Linuxburk

Forum för den som vill köpa och sälja saker. Endast öppet för privatpersoner.
Post Reply
Eekz0r

Linuxburk

Post by Eekz0r » 15 January 2010, 02:48

Hej hej, Jag är ute efter linuxburk, jag tycker inte att det är något bra att ha både windows och linux på en dator.
Så nu söker jag en bärbar dator som jag kan ha linux på, helst skall det vara en minidator.
1, 1000 kronor eller mindre vore ett bra pris (Studentfarsa)
2, Batteriet är helst inte så slitet så att den dör efter ja ni vet, Laddare skall ingå
sen så är det bara att höra av sig och säga vad man har för något så skall vi se vad som kan ordnas...

Ps. Skulle vara tacksam om betalning kan ske i mitt fall vid studiemedels utbetalning ds.

/Eekz0r
- Life isn´t about finding yourself, Life is about creating yourself -

Gloo

Re: Linuxburk

Post by Gloo » 23 January 2010, 19:37

Tjenare

Jag har nog någon gammal Dell Latitude (kan kolla upp modell senare) på jobbet liggandes.
Tror det är en P3:a, 256 mb minne (eller 512 mb, minns ej), CD/RW, hårddisk kanske 40 Gb och tror det är 15" skärm.
Jag vet att jag kört Knoppix, DSL och Xubuntu på den utan problem. Testade nyss med Ubuntu 9.10 och det gick ju igång men det började ju bli lite sirap av det hela så att säga. Men, ska du lära dig linux och sitta med LFS (Linux From Scratch) så är den ju helt perfekt lixom.
Batteritiden kan jag testköra ifall du är intresserad.
Den är inte så gammal så att det är en tegelstensbärbar dator, utan den är som en vanlig standardbärbar, kanske 2 kg eller nått (kan väga den med för att få exakt vikt) men, som sagt, om du är intresserad, skriv här eller skicka ett privat mess :)

Post Reply