Bortsänkes : 19" Servrar

Forum för den som vill köpa och sälja saker. Endast öppet för privatpersoner.
Post Reply
klein

Bortsänkes : 19" Servrar

Post by klein » 16 July 2013, 07:47

Har ett antal 19" Servrar det flesta med PATA diskar och Pentium 4 och de flesta av märket Supermicro, några av dem jag tänka mig att bortsänkas om de används till lämpligt syfte.

Maskinerna har ringa ekonomiskt värde utan är oftast utrustade CPU typ tidigare Pentium 4 med 512 MB till 2 GB RAM, men jag har ingen lust att sänka bort alla till en och samma person eller någon som vill sälja dem vidare. , utan tanken att sänka dem till någon som vill lära sej mer om Linux / FreeBSD och vill ha en maskin som labburk i utbildningsyfte.

Vem kan jag tänka mig sänka till? Förening, annan sammanslutning eller privatperson som vill ha en labburk

OBS! Detta är servrar, grafikkortet på dem har 16 MB , plus att maskinerna låter väldigt mycket. Meningen att det skall rackmonteras och stå i en server hall.

Hur gör jag? Du skickar PM till mej på forumet, skriver lite kort vad du tänker använda serven till, vad du heter och ett telefonnummer. Sedan kommer vi överens om tid och plats är en adress i Västra Stockholm. Beroende på hämtnings tillfälle , så kan även möjlighet ges till att testköra och få hjälp med installation av exempelvis ubuntu / debian server.

Post Reply