Telefon OS

Fritt forum, här är det högt i taket.
Post Reply
klein

Telefon OS

Post by klein » 13 June 2010, 02:40

Idag finns väl följande mobil os på marknaden ( Har skippat en del "Udda" saker i listan, såsom samsung os och Blackberry )

Android - Linux
iOS ( iPhone os )
MeeGo - Linux
WebOS - Linux
Symbian
Phone 7

Det verka som att "Linux" kommer att dominera på mobil telefon sidan framöver.

depeo

Re: Telefon OS

Post by depeo » 13 June 2010, 13:26

Är sugen på att byta min iPhone 3gs till en Androidtelefon.
Inte funnit ut vilken man ska ha dock.

VIll ju gärna ha en mobil som får uppdateringar länge.
Där har vi ett plus till Apple, de överger inte sina telefoner ett par månader efter release, som Sony Ericsson och Nokia gärna gör.

klein

Post by klein » 14 June 2010, 06:35

Instämmer! Apple överge inte sin telefon som andra tillverkare gör. Har hört en del skräck historier som en del samsung telefon.. Ericsson och Nokia skall vi inte prata om.. Jag gillar min iphone skarpt, behöver inte byta upp mig. Skall jag byta upp mig, skall det vara något med Android 2.2. Sedan har upptäckt att surfplatta är trevligare än telefon. Så jag behöver bara en telefon som kan fungera som 3G router och som har stabil mjukvara i sig.

Det finska skräpet går knappt och använda. Det bårde införas strafftullar på symbian S60 telefon.
depeo wrote:Är sugen på att byta min iPhone 3gs till en Androidtelefon.
Inte funnit ut vilken man ska ha dock.

VIll ju gärna ha en mobil som får uppdateringar länge.
Där har vi ett plus till Apple, de överger inte sina telefoner ett par månader efter release, som Sony Ericsson och Nokia gärna gör.

depeo

Post by depeo » 16 June 2010, 20:10

Du tänker på iPad och liknande?
De har jag aldrig förstått alls, designen är ju som gjord för ryggproblem och nackont.
Vem orkar sitta med den som säkerligen blir rätt tung efter ett tag.(och kladdig).

Det värsta med iPhone för mig med stora fingrar är att det blir enormt mycket felklick, får zooma varje gång jag ska klicka på en länk.
Knappar ftw!
klein wrote:Sedan har upptäckt att surfplatta är trevligare än telefon.

klein

Post by klein » 17 June 2010, 09:57

iPaden är underbar. Har använt den när vi inventera servrar i Rack. Ryggproblem? Öhh! Snarare kan du surfa där du är.. Enda som är jobbigt med ipad:en att webläsaren inte tar frame, så när man surfa in på feldesginade hemsidor som SR.

depeo wrote:Du tänker på iPad och liknande?
De har jag aldrig förstått alls, designen är ju som gjord för ryggproblem och nackont.
Vem orkar sitta med den som säkerligen blir rätt tung efter ett tag.(och kladdig).

Det värsta med iPhone för mig med stora fingrar är att det blir enormt mycket felklick, får zooma varje gång jag ska klicka på en länk.
Knappar ftw!
klein wrote:Sedan har upptäckt att surfplatta är trevligare än telefon.

Post Reply