Säljes diverse hw

Forum för den som vill köpa och sälja saker. Endast öppet för privatpersoner.
Post Reply
Guest

Säljes diverse hw

Post by Guest » 2 December 2004, 04:03

Har en gammal Siemens mobile 510AGP med följande lull på:
CPU PII @ 400Mhz
196Mb RAM
CD
Floppy
Connector sladd så både CD och Floppy kan vara ikopplade samtidigt.
Ström och osv.
Dockningsstation
Sitter en 3-4gb hårddisk i den, har 2 andra hårddiskar, en på 10gb och en som är mindre tror jag (2gb) som följer med.

Batterierna är totalt döda, då jag ej använt denna dator på över 2 år, försökte desperat återuppliva dem stackarna, men tyvärr,
Men det finns fortfarande att införskaffa genom Fujitsu-siemens

Denna dator hade jag i arbetet i 2 år när jag var anställd på Siemens, den är skött som en bebis m.a.o

DOCK -> Så är det en spricka i låsanordningen som låser skärmen, och man måste trycka och joxxa lite extra för att få upp den, en som orkar kan lätt fixa det med lite lim och logiskt sinne, har inte brytt mig om det då den sprack så fick jag en ny :P

Datorn lämpar sig väl mest för folk som är intresserade av en någorlunda surfdator, eller liknande,som inte tar mkt plats. skulle inte rekommendera den till en 'gamer' som vill lira på den.

Har kört Win98, SuSE 8.0 och slutligen Win XP (nåja XP gick men trögt) på denna maskin, och W98 och SuSE funkade ypperligt, alla drivisar satt som en smäck med SuSE och konfigurationen va löjligt enkel, tack vare det samarbete SuSE och Siemens har/hade.

Maila om intresse och maila erat förslag på pengar som ni vill ge för denna trotjänare.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Har en gammal Pentium MMX 233 Mhz med vad jag tror är 64Mb minne (har inte maskinen här utan i ett källarförråd)
I den sitter det 2 x 20GB + en 8Gb hårddisk, Sitter ett sletet grafikkort i det på jag tror är bestyckat med 2 eller 4Mb (3d action rekommenderas inte)
CD och diskett station.
3 Nätverkskort, 1 på 10Mbit och 2 på 10/100
Ett netgear fa310tx och dem andra 2 är 3com om jag inte missminner mig.
Maskinen har EJ varit i drift på jag tror 3 år, och innan den las i källarn så agerade den router, brandvägg från mitt hemma nätverk till min Chello ansluting och min ISDN lina till jobbet. Även lite samba kördes på denna.

2 av hårddiskar (dem stora) har fläktkylning via löstagbara hårddiskkassetter.

Är någon intresserad av en sådan gammal häck så säljer jag den gärna för en BILLIG peng. Jag skall givetvis kolla upp allt i den så att det jag skriver stämmer innan den går iväg, man glömmer så lätt efter 3år.
Men i runda slängar så är det nog det som är i den.

vazze@bredband.net.NOSPAM

tabort .NOSPAM.

Ja das was alles.

Post Reply