kratz wrote:li wrote:Ska man emigrera till Sverige så får man pluspoäng om man har aids, är analfabet, och förföljd av polisen.
AIDS, analfabetism och kriminalitet är kulturberikning. Vi har ju bara massa töntig kultur som midsommarstången och små grodorna ändå. Vi behöver lite mer "fartfylld" kultur med små inslag av hedersmord och könsstympning för att liva upp tillvaron.
Det börja bli för mycket av det goda, tyvärr finns inget seriösa politiker som vill lösa problemet. Visst finns problem i dessa grupper, problemet ligger väl i att politiker inte vill äga problemet. Folkpartiet försöker väl, men är rädda att närma sej Nationaldemokraterna / Sverigedemokraterna idelogiskt för mycket. Lite krav på folk som kommer hit bör det finnas, har man inte fått jobb efter 1-2 år, så kanske man inte skall bo Sverige.
Men jag har också en känsla av problemet förstoras mer än vad det är, det finns en del bloggar och en del krafter på internet bre gärna på lite extra och överdriver, för att vinna politiska poäng. Det har alltid funnits problem med invandrare i olika områden. Precis som de finns/fanns problem med raggare ute på landsbygden.
Så jag är skeptisk till följa strömmen och se allting negativt, jag har ändå bott i ett av Stockholm mest invandra täta områden och bor i ett område med mycket invandrare idag, se inga direkta problem där heller.
Stockholm har en del ekonomiska murar för folk att skall bosätta sej här ( Tack och lov ). Men jag har kollegor som har gjort bostads karriär både i Uppsala och Stockholms invandrare täta områden, han upplever inga problem där heller. Sedan vet andra som har gett upp sitt 1:a andra kontrakt hyres lägenhet i ett större miljonprogram och för att flytta till Sthlm norra förra orter, och bo där i andra hand, för han var trött på kulturberikare. Vilket inte slutade så lyckat.
Man kanske dock inte skall sätta sina hel Svenska barn i en skola i Rinkeby, men området är inte heller till för Svenskar heller.
Man kanske inte skall vara så lätt påverkad av propaganda som en del är och tro på allting som påstås och sägs.. Bloggar har inte etniska regler som pressen har, dom gånger jag har kommit konflikt med människor ute på stan, så har det varit Svenska pundare ,fulla Svenskar eller Svenskar som skall leka polis ( Tant med päls och som tro att hon lever kvar på 50 talet, inte inser att de är helt ok att lämna kvar sin metro tidning i tunnelbana. )
( Om man bortser från Tunnelbane tiggare, men där är fortfarande pundare mer när-gående än utlänningar. Utländska tiggare lägger bara fram en lapp på sättet ( Som givetvis rivs sönder och slängs, man skall inte mata råttor och tiggeri problemet har blivit mindre sedan vi fick duktiga politiker i stadhuset ingen. Eller så håller de mest till på Blå linje och röd linje.) , men jag har varit med om folk som kränger situation Stockholm som har varit väldigt argessvia i sin försäljning. )
Största problem gruppen i Stockholm är väl "Sovjet" stats slöddret som kommer hit i massor, för varje full Landa som åker hem , så har någon Svensk förlorat innehållet i sin sommarstuga längs Östkusten, varför har vi inte hårdare visum krav ifrån gamla Sovjet stater?
Midsommarstången är töntigt..
Men sure, Sverige har blivit hårdare, mycket hårdare .. Inga skattesäkningar kommer heller från Alliansen direkt utan fortfarande 25% moms och 30% inkomst skatt. ( 55% i Skatte tryck. ) , om man skall rusta ner den offentliga sektor, så bör man väl åtminstone börja med sänka skatterna också, typ moms sänkning i paritet med Tyskland och alla avgifter. Bara ta in invandrare / Flyktingar som är lönsamma för Sverige eller som kan skaffa arbete inom en tids ram, kan man inte de, så är det FN problem att ta hand om dem , inte vårt.
Så du gör nog rätt...Lycka till.. Men vad skall du leva på i Australien då? Klippa får?
kratz wrote:li wrote:Ska man emigrera till Sverige så får man pluspoäng om man har aids, är analfabet, och förföljd av polisen.
AIDS, analfabetism och kriminalitet är kulturberikning. Vi har ju bara massa töntig kultur som midsommarstången och små grodorna ändå. Vi behöver lite mer "fartfylld" kultur med små inslag av hedersmord och könsstympning för att liva upp tillvaron.