN och lät mig välja.

Väldigt imponerad så här långt. :)
Verkligen hänt massor på kort tid.

Men går det inte att ha både 3G och WLAN igång samtidigt? Väljer jag ena så dör den andra.
Att försöka tvinga upp båda med ifconfig fungerar inte heller, då går NetworkManager in och avbryter allt utom en.

klein

Re: Testar Linux igen efter en tids frånvaro.

Post by klein » 25 February 2010, 08:32

Har inte kört Fedora på jätte länge.. Men hur fungera fedora klena maskiner med atom, att den kan hantera Ericsson 3G modem är über intressant, för det är en brist som finns ubuntu idag..
depeo wrote:Testar Linux på min Thinkpad efter ett år med OSX, som jag tröttnat lite på,
( Den 27" quad-macen jag har är slöare att surfa på en denna dual centrino med Fedora! :-? )

Men går det inte att ha både 3G och WLAN igång samtidigt? Väljer jag ena så dör den andra.
Att försöka tvinga upp båda med ifconfig fungerar inte heller, då går NetworkManager in och avbryter allt utom en.

illyris

Re: Testar Linux igen efter en tids frånvaro.

Post by illyris » 20 December 2010, 23:29

depeo wrote:Testar Linux på min Thinkpad efter ett år med OSX, som jag tröttnat lite på,

Kul att du är tillbaks! :) Själv kör jag Ubuntu och måste säga att det är så himla roligt att följa linux (och ubuntus) snabba utveckling. Det är som du säger, det händer mycket på kort tid, och det är väl det fantastiska med Linux:)
Letar du konferenshotell och anläggningar på västkusten? Besök www.konferensanlaggningar.se

Post Reply